hggf |
21-12-2009 16:56 |
Posts: 1404 |
Bobine dood???
|
|
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers... |
|
Niek de Wildt |
21-12-2009 16:56 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hggf
Bobine dood???
Denk verdomme eens na man, het enigste wat er overblijft zijn de ontstekingspoel, bobine, en CDI, dat kan de TS ook zelf bedenken.
Hij vraagt juist hoe hij deze delen afzonderlijk kan uitsluiten zonder ze lukraak te gaan vervangen.
Verder lijkt de TS me een capabele sleutelaar aangezien hij zelf logisch nadenkt en fatsoenlijk kan typen, en dus vertrouw ik er wel op dat hij in staat is draadbreukjes uit te sluiten.
@TS:
Meet de weerstand van je ontstekingsspoel eens door, en de weerstand van je bobine, en plaats dan hier de waardes.
(ik heb de waardes die het moeten zijn hier niet bij de hand, maar dat post iemand anders hier dan wel vanuit het handboek)
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-12-2009 om 17:23 uur.
|
|
|
|
J.wally |
21-12-2009 17:22 |
Posts: 2301 |
ik heb momenteel even geen multimeter,
Ik heb zojuist een andere bobine geprobeerd maar dit was het ook niet.
Gaat de cdi van een yamaha tzr vaak kapot?
|
|
|
|
Niek de Wildt |
21-12-2009 17:25 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: J.wally
ik heb momenteel even geen multimeter,
Ik heb zojuist een andere bobine geprobeerd maar dit was het ook niet.
Gaat de cdi van een yamaha tzr vaak kapot?
Net zo vaak als al het andere ontstekingspul.
Het enigste wat je dan nog kunt checken zonder te vervangen is toch de weerstand van de onstekingspoel doormeten (dus even een multimeter bij je buurman halen ofzo) en kijk meteen ook of je blauwe verkleuring bij de ophanging van de spoel ziet, dat duid namelijk op oververhitting
Is de weerstand van de spoel gewoon wat hij hoort te zijn en zie je verder niks anders bijzonders, dan is het het verstandigst om de cdi uit te wisselen.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-12-2009 om 17:42 uur.
|
|
|
|
J.wally |
23-12-2009 12:44 |
Posts: 2301 |
maar eventjes om een batterij voor mijn mulitmeter gegaan,
Ontsteking eraf gehaald, er is al aan bezig geweest vermoed ik want de grondplaat zat niet goed vast aangedraaid. '
De ontsteking heb ik doorgemeten er was niets onderbroken, De cdi heb ik ook geprobeerd om te kijken of er iets onderbroken was.
conclusie: bij 2 stekkers was deze niet onderbroken de andere stekkers gaven geen waarde aan dus wel onderbroken. Iemand die weet wat ik moet doen om de cdi door te meten. Of is hierbij bewezen dat de cdi kapot is?
|
|
|
|
Makrolon |
23-12-2009 12:47 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: J.wally
maar eventjes om een batterij voor mijn mulitmeter gegaan,
Ontsteking eraf gehaald, er is al aan bezig geweest vermoed ik want de grondplaat zat niet goed vast aangedraaid. '
De ontsteking heb ik doorgemeten er was niets onderbroken, De cdi heb ik ook geprobeerd om te kijken of er iets onderbroken was.
conclusie: bij 2 stekkers was deze niet onderbroken de andere stekkers gaven geen waarde aan dus wel onderbroken. Iemand die weet wat ik moet doen om de cdi door te meten. Of is hierbij bewezen dat de cdi kapot is?
Het gaat er niet om of ze onderbroken zijn of niet, je moet even de waardes meten. Als de weerstand heel erg laag zijn de wikkelingen in de spoel kortgesloten en heeft de spoel niet genoeg opbrengst meer. Cdi is eigenlijk niet door de hobbyist door te meten, je moet dus al het andere uitsluiten waaraan af te leiden valt dat de cdi kapot is.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
michael_1561 |
30-9-2012 21:25 |
Posts: 28 |
Hallo,
Als ik mijn ontstekingsspoel doormeet van mijn yamaha tzr. dus dat is de blauw witte kabel en de rood witte kabel aan vast zitten. geeft mijn meetapparaat 326 aan. is dit de goeie weerstand? Ik heb namelijk een Yamaha TZR en heb daar het volgende probleem mee :
Heb onlangs een ander motorblokje op de brommer gezet en kwam er toen achter dat ik ergens een kabelbreuk had zitten , echter heb ik een andere kabelboom besteld en aangesloten. Nu kom ik erachter dat de brommer helemaal niet vonkt . De bobine heb ik ook doorgemeten op weerstand en krijg daar 001 uit. kan iemand mij aub helpen met dit probleem ? want ik weet het zolangzamerhand niet meer
|
|
|
|
ChielTZR |
30-9-2012 22:30 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: michael_1561
Hallo,
Als ik mijn ontstekingsspoel doormeet van mijn yamaha tzr. dus dat is de blauw witte kabel en de rood witte kabel aan vast zitten. geeft mijn meetapparaat 326 aan. is dit de goeie weerstand? Ik heb namelijk een Yamaha TZR en heb daar het volgende probleem mee :
Heb onlangs een ander motorblokje op de brommer gezet en kwam er toen achter dat ik ergens een kabelbreuk had zitten , echter heb ik een andere kabelboom besteld en aangesloten. Nu kom ik erachter dat de brommer helemaal niet vonkt . De bobine heb ik ook doorgemeten op weerstand en krijg daar 001 uit. kan iemand mij aub helpen met dit probleem ? want ik weet het zolangzamerhand niet meer
hoe zeker weetje dat de vorige een kabelbreuk had?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
michael_1561 |
30-9-2012 22:45 |
Posts: 28 |
omdat als ik bij het stuur aan de kabels ging prutsten hij het wel deed of niet deed . maar vind het nu zo raar dat die met een andere kabelboom helemaal niet meer vonkt .
|
|
|
|
Brommers en meer |
30-9-2012 22:47 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: michael_1561
omdat als ik bij het stuur aan de kabels ging prutsten hij het wel deed of niet deed . maar vind het nu zo raar dat die met een andere kabelboom helemaal niet meer vonkt .
Loopt er ergens stroom weg waar het niet hoort kabels die tegen het frame aan komen of gewoon kortsluiting
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
michael_1561 |
30-9-2012 22:49 |
Posts: 28 |
heb alle kabels toen nagekeken en had al 1 kabelbreuk gevonden , en toen ik de kabelboom loshaalde zat het ook allemaal aan elkaar gesoldeert en dergelijke . die andere kabelboom die ik het opgehaald is lopend van een andere tzr afgehaald.
|
|
|
|
Brommers en meer |
30-9-2012 22:52 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: michael_1561
heb alle kabels toen nagekeken en had al 1 kabelbreuk gevonden , en toen ik de kabelboom loshaalde zat het ook allemaal aan elkaar gesoldeert en dergelijke . die andere kabelboom die ik het opgehaald is lopend van een andere tzr afgehaald.
Ik bedoel met het monteren zit alles wel goed gemonteerd
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
michael_1561 |
30-9-2012 22:55 |
Posts: 28 |
Ja daar ga ik wel vanuit , alle stekkertjes en dergelijke heb ik kleur bij kleur in elkaar geklikt . heb alleen voor bij de koplamp nog een groene kabel hangen maar dat is de massa. ook vonkt hij niet als ik die aansluit.
|
|
|
|
Brommers en meer |
30-9-2012 23:07 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: michael_1561
Ja daar ga ik wel vanuit , alle stekkertjes en dergelijke heb ik kleur bij kleur in elkaar geklikt . heb alleen voor bij de koplamp nog een groene kabel hangen maar dat is de massa. ook vonkt hij niet als ik die aansluit.
Jij bedoelt alles netjes volgens t electrice schema k zou zelf ff alles van het schema na lopen gewoon voor alle zekerheid
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
michael_1561 |
1-10-2012 0:16 |
Posts: 28 |
ik heb de kabelboom vrijdag gewoon in de brommer gelegd , en alle drukstekkertjes en dergelijke heb ik op de goeie geklikt. die kleuren van de stekkertjes kwamen allemaal overeen met elkaar dus lijkt me dat het gewoon goed is toch? heb ook op het internet gezocht naar een elek schema van een tzr alleen kan ik nergens 1 vinden die in kleur is of waar ik echt duidelijk uit kan halen wat nou precies wat is .
|
|
|
|