Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - lichten MTX-R branden zeer zwak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #59960 - lichten MTX-R branden zeer zwak
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1916 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim_DR 22-12-2009 20:03 Print topicpost

Posts: 196
de brommer draait goed,
de accu geeft genoeg spanning maar als ik de lichten aanleg gaat het draadje maar een heel klein beetje gloeien, en ik krijg dus bijna niks van licht. kan dit komen door kapotte lichtspoel? ik heb de spanningsregelaar al vervangen door een andere, dat maakte geen verschil. Ik had ook al geprobeerd met een andere ontsteking, maar hij wou niet meer vonken, dus weet ik ook nog niet als het gaat met een andere lichtspoel..
 

JB1 22-12-2009 20:12 Print reply

Posts: 14881
Dan zet je de lichtspoel van de ontsteking toch over?

Kun je zo losdraaien dacht ik
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mtx-motard 22-12-2009 20:22 Print reply

Posts: 14947
ja is vrijwel zeker de lichtspoel,

meet even hoeveel volt eraf komt, dit zou normaal ongeveer 35 volt zijn.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Tim_DR 22-12-2009 20:23 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ja is vrijwel zeker de lichtspoel,

meet even hoeveel volt eraf komt, dit zou normaal ongeveer 35 volt zijn.


aan welke draad moet ik dit meten, de gele of de witte, of maakt dat niet veel uit?
 
Paultje Pils 22-12-2009 20:28 Print reply

Posts: 2110
te zware lampjes?
 
If you can't dodge it, ram it.
Tim_DR 22-12-2009 20:29 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
te zware lampjes?


hmm nee ze zijn nog hetzelfde van vroeger, en bij de vorige eigenaar gingen ze wel. toen ik hem kocht zat er geen blok meer onder, nu zit er terug een blok in dusja de lampen zijn niet veranderd
 
mtx-motard 22-12-2009 20:30 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
[...]


aan welke draad moet ik dit meten, de gele of de witte, of maakt dat niet veel uit?

ik meende de gele. dus even de plus van de multimeter op de gele. en de min op de groene draad.

als de brommer gewoon stationair loopt moet er in ieder geval ruim 12 volt af komen. ik meete een paar jaar geleden op m'n MT 35 volt. dan gaat de 35 volt naar de spanningsregelaar. die maakt er 12 volt van.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Tim_DR 22-12-2009 20:32 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

ik meende de gele. dus even de plus van de multimeter op de gele. en de min op de groene draad.

als de brommer gewoon stationair loopt moet er in ieder geval ruim 12 volt af komen. ik meete een paar jaar geleden op m'n MT 35 volt. dan gaat de 35 volt naar de spanningsregelaar. die maakt er 12 volt van.



ok merci, kga het morgen eens uitmeten, en eens proberen een andere lichtspoel op te zetten. btw, die lichtspoel, is dat die grootste spoel?

 
mtx-motard 22-12-2009 20:33 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
[...]



ok merci, kga het morgen eens uitmeten, en eens proberen een andere lichtspoel op te zetten. btw, die lichtspoel, is dat die grootste spoel?


ja, met gele en witte draad.

eventueel kun je hem gewoon weglaten (ivm wedstrijden/cross etc)
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Tim_DR 22-12-2009 20:35 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

ja, met gele en witte draad.

eventueel kun je hem gewoon weglaten (ivm wedstrijden/cross etc)



ja kan handig zijn, teminste als je crosst ermee. de mijne moet gewoon op de weg komen dus moeten zn lichten werken :P

 

Dit topic is 1916 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved