Zoetahmeerdah [Marcel] |
31-10-02?09:18 |
Posts: 5996 |
waar haal je et bedrag 3500 eur vandaan dan? heb je em laten taxeren??
|
|
ik haat mensen |
|
jhillen |
31-10-02?11:07 |
Posts: 622 |
ja, ik was erbij, bij die shop waar hij hem laat spuiten hebben ze gezegd dat als ie helemaal mooi was en als er dus nog wat kleine dingetjes werden vervangen, dat ie dan wel 3000/3500 euro oplevert, en da's nie eens zoveel als je kijkt naar wat voor een Zundapps daar staan...
die kerel heeft daar Zundapps staan van zo 4500 euro :n en die zijn egt super mooi, en dan isset dus niet zo dat hij dat er voor vraagt, maar dat niemand ze koopt...
egt nie, allemaal van die ouwe lulletjes die vroeger zo'n ding hadden en die nu goud geld willen betalen voor zo'n ding :n
|
|
SM Stunt Bike |
|
zundapper |
31-10-02?11:17 |
Posts: 31 |
ja die dingen zijn goud waard man....
|
|
Zolang je rijd is alles best ! |
|
jhillen |
31-10-02?13:13 |
Posts: 622 |
idd brady !
|
|
SM Stunt Bike |
|
Saknet |
31-10-02?18:03 |
Posts: 10355 |
gezien hier in de buurt zundappjes supercheap zijn wil ik wel ff weten waar als die shop zit want ik heb het idee dat ik daar aardig wat geld kan verdienen
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
zundapper |
31-10-02?18:12 |
Posts: 31 |
looierstraat in den haag
maar alleen de echte duitse zundapp's zijn zoveel waard...niet die sprintertjes en gts 50's enzo....alleen ks50 ks 80 ks 100 ks 125 ks 175 en cs 50 enzovoort
:n
|
|
Zolang je rijd is alles best ! |
|
zundapp |
31-10-02?18:24 |
Posts: 101 |
Quote: Originally posted by: brady van de ruit
looierstraat in den haag
maar alleen de echte duitse zundapp's zijn zoveel waard...niet die sprintertjes en gts 50's enzo....alleen ks50 ks 80 ks 100 ks 125 ks 175 en cs 50 enzovoort
:n
GTS 50 is ook echt Duits. Wordt dus ook gewaardeerd door verzamelaars. Wat je wel vaak ziet zijn de zogenaamde 'specials' (zoals Brady's Zundapp, niet originele Zundapps met vaak ook nog special paint) die dan de titel 'KS' (=topmodel van Zundapp) krijgen, dit zijn Zundapps die vooral in de randstad erg in trek zijn. Die Zundapps zijn soms ook als GTS of CS uit de fabriek komen rollen en met een aantal aanpassingen zijn ze (op 't framenr. na dan) een (ori) KS. (Soms zijn dit 'kleine' dingen zoals toerenteller, rvs kettingkast etc.)
Je kunt er vanuit gaan dat de 517-Zundapps (nu) 't meest in trek zijn bij de ori-verzamelaars. De 529 valt in dat opzicht wel weer mee =>wordt door de Zundapp Veteranen Club gezien als een brommer van mindere kwaliteit. De plastic onderdelen zouden niet van echte 'Deutsche Grundlichtkeit" zijn.
Maar het zijn nog wel de 'echte' Zundapps.
Modellen zoals sprinter en HAI zijn italiaanse modelletjes met een Zundapp blok en verkocht onder de naam Zundapp ('fake' dus).
|
|
- |
|
zundapper |
31-10-02?18:43 |
Posts: 31 |
|
|
Zolang je rijd is alles best ! |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
31-10-02?19:38 |
Posts: 5996 |
517 frame's zijn gedeeltelijk van staal (blokophanging enz. de rest is alu, luchtfilter enzo, speciale legereing, 518 frame's zijn de motorframes. 125cc etc.. maar heb heb 2 blokken, de goede en de el cheapo. die ging zundhapp maken nadat het slechter ging met ze, gietijzeren bussen ipv lagers enzo.. en de meer "kwalitative" de eerste reeks, je kan ze herkennen aan of het blok op een "ei" lijkt of niet. dus een rond blok is veel meer waard als een vierkante.
wat hij heeft is dus een vierkand blok....
|
|
ik haat mensen |
|
zundapp |
31-10-02?19:46 |
Posts: 101 |
Quote: Originally posted by: zoetahmeerdah smits (marc...
517 frame's zijn gedeeltelijk van staal (blokophanging enz. de rest is alu, luchtfilter enzo, speciale legereing, 518 frame's zijn de motorframes. 125cc etc.. maar heb heb 2 blokken, de goede en de el cheapo. die ging zundhapp maken nadat het slechter ging met ze, gietijzeren bussen ipv lagers enzo.. en de meer "kwalitative" de eerste reeks, je kan ze herkennen aan of het blok op een "ei" lijkt of niet. dus een rond blok is veel meer waard als een vierkante.
wat hij heeft is dus een vierkand blok....
'Vierkant' blok hoeft niet een egt 'vierkant' blok te zijn: 'ei' en 'vierkante' carterdeksels kun je zo omzetten.
Vanaf 1974 werden in de 'ei'-blokjes al 'mindere' onderdelen gebruikt (heb 't ooit ez 'n X in de bromfiets geleze, weet wel nie welke onderdelen).
iig: In 1972 kwam Zundapp met 'losse' koplampen, eerst hadden ze alleen 'vaste' allu huizen, maar de losse koplampen werden van blik gemaakt.
515 is 1e frame met allu - staal verbinding. 517 en 529 ook nog, maar toen begin jaren '80 Zundapp met het 530 frame een 'buizen' frame had, werd het beetje vertrouwen wat men in 't merk had helemaal weggenomen.
|
|
- |
|
zundapper |
31-10-02?23:56 |
Posts: 31 |
ja het gaat er mij alleen maar om of het mooi is en lekker rijd...en ik vind hem mooi en hij rijd als een trein dus....beter kan voor mij niet...
|
|
Zolang je rijd is alles best ! |
|
zundapper |
31-10-02?23:58 |
Posts: 31 |
|
|
Zolang je rijd is alles best ! |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
1-11-02?00:10 |
Posts: 5996 |
al loopt er benzine door je aderen heen dan komt dat allemaal vanzelf,
|
|
ik haat mensen |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
1-11-02?00:13 |
Posts: 5996 |
trouwens al zet je de carterhelften over, dan zet je ook die bronzen bussen over, je gaat toch geen bronzen bussen in een "ei" blok zette, dan neem je toch gelijk die inhoud van dat "ei" blok, de versnellingsbak zal wijnig anders aan zijn. maargoed zoveel weet ik ook weer niet van zundhapp's. mijn echte knobbel zit bij honda, of honda bij mijn knobbel ofzo...iets...dergelijks..
|
|
ik haat mensen |
|
User 927 |
1-11-02?10:42 |
Posts: 6405 |
Als die Zundapp KS50's zoveel waard zijn, moet ik maar ff iemand overvallen vandaag.... Das een of andere ouwe gast die op zo'n ori Zundappje rondtoert door ut centrum, wel geinig gezicht...
Geef maar hier die Zundapp
|
|
|
|