Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Snor-Tomos valt uit tijdens rijden.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 799 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59988 - Snor-Tomos valt uit tijdens rijden.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 20420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 26-12-2009 23:20 Print reply

Posts: 4353
Als je het mij vraagt moet je dit probleem bij je benzinetoevoer zoeken.
waarom??
Omdat:
-je hem gelijk weer aankrijgt als hij afslaat,
-hij alleen afslaat bij het in hoge toeren rijden,
-het ietwat verbeterde toen de brommerboer je tank had schoongemaakt,
-het gekomen is toen je een grotere uitlaat (dus andere sproeier) erop slingerde.

De vragen:
Heb je een (vies) benzinefiltertje ertussen zitten?
Misschien trekt hij je vlotterbak leeg?
Zit je slang niet verstopt?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Terence 26-12-2009 23:40 Print reply
Posts: 9
Het is heel wisselvallig of ik hem de eerste keer weer aankrijg. Soms moet ik wel tussen de 5 en 15x kickstarten.
Hij slaat wel vaker af bij hoge toeren, maar heel soms ook in de lagere, of regelmatig nadat ik hem weer moest herstarten al na een paar seconden.
De uitlaat zit er al sinds augustus onder. Het probleem was pas vorige week onstaan nadat er een pak sneeuw was gevallen.

Ik zit steeds meer en meer te denken aan dat het ligt dat het voorspatbord er niet meer aanzit, en dat de (natte) sneeuw op de caburateur komt en daarna smelt, wat zorgt voor water bij de bougie. Maar ik hou natuurlijk alles nu open, omdat er meerdere oorzaken kunnen zijn voor dit probleem!

Dit bericht is gewijzigd door Terence op 26-12-2009 om 23:42 uur.
 
Terence 27-12-2009 13:58 Print reply
Posts: 9
Nog een klein extraatje dat niet te maken heeft met dit: Als ik de acceleratie een beetje wil verhogen zonder de topsnelheid (het mag wel 2-3KM hoger ofzo), wat is dan het makkelijkste/beste/goedkoopste verandering dat je kunt doen?

Dit natuurlijk wordt pas gedaan nadat hij wee snor rijdt
 
ErikVerkade 27-12-2009 15:10 Print reply

Posts: 980
12/9 carb er af schoppen en iets in de richting van een 13/13 ofzo gaan zoeken
dan wel ook een spruitstuk met de zelfde diameter anders heeft het niet veel nut
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Terence 27-12-2009 15:15 Print reply
Posts: 9
Dat klinkt lekker prijzig, zeker omdat het door een brommerboer gedaan wordt . Ik houd het in mijn achterhoofd.

Nog enig andere ideeën van wat het probleem kan zijn met de uitvallende motor? De brommer is nu zo goed als onbruikbaar geworden.
 
Paul de Salmiakbal 27-12-2009 16:08 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terence
Nog een klein extraatje dat niet te maken heeft met dit: Als ik de acceleratie een beetje wil verhogen zonder de topsnelheid (het mag wel 2-3KM hoger ofzo), wat is dan het makkelijkste/beste/goedkoopste verandering dat je kunt doen?

Dit natuurlijk wordt pas gedaan nadat hij wee snor rijdt


Je kunt wel je tandwielverhouding veranderen. Tandwielen kosten niet zo veel. Het enige nadeel is dat als je sneller op wilt trekken, je top wel omlaag gaat.
Anders tik je ergens op internet een tweedehands 13/13 carb op de kop en laat je die erop zetten door de bromboer (is zo gedaan). Nadeel is dat je brandstofverbruik omhoog gaat.
 
Terence 27-12-2009 18:59 Print reply
Posts: 9
Kleine update: Weer effies gereden erop . Heb opgemerkt dat er geen uitlaatgassen zijn als de motor uitvalt/hapert. Misschien erg voor de hand liggend, maar elk beetje informatie help dacht ik zo. Zoals eerder gezegd valt de motor pas helemaal uit als ie stil staat, als hij nog uitrolt dan is het hetzelfde als je de motor handmatig uitzet terwijl hij rijdt met het kastje op het stuur.

Dit bericht is gewijzigd door Terence op 27-12-2009 om 18:59 uur.
 

Dit topic is 20420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved