Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80cc malossi aprilia rs 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 538 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60037 - 80cc malossi aprilia rs 50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jimimt5 1-1-2010 15:06 Print topicpost

Posts: 71
ik ben van plan om een 80cc malossi mhr replica te gaan kope.
dat met een jolly moto 80cc uitlaat.
kan hier dan wel gewoon de orginele carburateur opblijven(17,5mm)
en waarrom doen sommige mensen de thermostaat van de cilinder der af halen? is dit goed als ik da dan doe met deze setup of niet?
en moet hier nu een andere krukas in of niet?
(ik heb de search gebruikt maar stond alleen van am6 blokken dat da dan niet hoeft)
en is er nog een andere goeie 80cc uitlaat voor deze cilinder?
(moet wel een bekend merk zijn want die kan ik goeikoop aankomen van een vriend)

Dit bericht is gewijzigd door jimimt5 op 1-1-2010 om 15:22 uur.
 

tsxhunter 1-1-2010 15:17 Print reply

Posts: 9332
de koeling van de cilinder af is cker geen goed idee denk dat je de thermostaat bedoeld
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
ronaldt 1-1-2010 15:20 Print reply

Posts: 2735
17,5 zou het in principe goed genoeg moeten doen. Maar persoonlijk zou ik een 21, of in ieder geval een 19 steken.

"Met koeling van de cilinder" bedoel je waarschijnlijk de carburateurverwarming . Deze kun je in principe wel zonder (in veel gevallen zit hier nieteens een aansluiting voor bij vervangingscilinders)

andere krukas lijkt me aan te raden

Waarom een jolly pijp? die dingen kosten veel te veel voor wat je er voor terug krijgt. Dit is weer zo'n typisch gevalletje van " tweedehands yasuni R2 of HMR2" scoren"
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
jimimt5 1-1-2010 15:20 Print reply

Posts: 71
ja ik bedoelde thermostaat
 
jimimt5 1-1-2010 15:21 Print reply

Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
17,5 zou het in principe goed genoeg moeten doen. Maar persoonlijk zou ik een 21, of in ieder geval een 19 steken.

"Met koeling van de cilinder" bedoel je waarschijnlijk de carburateurverwarming . Deze kun je in principe wel zonder (in veel gevallen zit hier nieteens een aansluiting voor bij vervangingscilinders)

andere krukas lijkt me aan te raden

Waarom een jolly pijp? die dingen kosten veel te veel voor wat je er voor terug krijgt. Dit is weer zo'n typisch gevalletje van " tweedehands yasuni R2 of HMR2" scoren"

ja maar de jolly moto pijp zijn wel mooi en kan ik voor ongeveer 170 euro NIEUW aankomen net als die cilinder

Dit bericht is gewijzigd door jimimt5 op 1-1-2010 om 15:23 uur.
 
kpotmake 1-1-2010 15:24 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimimt5
ja ik bedoelde thermostaat

thermostaat zou ik er lekker in laten zitten, zeker met een alu cilinder, een thermostaat houd de koelvloeistof vast in de cilinder tot deze een bepaalde temperatuur heeft bereikt waarna hij opengaat en het koelcircuit dus gewoon open is. Dit is dus handig omdat je dan minder lang hoeft warm te rijden

verder is een andere (sterkere) krukas aan te raden, rito of doppler asje volstaat

en een 17,5 carb loopt leuk maar er is meer uit te halen met een grotere, maar dan verbruikt hij natuurlijk ook meer
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
mb8 1-1-2010 21:57 Print reply
Posts: 90

een thermostaat moet je er zeker in laten zitten, ivm druk overlaat(wat kpotmake zegt),aleen de temperatuur sensor haal ik eruit bij hele snelle setups puur uit koelvloeistof doorstroom overweging,

17,5 is wel te doen op een 80cc als je nagaat dat standaard 80cc gevoerde fietsen zoals een honda mb een 18mm voeren, maar verwacht er geen wonderen van, liever koop je een 24mm ofzo, ps verbruik valt wel mee afhankelijk van de sproeier die je gaat voeren en dan nog, een 200 sproeier op een 80cc lijkt mij overdone.

die joly moto pijp is helemaaaaal een zieke keuze gast! dat gaaaat knallen, aleen om deze reden al zeg ik grotere carburateur met een sproeier vanbegin eens bij 115 ofzo.


