Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch maakt schrapend geluid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1099 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59979 - Puch maakt schrapend geluid
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2572 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tapvat 24-12-2009 17:56 Print topicpost

Posts: 324
Hoi,

Een tijdje terug reed ik met m'n maxi naar school, en toen vloog de ketting eraf omdat de kettingspanner los getrild was. Hij begon helemaal te stuiteren achter en hij slipte totdat ik na 25 meter tot stilstand kwam. Toen ik ermee naar huis liep(ketting er weer opgelegd) hoorde ik een schrapend geluid uit het blok komen. Eerst dacht ik dat het uit de cilinder kwam maar die was nog helemaal intact dus dat was het niet. Het moet dus ergens anders vandaan komen maar omdat het niet regelmatig is vind ik het nogal vaag. Iemand een idee?

 

THE CRAZY DOCTOR 24-12-2009 17:58 Print reply

Posts: 1302
Niet de ketting die krom of verkeerd zit of iets blok gaat niet zo maar kapot omdat je ketting eraf loopt
 
-Bassie- 24-12-2009 18:03 Print reply

Posts: 6617
loopt je achterwiel niet tegen je achterbrug aan die je misschien niet recht op gespannen hebt??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Tapvat 24-12-2009 18:07 Print reply

Posts: 324
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
loopt je achterwiel niet tegen je achterbrug aan die je misschien niet recht op gespannen hebt??


Het achterwiel staat echt recht in de achterbrug, en ook goed gespannen. Ik heb nog even goed geluisterd en het geluid komt echt uit het motorblok
 
st.nyksterdriver 24-12-2009 18:17 Print reply
Posts: 3376
ik vormoed dat de lager van de uitgaande as kapot is doordat de ketting er een dreun of er hard aan getrokken heeft ( van een te strakke ketting kan dit lager ook kapot gaan )
 
leonmt5 24-12-2009 18:18 Print reply

Posts: 799
zit er speling op het secundair tandwiel? ( asje waar je tandwiel op zit ) je kunt proberen je asje te draaien om te voelen of er ergens een tandje is afgebroken. meestal heb je er dan een zwaar punt in zitten.
wat je ook nog kunt doen is ff je koppelings deksel eraf draaien om je tandwielen te controleren.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Tapvat 24-12-2009 18:46 Print reply

Posts: 324
Ik zal het weekend het blokje splitsen. Ik had net de ketting los gehaald maar toen ik het voorste tandwiel draaide had ik na 5 minuten nog niks gehoord en toen ik het vliegwiel ging draaien kwam er ook geen geluid uit. Duid dat niet op de koppeling?
 
pieterschalkwijk 24-12-2009 20:29 Print reply

Posts: 157
Als je je vliegwiel draait, draait je koppeling mee, alleen je koppelingshuis niet.
Dus als je je achterwiel draait, maakt ie geluid en als je je vliegwiel draait niet.
Dan zit het dus ergens tussen je koppelingshuis en je aandrijftandwiel. Dan is het waarschijnlijk toch of de tanden van het koppelingshuis, of de tanden van het secundair tandwiel, of je de lager van je secundair tandwiel (of 2 lagers, bij een 4 gelagerd puchblok).



 
debilde 26-12-2009 22:09 Print reply
Posts: 38
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
Als je je vliegwiel draait, draait je koppeling mee, alleen je koppelingshuis niet.
Dus als je je achterwiel draait, maakt ie geluid en als je je vliegwiel draait niet.
Dan zit het dus ergens tussen je koppelingshuis en je aandrijftandwiel. Dan is het waarschijnlijk toch of de tanden van het koppelingshuis, of de tanden van het secundair tandwiel, of je de lager van je secundair tandwiel (of 2 lagers, bij een 4 gelagerd puchblok).





hoogstwaarschijnlijk lagers denk ik :p.
denk niet dat tanden daar al van afspringe
en als ketting dikwijls wat hard heeft gespannen lekker slijten die handel :p.



Dit bericht is gewijzigd door debilde op 26-12-2009 om 22:09 uur.

Dit bericht is gewijzigd door debilde op 26-12-2009 om 22:10 uur.
 

Dit topic is 2572 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved