Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Te weinig compressie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59999 - Te weinig compressie
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6512 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

badslayer 28-12-2009 12:49 Print topicpost

Posts: 145
Mijn puch heeft te wijnig compressie volgensmij en daarom start ie niet. Is er dan iets kapot of hoe moet ik hem maken?

Al vast bedankt
 

stephan777 28-12-2009 12:51 Print reply

Posts: 7259
Zuigertje op? zuigerveren op?

Ga dat maar is checken.
 
badslayer 28-12-2009 12:55 Print reply

Posts: 145
Ja ik ben nog niet zo goed in sleutelen aan brommers. Wat moet ik percies na kijken?
 
Knipperlicht 28-12-2009 12:56 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: badslayer
Ja ik ben nog niet zo goed in sleutelen aan brommers. Wat moet ik percies na kijken?


dan zou ik er vanaf blijven, en een ander het laten maken.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
stephan777 28-12-2009 12:59 Print reply

Posts: 7259
Je weet wat een bougie is?

Waar je bougie is in gedraaid dat is je cilinderkop.

Die schroef je eraf. haal je hem eraf dan schroef je uitlaat eraf en kan je zo de cilinder eraf halen. En dan kan je je zuiger is grondig gaan inspecteren.
 
Tapvat 28-12-2009 13:12 Print reply

Posts: 324
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
Je weet wat een bougie is?

Waar je bougie is in gedraaid dat is je cilinderkop.

Die schroef je eraf. haal je hem eraf dan schroef je uitlaat en carburateur eraf en kan je zo de cilinder eraf halen. En dan kan je je zuiger is grondig gaan inspecteren.


 
badslayer 28-12-2009 13:16 Print reply

Posts: 145
Bij het bougie gat, hoe moet ik dat los schroeve?
 
TECstar 28-12-2009 13:24 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: badslayer
Bij het bougie gat, hoe moet ik dat los schroeve?


bougiesleutel
of anders,
dacht maat 21 ?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
gluurder 28-12-2009 13:36 Print reply

Posts: 73
kijk eens op
http://www.puchmaxi.nl/cilinderdemonteren.php
(ff google gebruikt staat meer op over je puchje)
 
gluurder 28-12-2009 13:55 Print reply

Posts: 73
Mail even je emailadres (op mijn profiel ) dan mail ik je even een werkplaatshandboek (staat ook de maxi in naast de andere motoren van puch ) is wel 70 mb pdf bestand (heb je wel acrobat reader nodig die van internet gratis is te downloaden )
 
dutschbird 28-12-2009 14:26 Print reply

Posts: 1760
Ga gwn naar brommer boer kijk hem lief aan en vraag of die even je compressie wilt na kijken doe je in nog geen 2 sec.

Weetje gelijk of die wel genoeg compressie heeft.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
PetrolShack 28-12-2009 15:43 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
Ga gwn naar brommer boer kijk hem lief aan en vraag of die even je compressie wilt na kijken doe je in nog geen 2 sec.

Weetje gelijk of die wel genoeg compressie heeft.


of je gaat naar de brommerboer en koop gelijk een compressie meter
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
ChielTZR 28-12-2009 16:17 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAW_MOPED_POWER
[...]


of je gaat naar de brommerboer en koop gelijk een compressie meter


als je niet weet hoe 't werkt, heb je er nog weinig aan he.
meestal is dat gewoon gratisz.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
PetrolShack 28-12-2009 16:26 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


als je niet weet hoe 't werkt, heb je er nog weinig aan he.
meestal is dat gewoon gratisz.


Tis niet zo moeilijk, maar idd ga gewoon FF langs de bromboer en vraag even of hij het wil checken
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
X-Race 28-12-2009 19:11 Print reply

Posts: 196
Maar hoezo ben je zo zeker dat hij te weinig compressie heeft (aangezien je niet veel verstand hebt van brommers??)

Check anders eerst ff of hij goed vonkt en of hij benzine krijgt.
Mocht hij idd te weinig compressie hebben, vervang dan na controle van zuiger en zuigerveren in iedergeval de koppakking en voetpakking.

Dit bericht is gewijzigd door X-Race op 28-12-2009 om 19:37 uur.
 
only for competition use
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-12-2009 19:27 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: X-Race
Maar hoezo ben je zo zeker dat hij te weinig compressie heeft (aangezien je niet veel verstand hebt van brommers??)

Check anders eerst ff of hij goed vonkt en of hij benzine krijgt.
Mocht hij idd te weinig compressie hebben, vervang dan na controle van zuiger en zuigerveren in iedergeval de kop en voetpakking.


lijkt me beetje overbodig om de kop te vervangen he

een streepje in je tekst kan een hoop euro's schelen aangezien het verschil tussen een kop en een koppakking niet voor iedereen vanzelfsprekend is


 
Too cool for school!

Dit topic is 6512 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved