Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - welke crossmotor is het beste?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 827 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59946 - welke crossmotor is het beste?
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 10341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

X-Race 23-12-2009 13:37 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


maar waarom meteen een 144 of 250 kopen? een 125 is vaak wat goedkoper en de meeste kun je als je het nodig vind ook omlaten bouwen naar een 144.
en kawa beter als yamaha en suzuki? ik denk dat daar niet veel verschil in zal zitten. ik ken er die met suzuki wat probleempjes hadden, met yamaha en met kawa. en die had het toen zo erg met zijn kawa toevallig dan dat die hem weg heeft gedaan.


kawa is mijn mening,, ma goed, zijn er ook genoeg die andere weer beter vinden dus dat is een eindeloze discussie.
maar vaak als ze beginnen met crossen is het eerst ff beetje trainen, daar is een 125 wel goed genoeg voor. maar na een seizoen doen de meesten wel een keer mee aan een clubwedstrijd. en het gaat vanzelf steeds en steeds harder. op een gegeven moment ben je meer vermogen nodig. je kan dan een andere motor kopen, maar dat kun je netzo goed meteen doen.
Als je een 125 koop, koop je vaak een afgetrapt ding. die moet je oplappen, kun je paar jaar op rijden en dan wil je iets snellers. als je dan meteen een 144 koopt die iets geleden heeft,, lap je die op heb je er ook jaren plezier aan.
 
only for competition use
-simon- 23-12-2009 13:52 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: X-Race
[...]


kawa is mijn mening,, ma goed, zijn er ook genoeg die andere weer beter vinden dus dat is een eindeloze discussie.
maar vaak als ze beginnen met crossen is het eerst ff beetje trainen, daar is een 125 wel goed genoeg voor. maar na een seizoen doen de meesten wel een keer mee aan een clubwedstrijd. en het gaat vanzelf steeds en steeds harder. op een gegeven moment ben je meer vermogen nodig. je kan dan een andere motor kopen, maar dat kun je netzo goed meteen doen.
Als je een 125 koop, koop je vaak een afgetrapt ding. die moet je oplappen, kun je paar jaar op rijden en dan wil je iets snellers. als je dan meteen een 144 koopt die iets geleden heeft,, lap je die op heb je er ook jaren plezier aan.


ja dat is opzich ook wel waar. maar waarom is een 125 vaak afgetrapt? dat lijkt me toch wel meevallen. het is altijd afwachten wat je koopt en je moet er maar het beste van hopen. en als je bij de wat lagere klassen wedstrijden rijd waar je moet beginnen dan kun je met een 125 ook nog goed meekomen als je maar goed kunt rijden.
en hoelang doet iemand die wedstrijden rijd nou met een motor. een jaar of 2 hooguit 3 of mischien zelfs minder.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
X-Race 23-12-2009 14:34 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


ja dat is opzich ook wel waar. maar waarom is een 125 vaak afgetrapt? dat lijkt me toch wel meevallen. het is altijd afwachten wat je koopt en je moet er maar het beste van hopen. en als je bij de wat lagere klassen wedstrijden rijd waar je moet beginnen dan kun je met een 125 ook nog goed meekomen als je maar goed kunt rijden.
en hoelang doet iemand die wedstrijden rijd nou met een motor. een jaar of 2 hooguit 3 of mischien zelfs minder.


"Meestal" wanneer ze niet afgetrapt zijn worden ze omgebouwd naar 144. maar de meesten eindigen op het bouwland. En idd rij kunsten zeggen meer als vermogen. Maar vermogen maakt het wel makkelijker, kijk maar na de start. daar bereik je niks met een 125 tegen 144 of 250. en ik deed altijd 4 á 5 seizoenen met een motor. (behalfe met men KXF 250)
 
only for competition use
-simon- 23-12-2009 14:52 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: X-Race
[...]


"Meestal" wanneer ze niet afgetrapt zijn worden ze omgebouwd naar 144. maar de meesten eindigen op het bouwland. En idd rij kunsten zeggen meer als vermogen. Maar vermogen maakt het wel makkelijker, kijk maar na de start. daar bereik je niks met een 125 tegen 144 of 250. en ik deed altijd 4 á 5 seizoenen met een motor. (behalfe met men KXF 250)


ja klopt met starten mis je wel vermogen. maar daar zit ook al weer een beetje in hoe goed je kunt starten. en meer vermogen kan het ook weer moeilijker maken als je daar niet meer overweg kunt.
maar wat sypie aanbied is denk ik een leuke beginners motor voor de TS. een 125 die niet lang geleden helemaal gereviseerd is en toch niet zo duur. dan kun je eerst kijken of je het ook wel echt wat vind en later als het dan ook beter gaan een nieuwere en eventueel snellere kopen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 10341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved