Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kickstart problemen....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5997 - kickstart problemen....
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-sh 29-10-02?17:20 Print topicpost
Posts: 180
ik heb mijn blok uit elkaar :n Maar ik was ff nieuwe lagers aan het zetten, en keerringen.
Maar onder dat gedoe valt mijn kickstart zooi uit mijn blok :p???? En nu mijn vraag, hoe geraakt dit er weer goed in :a ??

En nog een vraag, ik heb nu mijn krukas lagers in de karter helften zitten. Hoe krijg ik nu mijn krukas er het beste in :p ??

dit alles gebeurt met mijn sh blokje

nieuwe zooi

-c3 krukas lagers
-nieuwe krukas
-18mm keihin+ spruitstuk
-proma uitlaat
-70cc malossi
-nieuwe tandwieltjes + ketting

Als dit maar weer goed in elkaar geraakt :a


Daar heb ik jullie voor
 
suzuki tsx

Martijn 29-10-02?22:40 Print reply
Posts: 10000
kijk in de faq voor het vervangen van lagers..hoe je kickstarter er weer in moet weet ik niet..

bij tsx moet je het asje erin douwe..en dan de veer weer spannen...bij hondas is t geloof ik moeilijker..wil niet gauw lukken tenminste..hebbik vaak gelezen op het forum..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
ThijsS 30-10-02?09:44 Print reply
Posts: 109
hoe span ik die veer op bij een tsx dan? als het de zijkant van het blok er nog af is of eerst de zijkant er op schroeven en dan. En dat opdraaien hoe moet ik dat zien/doen?
 
solidsjakie 30-10-02?11:17 Print reply

Posts: 2291
goed kijke hoe ut zit, je hebt eerst de as, daar komt een veer op. Daar komt een plastic ding om, met daarachter een veer, daarachter een ijzeren ding met 2 uitsteeksels daar achter een tandwiel en daar achter een ring, je zet em in je carter(met een vinger onder de koppelingdoor kan je net die ring goed houde) druk je hem er in, zet je spanning op de veer(op ut laatst gooi je zo de kickstarter erin, spanning is gigantisch kut). Dan heb je nog een ring over, die doe je over de as aan de uiteinde en druk je totop dat plastic ding.
Tis kut om ut te doen, duz sterkte.
 
erikrulezz 30-10-02?14:44 Print reply
Posts: 382
bij mij was het makkelijk. maar hij schiet nou ook door als ik kick dus
volgende keer maar ff naar kijken

nsr btw
 
Martijn 30-10-02?15:41 Print reply
Posts: 10000
bij tsx doe je het zo:

rechtercarterdeksel is eraf...

je stript de kickstarteras..je haalt dus alles eraf...je haalt eerst het borgplasticje weg, dat witte ronde ding in je veer...dan kun je daarna je veer eraf halen..en dan nog een ring met allemaal gaten erin...

dan heb je nog een asje over met aan het uiteinde een nok..

je doet dat asje in je blok, en draait em zo ver mogelijk met de klok mee, zodat de nok tegen het uitsteekseltje in je carter valt.
JE MOET DE HELE TIJD ZORGEN DAT HET ASJE ZO VER MOGELIJK MET DE KLOK MEE IS GEDRAAID!

hierna bou je de kickstarter gewoon weer op, dus eerst het ringetje met gaatjes weer over de as, en dan pak je de veer...pinnetje door het gaatje in de as, en je borgt de veer door het plasticje er weer op te doen, zodat de veer niet uit de as kan schieten.

nu moet je de veer spannen...als het goed is zit het haakje wat aan je carter moet blijven hangen aan de linker of onderkant van je kickstarteras...

je pakt dit haakje..en draait deze met de klok mee...en dan hang je em gewoon achter het uitsteekseltje boven je as, van het carter...

zo simpel is het....die veer gaat niet superzwaar ofzo...


herhaling: is bij tsx dan he
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
gang_is_alles 30-10-02?22:51 Print reply
Posts: 34
Als je je as hebt moet je de veer in dat gaatje steken in je as, dan moet tussen je as en je veer die dikke witte ring, daaronder de (dunne) veer. Dan het tandwiel erop, en doordraaien totdat het tandwiel onder dat ding (die je met 2 bouten vastzet) schiet. dan moet je zorgen dat je veer 90 graden is tenopzichte van het punt waar je hem inhaakt. Dit is eigenlijk minder, maar als je hem op 90 granden zet schiet ie minder vaak door, hoeft ook niet precies 90 te zijn, maar wel in de buurt. Dan is het ophaken wat meer werk, maar zit wel in 1 keer goed. (wel zorgen dat je de as helemaal doordrukt
 
MB 110cc malossi

Dit topic is 599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved