kenny77 |
26-12-2009 15:31 |
Posts: 29286 |
Denk valse lucht.
Maar hoezo ga je van een 80 naar een 75 sproeier?
Wat was de oorzaak van de vastloper?
En hoe was de cilinder eraan toe?
|
|
|
|
daanrademaker |
26-12-2009 16:10 |
Posts: 96 |
ik ging van een 80 naar 75 omdat de brommer stotterde laagtoerig. Had een grotere uitlaat op gezeten. Ik denk dat de oorzaak van de vastloper of te weinig smering was, of dat de zuiger die flink gescheurt was. Ook zat er veel koolaanslag op me zuiger en leek het alsof er een stukje uit de bovenkant was geslagen.
Valse lucht zat ik inderdaad ook net te bedenken. Hoe kan ik dat checken en wat is nadat je een cilinder uit elkaaar haald de plek waar dat het meest voor zou komen?
|
|
Officer I ain't driving fast, I'm just flying low |
|
tsxhunter |
26-12-2009 16:45 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanrademaker
ik ging van een 80 naar 75 omdat de brommer stotterde laagtoerig. Had een grotere uitlaat op gezeten. Ik denk dat de oorzaak van de vastloper of te weinig smering was, of dat de zuiger die flink gescheurt was. Ook zat er veel koolaanslag op me zuiger en leek het alsof er een stukje uit de bovenkant was geslagen.
Valse lucht zat ik inderdaad ook net te bedenken. Hoe kan ik dat checken en wat is nadat je een cilinder uit elkaaar haald de plek waar dat het meest voor zou komen?
alle pakkingen vervangen?
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
mb8 |
26-12-2009 17:11 |
Posts: 90 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanrademaker
ik ging van een 80 naar 75 omdat de brommer stotterde laagtoerig. Had een grotere uitlaat op gezeten. Ik denk dat de oorzaak van de vastloper of te weinig smering was, of dat de zuiger die flink gescheurt was. Ook zat er veel koolaanslag op me zuiger en leek het alsof er een stukje uit de bovenkant was geslagen.
Valse lucht zat ik inderdaad ook net te bedenken. Hoe kan ik dat checken en wat is nadat je een cilinder uit elkaaar haald de plek waar dat het meest voor zou komen?
het leek alsof er een stukje uit je zuiger was? weet je dit niet zeker of wel? ik zou noooit met een kapote zuiger doorrijden, er kunnen haarscheuren inzitten, nu kun je met een 50cc wel een gokje wagen maar met een 125cc zuiger die haaks op je drijfstang klapt en een drijfstang die vervolgens tordeerd kan 2 kanten op ...door je kop of in je bak...
een stukje uit je zuiger zorgt voor compressie verlies gevolg dan is bult rook geen toeren, meeste schade zie je pas echt als je de hele kit eraf haalt. check dat even goed, anders nieuw zuigertje hopenlijk en je bent ervan af.
mijn vermoeden zo snel is te kleine sproeier te heet geworden, gedetoneerde zuiger ( die brokkelt aan gort, aan de zijkant op je uitlaat zijde) zie je bijna niet op de zuigerkroon, wil je van het gestotter onderin af eerst eens met de normale mengsel schroef afstellen met een royale sproeier, mocht dat nog niet helpen onsteking stellen...
mocht je dit natuurlijk allemaal nog niet heben geprobeerd.
koppel even terug wat je setup is btw,
ik hoop dat je hier wat aan hebt
|
|
|
|
mb8 |
26-12-2009 17:12 |
Posts: 90 |
sorry ik zie je setup al...
|
|
|
|
koekie - Administrator |
26-12-2009 17:15 |
|
RoelTrachsler |
26-12-2009 18:05 |
Posts: 141 |
als je brommer stottert bij weinig gas moet je de luchtschroef afstellen...
Vol gas: sproeier
Half gas: gasnaald hoogte
geen gas: luchtschroef
|
|
|
|
popiv |
27-12-2009 4:26 |
Posts: 593 |
@ mb8
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanrademaker
Hoi allemaal,
vastloper gehad met me mb paar weken geleden. Cilinder erafgehaald nieuwe zuiger, zuigerveren erin. Gekeken op speling in de big end maar zat er niet.
Vandaag weer lopend gekregen maar de brommer gaat aan loop stationair stijgt dan heel snel in toeren en was daarnet weer lichterlijk vastgelopen.
Ik snap niet hoezo de brommer aangaat gigantisch ver in toeren stijgt stationair. De setup is een originele cilinder, imitatie uitlaat en voordat ie kapot ging reeed de brommer 60.
Ben van een sproeier 80 naar een sproeier 75 gegaan en ik tank mijn eigen mengsmering 1 op 50.
Als jullie enig idee hebben wat er mis mee is graag want ik wordt echt heel verdrietig van deze brommer.
|
|
Smoking can reveal hidden lasertraps |
|
honda wallaroo |
27-12-2009 11:43 |
Posts: 973 |
als hij bij stationair hard in toeren gaat lopen is het valse lucht , heb het deze week gehad bij ene vriend van mij
|
|
|
|
mb8 |
27-12-2009 18:47 |
Posts: 90 |
stationair en gasgeven werkt op 2 verschilende sproeiers, is je stationair sproeier wel ok?
het vreemde is dat je zegt dat hij dan al lichtelijk vastloopt?
ook al staat je afstelling nog zo beroerd, vastlopen gebeurd niet al te snel door alleen stationair even gasgeven.
valse lucht klinkt heel waarschijnlijk, maar zal je daarom niet meteen vastlopen.
heb je rommel in je carter, van oude pakkingen of zoiets?
dit kan gaan gloeien en/of tussen je zuiger en wand komen, raakt je zuiger niet de cilinderkop?
ik zou>
1-cilinder op ovaliteit meten ( bij te strak aanhalen kan je cilinder vierkant trekken en daardoor dus steeds vastlopen)
2- cilinderkop opnieuw vlakken door een profi en licht uitdraaien op je boring maat.
3- kopset pakking bestellen en netjes monteren ( dus goed passen en kijken of er niets in je cilinder terecht komt.
4- carter doorspoelen en je cilinder
5-nieuwe bougie
bovenstaande is wat werk maar kost bijna niets. maar zeker de moeite waard als je echt vastzit en er niet meer uitkomt.
tevens is bovenstaande puur uitsluiten van je vastloper, en niet het blijven hangen van je gas, gas hang problemen zitten meestal in je carburateur/ kabel of valse lucht via spruitstuk membraam of koppakking die lekt.
gewoon dingen gaan uitsluiten dat je zeker weet ok dit is ok, en wat er dan over blijft zit dan je probleem.
man je moest eens weten hoe vaak ik dit sooort ge-emmer heb gehad sterkte.
ik hoop dat je het oplost, word tijd voor een honda service bus hahaha
|
|
|
|
daanrademaker |
29-12-2009 12:43 |
Posts: 96 |
Had de brommer redelijk lopend gekregen, bleken wat bouten niet goed te zijn aagedraaid. Maar dit eindigde niet het probleem. Gister na 3km rijden liep de brommer weer vast. Even later kon ik hem wel weer kicken maar de compressie was niet goed en de brommer kickte niet soepel. Ga hem vandaag denk ik maar weer uit elkaar halen.
Misschien de zuigerveren?
|
|
Officer I ain't driving fast, I'm just flying low |
|
mb8 |
30-12-2009 0:07 |
Posts: 90 |
evengoed kijken waar de schade zit en hoe het eruit ziet, maak even wat foto's? kijk je koppakking ook even na, ik had een foutieve koppakking ( fabrikage fout) deze kwam in de cilinder werd heet en brokkelde af, kwam dan tussen zuiger en wand.
ja als je gewoon een zuiger in je kit hebt met veren compleet kan het niet misgaan toch?
|
|
|
|
daanrademaker |
30-12-2009 15:13 |
Posts: 96 |
Gister goed gekeken naar de cilinder en terwijl ik kickte voelde ik lucht bij mijn voetpakking vandaan komen. Vandaag cilinder weer eraf gehaald. (die er nog gewoon goed uit ziet) en vloeibare pakking aangebracht wat trouwens echt een klote werk is lol. Nu net goed aangedraaid dus over een uurtje kijken of de brom het weer wilt doen.
Ben benieuwd. ik laat straks even weten of het gelukt is.
Bedankt trouwens voor alle tips!
|
|
Officer I ain't driving fast, I'm just flying low |
|
mb8 |
30-12-2009 16:30 |
Posts: 90 |
tof man, ik hoop dat dit het was
|
|
|
|
daanrademaker |
30-12-2009 17:22 |
Posts: 96 |
Net gestart, kickte goed en starte goed. De brommer loopt alleen net mooi, krijg hem niet stationair en hij mist vermogen. Durf natuurlijk ook niet teveel door te trekken aangezien zuiger net nieuw is.
Is dit gewoon een kwestie van afstellen?
|
|
Officer I ain't driving fast, I'm just flying low |
|