Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hyosung Rush wil nog steeds niet starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 856 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #60027 - Hyosung Rush wil nog steeds niet st...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1501 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gertie14 30-12-2009 18:48 Print topicpost

Posts: 136
Beste Forummers,


We zijn vandaag weer de hele dag bezig geweest met een Hyosung Rush.
Hij startte niet, en nu nog steeds niet.
Hij is ondertussen helemaal uit elkaar.
Maar we weten nog steeds het probleem niet.

- Hij vonkt
- Krijgt benzine
- Heeft Compressie
- Krijgt Lucht

Wat kan het zijn ?
Ik hoop dat jullie wat weten.
Kan het ook te maken hebben met de cdi of de condensator ?

Alvast bedankt voor reacties.

Gert Jan
 
[b]Racing Hoogwoud[/b]

XDr4g0nX 30-12-2009 18:58 Print reply

Posts: 3526
Zitten alle draden van je cdi nog aangesloten?
Misschien zit je signaalkabel los
 
Signature: [==||========] 20% complete
koekie - Administrator 30-12-2009 19:00 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Zitten alle draden van je cdi nog aangesloten?
Misschien zit je signaalkabel los


Hij vonkt, zoals de TS zegt.
Ik zou eens een nieuw bougie'tje en wat Ether proberen.. En NIET starten met de elec. starter, want dat ze dan niet aanslaan is een bekend, veel voorkomend probleem. Lekker "Kicken" dus!!
 
Haaks de hoek om!
Gertie14 30-12-2009 21:22 Print reply

Posts: 136
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb al 4 nieuwe bougies geprobeerd en ze vonken allemaal.
Maar er kwamen wel vonken van de bougiedop af en die heb ik dus ook ff vervangen.
Maar hij startte daarna nog steeds niet.
Ik ga morgen kijken waar de cdi zit en kijken of alles aangesloten zit.
Weten jullie niks anders wat het kan zijn ??
Ik ben namelijk niet echt bekend met scooters, meer met brommers
Maar als jullie wat weten kan ik dat wel zo nachecken maar zelf kan ik er bij scooters meestal niet op komen.

Alvast heel erg bedankt voor reacties en ook alvast een sleutelvol en schadevrij 2010 toegewenst.

Mvg,

Gert Jan

Dit bericht is gewijzigd door Gertie14 op 30-12-2009 om 21:23 uur.
 
[b]Racing Hoogwoud[/b]
Gertie14 31-12-2009 17:50 Print reply

Posts: 136
Het probleem is bekend...
De zuiger is kapot en er was nog maar 1 zuigerveer, de andere is in het blok verdwenen.
En de zuiger heeft een hoekje uit de cilinder meegenomen.
We gaan binnenkort het blok uit elkaar halen en de olie vervangen.
Ik ben nog opzoek naar een cilinder + zuiger en zuigerveren.
Er stond op marktplaats een knappe set voor 20 euro maar die is er net vanaf gehaald.
Misschien dat iemand van dit forum nog wat heeft liggen.
Maar de oorzaak is dus nu bekend.
Er is nog veel werk maar ik denk dat het wel goed gaat komen.
Een andere mogelijkheid zou zijn om de cilinder uit te laten hownen en dan een overmaat zuiger te plaatsen.
Maar het goedkoopste is denk ik om gewoon een nieuwe set te kopen.

Mvg,


Gert Jan
 
[b]Racing Hoogwoud[/b]

Dit topic is 1501 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved