Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda CR80 elsinore, 1981 DG versie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1142 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59947 - Honda CR80 elsinore, 1981 DG versie
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 13105 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 20-12-2009 14:25 Print topicpost

Posts: 29286
Beste mede forum gebruikers,

Ik ben al een tijd op zoek naar meer informatie over de DG CR80 elsinore.
Het is een CR80 elsinore, maar dan met speciale opties van de firma DG.

Tot nu toen heb ik dit gevonden:



CR80 DG , maar dan helaas in zwart-wit foto

Via deze site: http://www.vintagefactory.com/New%20Index.htm

De cilinderkop is goud en heeft een andere vorm als normaal, de uitlaat, de carburateur en de achterveren zijn anders als normaal.
Nu lijken me de wielen ook anders zo te zien, meestal zijn de wielen in de DG machine'tjes van goud en aluminium , maar is dat ook bij deze het geval?
Ook de achterbrug ziet er ook anders uit als normaal.

Kleuren schema van de tank:



De advertentie van de DG opvoer delen:



Helaas helpt de product code me ook niet verder.

Ik zou graag wat duidelijkere foto's willen hebben, van verschillende hoeken.

Wie o wie kan mij meer informatie of een kleuren foto bezorgen?

Mijn dank zou groot zijn.

p.s. ik ben nu even weg, dus heb helaas de eerste tijd niet de tijd om terug te reageren.
 

ChielTZR 20-12-2009 14:35 Print reply

Posts: 6016
hier wat foto's over de DG opties etc. Betreft tevens ook op de Kawasaki Kx,Yamaha Yz, Suzuki RM en natuurlijk de Honda CR.










Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 20-12-2009 om 14:36 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
ronaldt 20-12-2009 14:41 Print reply

Posts: 2735






Dit is trouwens een RC50 met DG cilinderkop en uitlaat..





staan allemaal op:http://www.vintagefactory.com/1975_honda_rc50_mini_elsinore.htm

een cr125 met DG mods..




 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
kenny77 20-12-2009 14:57 Print reply

Posts: 29286
Thnx voor de mooie informatie al vast!!

de zwaardere modellen had ik wel al info over gevonden, maar zijn zeker mooie foto's !!

Ik ga ze zo dadelijk eens rustig op mijn gemak bekijken.
 
Joel_koningslust 20-12-2009 15:24 Print reply

Posts: 14514
als ik me niet vergis heeft een kennis van ons daar nog wel wat info van. ik had zelf enkel de artikelen die hierboven ook al gepost zijn ( enkel dan in het origineel )

maar mag ik vragen wat je hiermee van plan bent kenny?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 20-12-2009 17:59 Print reply

Posts: 29286
Zo ik heb weer tijd.

Ik heb de stukjes van Chiel inderdaad ook op de site gevonden, zeker over heen gekeken.

Ronald ook bedankt voor de toffe foto's, kan ik ook wat vanaf kijken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
als ik me niet vergis heeft een kennis van ons daar nog wel wat info van. ik had zelf enkel de artikelen die hierboven ook al gepost zijn ( enkel dan in het origineel )

maar mag ik vragen wat je hiermee van plan bent kenny?


Dat is te tof Joel.

Mag je zeker vragen wat ik er mee moet.

We hebben ooit 3 cr80 elsinore's gehad 2x 81 er en 1 keer een 80 er.

Een van de cr80 1981 was helemaal gaar en daarvan heeft me vader toen der tijd mijn zus haar suzuki omgebouwd en een 81 er is die van mij geworden en die was niet helemaal compleet dus hadden we mijn neef's zijn 1980 model overgenomen.

Zodoende ligt er in onze smeer put nog een redelijk complete cr80 van 1980.
Me vader zei toen al eens waarom maak je die niet weer dan heb je 2 op een volgende modelen, maar aangezien we de korte 1980 voorvork niet meer hebben (met mijn puch verkocht) en wel nog een lange 1981 voorvork hebben lijkt het me leuker om dan een replica van een DG 1981 te maken.

Zodoende heb ik dan informatie nodig.

Het ergste is nog wel dat we een gouden aluminium achtervelg hebben gehad (ook 14 inch) en een korte kleine alu achterbrug.
(hadden we gekregen bij een hoop onderdelen)

Maar mijn vader had zoiets wat moet ik er mee, want we kregen het niet verkocht, dus is de velg doormidden gegaan en samen met de achterbrug naar het oud ijzer gebracht :(

Maargoed daar is ook nog wel aan te komen.

De cilinderkop is een groter probleem aangezien de kans dat ik zo een vind wel heel erg klein is.
Maar is misschien met wat hak en plak werk ook wel na te maken.

Het wordt dus ook geen model om op te rijden maar gewoon omdat het leuk is om een vrij originele cr80 te hebben en daarnaast een "speciale".
 
Joel_koningslust 20-12-2009 18:02 Print reply

Posts: 14514
azo... die kameraad van me had ook enkel die dingen die ik zelf ook had.

moet het echt lopend worden of enkel een show model?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 20-12-2009 18:06 Print reply

Posts: 29286
Enkel voor de show.


 
Joel_koningslust 20-12-2009 18:07 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Enkel voor de show.




teken de buitenkant van zon kop een beetje na en dan laat je hem cnc frezen

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 20-12-2009 18:10 Print reply

Posts: 29286
Dat lijkt me wat duur worden?

Me vader kan alu lassen dus eventueel kan er van wat oude luchtgekoelde cilinderkoppen wel wat worden gemaakt.

We hebben nog 2 cr80 kopjes dus van 1 kopje zou wel wat worden kunnen gemaakt.
 
Joel_koningslust 20-12-2009 18:11 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat lijkt me wat duur worden?

Me vader kan alu lassen dus eventueel kan er van wat oude luchtgekoelde cilinderkoppen wel wat worden gemaakt.

We hebben nog 2 cr80 kopjes dus van 1 kopje zou wel wat worden kunnen gemaakt.



agja.... jij doet een nivea 4 opleiding wtb toch? niet toevallig een stagebedrijf waar ze frezen hebben die je in de avonduurtjes even mag gebruiken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 20-12-2009 18:14 Print reply

Posts: 29286
Doe ik inderdaad, op school staat ook een CNC apparaat maar die wordt niet meer gebruikt (ik geloof dat het te duur voor hun werd)

Volgend schooljaar heb ik wel weer stage misschien kom ik dan inderdaad wel bij een leuk bedrijf te recht.
 
Joel_koningslust 20-12-2009 18:18 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Doe ik inderdaad, op school staat ook een CNC apparaat maar die wordt niet meer gebruikt (ik geloof dat het te duur voor hun werd)

Volgend schooljaar heb ik wel weer stage misschien kom ik dan inderdaad wel bij een leuk bedrijf te recht.


mijn stages hebben me wel vaker wat diensten kunnen bewijzen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 20-12-2009 18:19 Print reply

Posts: 29286
Dat is zeker handig
 
Harold 20-12-2009 19:38 Print reply

Posts: 1052
http://www.elsinore-swap-meet.com/

Heb je hier al eens een advertentie geplaatst?

Als je een beetje gedult hebt, dan komt er wel is een keer zo'n kopje voorbij. Ook ebay dagelijks in de gaten houden.
Ik heb ze iigv wel eens voorbij zien komen.


 
kenny77 20-12-2009 19:53 Print reply

Posts: 29286
Bedankt voor de tip!
Ga zometeen een advertentie schrijven.

Ebay kijk ik af en toe op.
Is inderdaad beter om het dagelijks te bekijken.
 

Dit topic is 13105 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved