Apenzoon |
23-12-2009 17:02 |
Posts: 303 |
ik ben hier nieuw, maar gis dat niet vet slecht voor je blok?
|
|
|
|
Heilige Antonius |
23-12-2009 17:02 |
Posts: 1202 |
Het is slecht voor je keerringen/pakkingen.
Ik heb het ook wel is geprobeerd met m'n cp
|
|
|
|
mbrulezzz |
23-12-2009 17:03 |
Posts: 2084 |
het kan wel dat weet ik zeker!
maar ik weet ook zeker dat er dan een hele grote kans is dat je brommer warmloopt. Tenzij je opeen of andere manier met het inspuiten van methanol gelijk ook meer olie in de cilider kiepert.. maar dat word wel een hele operatie dan..
|
|
MB racing |
|
Apenzoon |
23-12-2009 17:05 |
Posts: 303 |
ja en ook meer koelen, lijkt me, met die energie komt er dus ook warmte vrij
|
|
|
|
BenjaminDG |
23-12-2009 17:06 |
Posts: 4605 |
Is die methanol alleen al niet voldoende voor de koeling (omdat dat veel warmte wegtrekt uit zijn omgeving)?
Of anders gemengd=> nitromethaan/methanol en benzine/2takt olie?
Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 23-12-2009 om 17:08 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Paul de Salmiakbal |
23-12-2009 17:07 |
Posts: 5285 |
Voor zover ik weet hebben ze in modelvliegtuigmotoren (zowel 2 als 4takt) methanol als brandstof, dus in principe zou het moeten kunnen.
|
|
|
|
-Bassie- |
23-12-2009 17:45 |
Posts: 6617 |
zou zeker kunnen.
alleen waarvoor wil je het gaan gebruiken.
kan je materiaal het wel hebben deze kracht??
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
BenjaminDG |
23-12-2009 17:50 |
Posts: 4605 |
Voor een Honda MB8 125cc 26mm carb, gewoon voor te zien of er veel vermogenverschil zit tussen nitromethaan/methanol en benzine/2taktolie.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
-simon- |
23-12-2009 17:56 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Voor een Honda MB8 125cc 26mm carb, gewoon voor te zien of er veel vermogenverschil zit tussen nitromethaan/methanol en benzine/2taktolie.
kun je dat dan niet beter bij een puchje oid gaan proberen.
als die kapot loopt is niet zo duur als dat je MB kapot loopt.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
kpotmake |
23-12-2009 18:00 |
Posts: 3065 |
houd ook rekening met de mogelijkheid dat deze brandstof je vlotter / vlotterbak / brandstoflang etc. aan kan tasten (komt wel vaker voor bij benzinemotoren waar een andere brandstof in gekiepert wordt dan benzine had ik gehoord)
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Tobias Verhoef |
23-12-2009 18:23 |
Posts: 1832 |
Als ik jou was zou ik naar een miniatuur winkel gaan en brandstof kopen voor die bestuurbare auto's die heeft volgens mij 20% nitro en 80% methanol en daar zit ook een soort mengsmering doorheen ik denk dat je met dit het minst kans heb op vastlopers/warmloper.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
BenjaminDG |
23-12-2009 18:27 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Als ik jou was zou ik naar een miniatuur winkel gaan en brandstof kopen voor die bestuurbare auto's die heeft volgens mij 20% nitro en 80% methanol en daar zit ook een soort mengsmering doorheen ik denk dat je met dit het minst kans heb op vastlopers/warmloper.
Wat kost 1 liter ongeveer?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
23-12-2009 18:29 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb1979
[...]
Wat kost 1 liter ongeveer?
Wordt je niet vrolijk van.
15 of 18 eurie
heb het ook eens bij een gare 70cc puch gedaan half benzine /half van dat nitro spul.
Merkte dat hij wel wat beter liep.
Ik zou het inderdaad niet op je goede blokje doen, ga je experimenteren gebruik dan een ander gaar blokje.
|
|
|
|
BenjaminDG |
23-12-2009 18:35 |
|
Niek de Wildt |
23-12-2009 18:44 |
Posts: 7168 |
http://www.brommerfo...cts/showtopic/1525/2
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Brandstof' (ID 1525).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 23-12-2009 15:38.
--------------------------------------------------------------------------------
Heb net even voor je gezocht, maar kan het niet zo snel vinden, er is een heel artikel over welke correcties qua compressie, carburatie, ontsteking etc. kunt aanhouden bij allerlei soorten brandstoffen en de voor en nadelen en chemische eigenschappen van deze etc.
Volgens mij was het van een van de bekende schrijvers (jennings, bell etc.)
Ga zelf maar even zoeken.
|
|
|
|