Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Gilera GSM Uitlaat/Snelheid hulp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 735 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59981 - Gilera GSM Uitlaat/Snelheid hulp
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3054 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Para24 25-12-2009 0:41 Print topicpost

Posts: 182
Beste BF's!

Ik heb onlangs een Gilera GSM gekocht. Ik zit er over na te denken om een nieuwe uitlaat aan te schaffen. Eén van de redenen is dat ik mijn uitlaat niet zo mooi vind. Ook wil ik iets meer trekvermogen en mag de top wel wat hoger liggen.

Voorlopig gaat mijn brommer 60+ km/h. Ik weet niet precies wat er allemaal aan is gedaan. Volgens mij is alles standaard, maar zijn er wat begrenzingen weggehaald. Wel heb ik zelf een 48 tands tandwiel er opgezet en er komt nog een 11 tands tandwiel op (is nu 13).


Nu een vraag die jullie zeker weten wel vaker krijgen:

'Hoe hard zou mijn brommer ongeveer gaan met deze nieuwe uitlaat?'

Ik weet dat de snelheid aan een miljoen dingen kan liggen, en ik neem het jullie natuurlijk niet kwalijk als jullie een verkeerde schatting maken. Ik vraag me alleen af of jullie een gokje kunnen doen zodat ik een beetje een idee kan krijgen.

Een perfecte snelheid zou zo rond de 70 km/h zijn. Iets minder mag ook.

Beschouw me in jullie antwoorden maar als een brommer-newbie.

Alvast bedankt, en fijne dagen allemaal!

Dit bericht is gewijzigd door Para24 op 25-12-2009 om 0:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Para24 op 25-12-2009 om 0:42 uur.

PS: Nog even een klein vraagje. Ik lees dat eigenlijk iedereen zijn brommer wel heeft opgevoerd. Maar hoe groot is nou de kans dat je wordt gepakt? Toen ik er voor de eerste drie keer mee reed ben ik drie keer staandegehouden. Eén keer rollerbank. Ik ging 60 dus ¤30,00. Maar stel ik laat mijn brommer 70 lopen is het al gelijk ¤70,00. Heb ik nou gewoon ongeluk gehad, of controleren ze altijd zo veel?

Dit bericht is gewijzigd door Para24 op 25-12-2009 om 2:45 uur.
 

popiv 25-12-2009 7:13 Print reply

Posts: 593
zet er voor 15 euro een eurobegrenzertje op dan ben je in elk geval van dat controle gezeik af
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
-Tom- 25-12-2009 14:28 Print reply

Posts: 4151
Als je er een 11-tands opzet, i.p.v. een 13-tands, gaat 'ie alleen maar langzamer lopen
 
FTS Member
burnoutboy 25-12-2009 14:29 Print reply

Posts: 207
bij ons in de buurt zijn de popo's even gestopt met controleren
winterstop denk ik


@ tom
maar trekt wel harder op hea
de TS zegt dat hij dat ook wil

Dit bericht is gewijzigd door burnoutboy op 25-12-2009 om 14:29 uur.
 
ik beun ook maar wat aan xD
wfsuzukiTSX 25-12-2009 15:40 Print reply

Posts: 142
voor de kerst controleren ze altijd meer, willen wat kerstgeld binnenhalen
 
-Bassie- 25-12-2009 15:42 Print reply

Posts: 6617
soms trekt die zelfs nog miner hard op omdat je dan zo vee moet schakelen
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Gary - Forum en Gallery Moderator 25-12-2009 15:48 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: burnoutboy
bij ons in de buurt zijn de popo's even gestopt met controleren
winterstop denk ik


@ tom
maar trekt wel harder op hea
de TS zegt dat hij dat ook wil

Dit bericht is gewijzigd door burnoutboy op 25-12-2009 om 14:29 uur.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wfsuzukiTSX
voor de kerst controleren ze altijd meer, willen wat kerstgeld binnenhalen


Leuk voor jullie dat jullie hierover een mening hebben. Laat dit maar.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
burnoutboy 25-12-2009 15:52 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
soms trekt die zelfs nog miner hard op omdat je dan zo vee moet schakelen


klopt
TS zegt dat hij dr 48 achter op heeft gegooid
als daar eerst een kleinere op zat, dan heeft hij dus al meer trekkracht en lijkt me een kleiner tandwiel voor ook overbodig

even voor de duidelijkheid:
voor: - kleiner = meer trekkracht en minder top
- groter = meer top en minder trekkracht
achter: - kleiner = meer top en minder trekkracht
- groter = meer trekkracht en minder top

maarja, hier zitten natuurlijk wel consequenties aan, als je denkt ik beun dr lekkr een 72 achtertandwiel op, dan trek ik alle scooters dr uit (zo dacht ik ooit ook xD)
dan kan ik je vertellen, dat gaat niet werken, je bent dan in een paar tellen door je versnelling heen geschakelt en moet steeds schakelen, dit rijdt niet prettig
 
ik beun ook maar wat aan xD
Frysk 25-12-2009 15:56 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Para24
Beste BF's!