post ff wat foto's als je wil dat wil ik ziennn...
 
shirioko 1-1-2010 22:01 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb8

een thermostaat moet je er zeker in laten zitten, ivm druk overlaat(wat kpotmake zegt),aleen de temperatuur sensor haal ik eruit bij hele snelle setups puur uit koelvloeistof doorstroom overweging,

17,5 is wel te doen op een 80cc als je nagaat dat standaard 80cc gevoerde fietsen zoals een honda mb een 18mm voeren, maar verwacht er geen wonderen van, liever koop je een 24mm ofzo, ps verbruik valt wel mee afhankelijk van de sproeier die je gaat voeren en dan nog, een 200 sproeier op een 80cc lijkt mij overdone.

die joly moto pijp is helemaaaaal een zieke keuze gast! dat gaaaat knallen, aleen om deze reden al zeg ik grotere carburateur met een sproeier vanbegin eens bij 115 ofzo.


post ff wat foto's als je wil dat wil ik ziennn...

wat heeft een temperatuursensor met doorstroom te maken? dan zou ik de thermostaat er eerder uit halen, die houdt juist je kvs doorstroom tegen...
 
mb8 1-1-2010 22:42 Print reply
Posts: 90
de temperatuursensor komt uit in een koelkanaal, de stroom gaat erlangs dit geeft weerstand , door deze te verwijderen gaat de stroom vlotter, de thermostaat gaat open bij een bepaalde temperatuur, als je deze eruit haalt heb je eerst tig rondes nodig om maximaal je vermogen te benutten lijkt mij zo, eerst rijd je met thermostaat kleine doorstroom kvs circuit, en later bij bepaalde temperatuur groter kvs circuit, dit geeft een mooier koelbeeld en slaat dus terug op je vermogen bij koude tot warme motor.

mits je niet op een circuit een wedstrijd te winnen hebt is dit dus onzin volgens mij, de thermostaat gaat toch wel open vroeg of laat, en dan heb je hetzelfde met op alle temperatuur vlakken een mooi vermogen met juist koelbeeld.


de temperatuursensor zit gewoon als een blokade rechtstreeks in een koelkanaal, lijkt mij een ander verhaal, een bout of oude sensor pakken temp stift eraf en terug monteren lijkt mij een beter oplossing dan je thermostaat eruit halen.





 
shirioko 1-1-2010 22:48 Print reply

Posts: 2273
je temperatuursensor is een pinnetje van een halve centimeter doorsnee en de kvs loopt helemaal rondom je cilinder, dus de invloed van je sensor op de stroom lijkt mij 0,0?
terwijl je thermostaat je kvs doorvoer (doorsnee 2cm) helemaal blokkeert (in gesloten toestand heb je alleen stroom via een extra gaatje van 2mm doorsnee in je thermostaat) en als ie eenmaal opengaat heb je alleen maar 2 openingen van 5x5mm waar je kvs dan doorheen geperst moet worden...
en ja dit gaat om een am6 blok en ik heb toevallig vanmiddag mijn thermostaat uit mijn oude cilinderkop geschroefd van mijn rs dus ik kan het zelfs voor je opmeten als je wilt
 
mb8 1-1-2010 22:54 Print reply
Posts: 90
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
je temperatuursensor is een pinnetje van een halve centimeter doorsnee en de kvs loopt helemaal rondom je cilinder, dus de invloed van je sensor op de stroom lijkt mij 0,0?
terwijl je thermostaat je kvs doorvoer (doorsnee 2cm) helemaal blokkeert (in gesloten toestand heb je alleen stroom via een extra gaatje van 2mm doorsnee in je thermostaat) en als ie eenmaal opengaat heb je alleen maar 2 openingen van 5x5mm waar je kvs dan doorheen geperst moet worden...
en ja dit gaat om een am6 blok en ik heb toevallig vanmiddag mijn thermostaat uit mijn oude cilinderkop geschroefd van mijn rs dus ik kan het zelfs voor je opmeten als je wilt



top goed onderbouwd! merk je verder nog iets in prestaties dan bij koude motor of is dit dan ook verwaarloosbaar?
 

Dit topic is 2982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved