Hoi,
Ik zit een beetje met een sproeier dilemma.
Ik heb een Rieju RS2, met een originele cilinder en carb.
Verder heb ik 2 Turbokit uitlaten (beiden te koop wegens aanschaf originele). Tussen de cilinderpoort en de uitlaat zit een flens, waarvan ik er 2 heb; 1 met prop en 1 zonder prop. Zonder prop haalt hij ca 100 km/u en met prop 70.
Ik heb een tijdje rondgereden met de prop en sproeier 76 (icm prop), dit lijkt me wel aan de kleine kant, want als hij koud is moest je flink choken om hem aan te houden. Als hij warm was en je kneep dan de choke in begon hij wel onwijs te stotteren. Bovendien start hij niet electrisch (startmotor drssait wel gewoon, bougie is oke, lucht-en stationair zijn goed afgesteld).
Ik had nog een sproeier maat 90 liggen, dus die heb ik er toen ingeknald (dus met de prop-flens). Bij wat meer toeren begon hij weliswaar te stotteren.
Net heb ik ffies zonder de prop-flens gereden (icm sproeier 90), toen reed ie wel goed, maar ik vraag me af of het nu niet te schraal is, aangezien de vorige eigenaar met sproeier 88 reed icm die snelle turbokit uitlaat. Alleen is toen het blokje een week nadat ik hem had gekocht kapot gegaan (krukas gebroken), dus denk dat 90 te schraal is, en vind bovendien zonder prop iets te hard gaan (omdat er altijd enorm veel rollers op mijn weg naar school staan, en bovendien blijft de boel dan nog is een keer heel).
Wat denken jullie? Zou ik de prop bij kunnen vijlen tot hij ca. 80 gaat en dan sproeier 90 houden? Ik vind het wel leuk als je een beetje een schop onder je kont krijgt, maar hij hoeft niet zo hard te lopen.
Zou het dan werken als je de prop uitvijlt? Hij heeft met die prop helemaal geen powerband.
Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 26-12-2009 om 20:55 uur.
|