PS: Nog even een klein vraagje. Ik lees dat eigenlijk iedereen zijn brommer wel heeft opgevoerd. Maar hoe groot is nou de kans dat je wordt gepakt? Toen ik er voor de eerste drie keer mee reed ben ik drie keer staandegehouden. Eén keer rollerbank. Ik ging 60 dus ¤30,00. Maar stel ik laat mijn brommer 70 lopen is het al gelijk ¤70,00. Heb ik nou gewoon ongeluk gehad, of controleren ze altijd zo veel?

Dit bericht is gewijzigd door Para24 op 25-12-2009 om 2:45 uur.



naar friesland verhuizen nergens last van

ik heb nog nooit op een rollerbank gestaan en al m'n brommers gingen altijd harder dan 80+
 
giggitybyte
Para24 26-12-2009 1:14 Print reply

Posts: 182
Ik ben er van op de hoogte dat als ik een 11t voor zet dat ik dan harder optrek. Dit wil ik ook, want ik heb vaak iemand achterop. Nu is het zo dat ik dan niet verder kom dan mijn 5e versnelling, dus leek mij een kleiner tandwiel voor wel goed.

Maar weet iemand hoe hard ik zou gaan met een nieuwe uitlaat? Of misschien alleen die demper?
 
Para24 26-12-2009 2:02 Print reply

Posts: 182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Para24
Ik ben er van op de hoogte dat als ik een 11t voor zet dat ik dan harder optrek. Dit wil ik ook, want ik heb vaak iemand achterop. Nu is het zo dat ik dan niet verder kom dan mijn 5e versnelling, dus leek mij een kleiner tandwiel voor wel goed.

Maar weet iemand hoe hard ik zou gaan met een nieuwe uitlaat? Of misschien alleen die demper?


Edit: Ik was bij mijn eerste post ook helemaal vergeten de link te geven van de uitlaat die ik bedoelde. Bij deze:
http://www.josdijkma...d&productId=6463
 
knulla 26-12-2009 9:59 Print reply

Posts: 2953
Ik zelf heb ook een GSM gehad. daar zat eerst de ori uitlaat onder toen heb ik er een metrakit onder gedaan. dat liep wel snel vond ik het gaat dan wel harder dan 70 kmh maar het is aan jezelf of je je ook aan die snelheid houd. als je gewoon een beetje normaal bedeesd rijd zal je niet echt opvallen bij de politie. ja of er moet controle zijn.

Ik heb ook wel eens gelezen ergens dat een gianelli uitlaat ook je prestaties iets omhoog haalt maar niet zoals de metrakit. dus misschien is dat meer een optie?

je kan natuurlijk ook wat iemand hierboven zei beginnen met tandwielen. stuk simpeler en goedkoper.

moet je even beetje speuren wat je graag wil.

ik blijf erbij dat de metrakit een goeie keuze is. het is altijd lekker om dat extra vermogen te hebben.
 
look its them duke boys!
davytje12 26-12-2009 10:48 Print reply
Posts: 6
hallo,


ik heb een vraagje hoe haal ik de gas begrenzer eruit ?

ik heb namelijk touren zat maar me gas kan maar klein stukje open?

gr davy
 
knulla 26-12-2009 10:54 Print reply

Posts: 2953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: davytje12
hallo,


ik heb een vraagje hoe haal ik de gas begrenzer eruit ?

ik heb namelijk touren zat maar me gas kan maar klein stukje open?

gr davy



is het niet snelgas?
 
look its them duke boys!
davytje12 26-12-2009 10:55 Print reply
Posts: 6
zou het niet weten want vriend van me zei gas moet verder kunnen je moet je gas begrenzer eruit halen maar hoe doe ik dat?
 
knulla 26-12-2009 10:58 Print reply

Posts: 2953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: davytje12
zou het niet weten want vriend van me zei gas moet verder kunnen je moet je gas begrenzer eruit halen maar hoe doe ik dat?


even je gaskabel volgen kijken of er ergens een buisje omheen zit, en anders gewoon even het gas opendraaien. als er dan niks in zit is het waarschijnlijk gewoon snelgas.

Dit bericht is gewijzigd door knulla op 26-12-2009 om 10:58 uur.
 
look its them duke boys!

Dit topic is 3054 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved