Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Startproblemen scooter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60043 - Startproblemen scooter
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3719 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ds-sm-apple 2-1-2010 13:33 Print topicpost
Posts: 602
Sinds het koud is buiten heeft mijn scooter start problemen. Het duurt vaak heel lang voordat mijn scooter wil starten, maar soms is het ook zo dat hij toch wel in één keer wil starten. Als hij dan eenmaal aanstaat dan schiet hij eerst heel hoog in de toeren. Als je dan gas wil geven slaat hij af en maakt hij een bwoap geluid. Na een aantal minuten gelopen te hebben zakt hij langzaam af. Soms blijft hij dan evengoed heel hoog stationair lopen. Als ik dan wil gaan rijden op mijn scooter en gas begin te geven gaat hij eerst enorm hard roken zonder vooruit te komen, en langzaam wil hij dan vooruit gaan. Eerst dacht ik dat dit iets kon zijn met de elektrische choke, deze heb ik vervangen, maar het probleem blijft. Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
 

Niek de Wildt 2-1-2010 13:40 Print reply
Posts: 7168
valse lucht ---> deo-test (als je niet weet wat het is gebruik je de zoekfunctie)

Of carburatie afstelling ---> als je niet weet hoe dit moet gebruik je de FAQ's en de searchfunctie.
 
ds-sm-apple 2-1-2010 14:05 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
valse lucht ---> deo-test (als je niet weet wat het is gebruik je de zoekfunctie)

Of carburatie afstelling ---> als je niet weet hoe dit moet gebruik je de FAQ's en de searchfunctie.


Ik begin maar us beginnen met naar de carburateur te kijken (en een sproeier te vervangen). Denk zelf niet dat het de valse lucht is, want ik heb helemaal geen last van dit probleem zodra hij eenmaal warm is, en dat zou wel moeten als het de valse lucht betrof toch?
 
Pixl 2-1-2010 14:09 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
[...]


Ik begin maar us beginnen met naar de carburateur te kijken (en een sproeier te vervangen). Denk zelf niet dat het de valse lucht is, want ik heb helemaal geen last van dit probleem zodra hij eenmaal warm is, en dat zou wel moeten als het de valse lucht betrof toch?


Hoeft niet, als 't valse lucht bij je koppakking is kan dit weg gaan als de boel warm is, want dan zet de cilinder namelijk wat uit.
 
So fuckin' what!?
ds-sm-apple 2-1-2010 14:11 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Hoeft niet, als 't valse lucht bij je koppakking is kan dit weg gaan als de boel warm is, want dan zet de cilinder namelijk wat uit.


Als de koppakking lek is word dit geen valse lucht genoemd volgensmij... maargoed ik zal zo eens een grotere sproeier erin zetten.
 
Pixl 2-1-2010 14:23 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
[...]


Als de koppakking lek is word dit geen valse lucht genoemd volgensmij... maargoed ik zal zo eens een grotere sproeier erin zetten.


Ik zeg niet dat 'ie lek is. Het kan ook zijn dat je kop niet goed is aangedraaid.
 
So fuckin' what!?
ChielTZR 2-1-2010 14:51 Print reply

Posts: 6016
Op welke plekken kun je valse lucht hebben?

Dat is na de carburateur en voor de uitlaat. (dus niet bij een gaatje in de uitlaat)Dit zijn de meest voorkomende plekken:

tussen de carburateur en het spruitstuk
tussen het spruitstuk en de cilinder
tussen het blok en de voet van je cilinder
tussen de pet en de cilinder
bij de linkerkrukkaskeerring

Lekken tussen de kop en cilinder wordt ook gewoon valse lucht genoemd.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 3719 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved