Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer geluid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59996 - Brommer geluid
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1543 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jasper1457 27-12-2009 17:35 Print topicpost

Posts: 122
Heee
ik heb derbi drd eind 06
Toen ik em kocht had ik een aluminium cilinder erop
deze kon niet ge-honed worden (deze was al aardig versleten)
dus heb ik er een standaard (geen alluminium) nieuwe cilinder + zuiger op gezet.
netjes ong 300 km ingereden
maar nu klinkt hij heeel anders ? :S
hij kan ook nog maar 80 terwijl ie eerst makkelijk 87 haalde :P
kan dit door dat ik eerst aluminium had ??
het lijkt ook of ie veel hoog toeriger is op het eind en niet doortrekt ( 5 en 6e versnelling maken geen verschil in snelheid)
 

coupequattro 27-12-2009 17:51 Print reply

Posts: 958
Zou dat misschien ook komen omdat je er een standaard cilinder op hebt gezet en dat de vorige cilinder een "snelle" was?
 
jellenijhof 27-12-2009 18:09 Print reply

Posts: 170
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jasper1457
en niet doortrekt ( 5 en 6e versnelling maken geen verschil in snelheid)


mischien heb je hem te zwaar vertand
 
mb8 27-12-2009 18:29 Print reply
Posts: 90
ja dan gaat je 6de fungeren als een overdrive....hij heeft gewoon lekker wat power erbij gekregen, dat betekent je kunt dus nu een hogere topsnelheid halen, je moet achtertandwiel verkleinen en voor wat groter, probeer eerst anders eeens aleen een groter voortandwiel merk je al wel verschil, ga eens 3 tanden groter voor ofzo.


je 6de versnelling is heel erg kort, en door dat je zoveel toeren draait ga je het niet meer vernemen in geluid en snelheid. om de laatste versnelling wat langer te maken kun je dat dus doen d.m.v je tandwielverhouding.
 
Freddy-fish 27-12-2009 18:31 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb8
ja dan gaat je 6de fungeren als een overdrive....hij heeft gewoon lekker wat power erbij gekregen, dat betekent je kunt dus nu een hogere topsnelheid halen, je moet achtertandwiel verkleinen en voor wat groter, probeer eerst anders eeens aleen een groter voortandwiel merk je al wel verschil, ga eens 3 tanden groter voor ofzo.


je 6de versnelling is heel erg kort, en door dat je zoveel toeren draait ga je het niet meer vernemen in geluid en snelheid. om de laatste versnelling wat langer te maken kun je dat dus doen d.m.v je tandwielverhouding.


volgens mij bedoelt de ts het tegenovergestelde, dat hij juist niet meer doortrekt zoals jellenijhof zegt, dit kan als je hem te zwaar vertand heb, dus tandje kleiner van voor proberen
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
johannes999 27-12-2009 19:12 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jasper1457
Heee
ik heb derbi drd eind 06
Toen ik em kocht had ik een aluminium cilinder erop
deze kon niet ge-honed worden (deze was al aardig versleten)
dus heb ik er een standaard (geen alluminium) nieuwe cilinder + zuiger op gezet.
netjes ong 300 km ingereden
maar nu klinkt hij heeel anders ? :S
hij kan ook nog maar 80 terwijl ie eerst makkelijk 87 haalde :P
kan dit door dat ik eerst aluminium had ??
het lijkt ook of ie veel hoog toeriger is op het eind en niet doortrekt ( 5 en 6e versnelling maken geen verschil in snelheid)


geluid van aluminium cilinder is idd anders als van een gietijzeren, had een maat van mij ook, vind gietijzer op een of andere manier wel wat lekkerder klinken als aluminium. en idd even een groter tandwiel voor proberen
 
Als ge hte nie wit, kunde het altaai nog behaange
cnorretje 27-12-2009 19:20 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johannes999
[...]


geluid van aluminium cilinder is idd anders als van een gietijzeren, had een maat van mij ook, vind gietijzer op een of andere manier wel wat lekkerder klinken als aluminium. en idd even een groterkleiner tandwiel voor proberen


 
johannes999 27-12-2009 20:04 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]




sorry had er groter VOORTANDWIEL neer moeten zeggen, want dat is veel makkelijker als achter
 
Als ge hte nie wit, kunde het altaai nog behaange
-derbi-drd 28-12-2009 12:03 Print reply

Posts: 35
het klopt wel dat ie slomer is de orginele cilinder is gewoon beter dan die goedkope vervangings troep.
ik heb het ook gehad orginele kapot vervangins erop en gelijk spijt van gekregen ging 10 kph slomer en zoop meer benzine.
 
timmy16 28-12-2009 14:59 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jasper1457
Toen ik em kocht had ik een aluminium cilinder erop
deze kon niet ge-honed worden (deze was al aardig versleten)
dus heb ik er een standaard (geen alluminium) nieuwe cilinder + zuiger op gezet.


standaard is toch gwn een aluminium cilinder met nicasyl wand?
Ik had op mijn derbi namelijk ook nieuwe cilinder+zuiger erop gezet, dat was dus gwn aluminium..
 
Bike Me, Aprilia
ChielTZR 28-12-2009 16:24 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timmy16
[...]

standaard is toch gwn een aluminium cilinder met nicasyl wand?
Ik had op mijn derbi namelijk ook nieuwe cilinder+zuiger erop gezet, dat was dus gwn aluminium..


Het materiaal alleen bepaalt niet de snelheid van de cilinder.
Denk aan poorten etc.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
timmy16 28-12-2009 17:08 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


Het materiaal alleen bepaalt niet de snelheid van de cilinder.
Denk aan poorten etc.

ik bedoel dat hij zegt dat een standaard cilinder niet aluminium is..
maar bij mij was het wel gewoon aluminium
 
Bike Me, Aprilia
Aprilia RX 50 2003 5-1-2010 19:37 Print reply

Posts: 6717
Ik zou inderdaad een kleiner voortandwiel proberen
ik heb een 10, 11 en 12 liggen zijn binnen 2 minuten te verwissellen (op AM6)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 1543 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved