Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - welke crossmotor is het beste?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1161 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59946 - welke crossmotor is het beste?
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sj50 21-12-2009 20:33 Print reply

Posts: 219
Ik kan wel een klein beetje sleutelen, en m'n vader is monteur dus ik kom er altijd wel uit. en ja ik zal het toch moeten leren
 
Ronald125cc 21-12-2009 20:38 Print reply

Posts: 1259
ik denk dat je bijna dat je sybrand zijn motor moet hebben
perfect dingentje en perfect onderhouden kijk maar in sypie zijn gallery en project.

check mijn vorige post...

 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
sj50 21-12-2009 20:48 Print reply

Posts: 219
ja da's een mooi ding van sypie, maar ik moet eerst m'n auto rijbewijs hebben, want anders wordt het een beetje lastig ivm vervoer naar crossbaan Ik ben alvast wat aan het rondsnuipen zeg maar.

Ik woon in wijckel, dus ik denk dat het een beetje lastig wordt om een kijkje bij je motor te nemen, want ik heb net m'n brommer verkocht,

maar ik kan iemand uit ons dorp die heeft zowat dezelfde motor als jouw, dus het maakt ook niet zo veel uit. Nette motor trouwens van jouw, ik zie dat je ook een cr hiervoor hebt gehad.
 
Ronald125cc 21-12-2009 20:55 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sj50
ja da's een mooi ding van sypie, maar ik moet eerst m'n auto rijbewijs hebben, want anders wordt het een beetje lastig ivm vervoer naar crossbaan Ik ben alvast wat aan het rondsnuipen zeg maar.

Ik woon in wijckel, dus ik denk dat het een beetje lastig wordt om een kijkje bij je motor te nemen, want ik heb net m'n brommer verkocht,

maar ik kan iemand uit ons dorp die heeft zowat dezelfde motor als jouw, dus het maakt ook niet zo veel uit. Nette motor trouwens van jouw, ik zie dat je ook een cr hiervoor hebt gehad.


jah dat klopt.
was een leuke motor ,in die motor ging alleen zoveel geld zitten..
maar [rima ding om te leren.

mischien moet je eens een keer naar een opstap dag gaan
als het "cross" seizoen begint.
heel leuk om te zien als het wat voor je is.
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
mtx_owned 21-12-2009 21:22 Print reply

Posts: 2183
mocht je kiezen voor een oudere motor van begin jaren 90, dan kun je het beste een Honda CR nemen, daar is nog enigszins spul voor verkrijgbaar. Van datzelfde jaar Yamaha, Suzuki of Kawasaki is veel schaarser en dus ook flink duurder.

Besluit je een nieuwere motor te kopen, is het vooral je eigen voorkeur voor het merk. Over het algemeen zijn alle japanse merken gewoon goede motoren. De een zal met het ene merk betere eravringen hebben dan met het andere, en een ander zal dit andersom ervaren.

Wat betreft het prijsverschil van Suzuki tegenover de rest: Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat ik hoor van bijvoorbeeld mensen bij ons uit de club is het zo dat over het algemeen Suzuki wat meer onderhoud vergt. De een zal dit tegenspreken, de ander zal dit bevestigen. Puur eigen ervaring naar mijn idee. Bij Honda en Yamaha wordt vaak gesproken over hogere duurzaamheid, vandaar dat de prijs van deze motoren ietsjes hoger ligt.

Dan is er ook nog KTM, wat ook redelijk duur is. Hievan hoor ik dat ze erg snel zijn, maar daarentegen ook wel wat vaker kapot lopen of meer onderhoud nodig hebben.

Dit is allemaal puur wat ik gehoord heb van mensen waarvan ik zeker weet dat ze met meerdere merken ervaring hebben, en enigszins weten waar ze het over hebben.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Sypie_Honda 21-12-2009 23:12 Print reply

Posts: 13830
als je in wijckel woont ken ik je wss wel?

maare mijntes is te koop voor 1000 euro, als het wat is kan je wel eens langskomen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Noordeling 22-12-2009 11:34 Print reply

Posts: 603
Weet iemand ook iets over husqvarna?
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
Ronald125cc 22-12-2009 13:32 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx power
Weet iemand ook iets over husqvarna?


ja zeker.
ik heb dit jaar overwogen om een nieuwe een tekopen (overjarig)
maar ik had wat jongens gesproken op de baan die er een rijden.
maar ze zijn erg onderhouds gevoelig en na 5 jaar oude motor zijn de onder delen al gouw lastiger te vinden.
ik kwam ook iemand tegen die elk jaar een nieuwe huskie gesponserd kreeg,
maar die viel 6 van de 10 wedstrijden uit.
al kreeg die ze gratis hou wou er niet meer op rijden
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
-simon- 22-12-2009 15:37 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
[...]


ja zeker.
ik heb dit jaar overwogen om een nieuwe een tekopen (overjarig)
maar ik had wat jongens gesproken op de baan die er een rijden.
maar ze zijn erg onderhouds gevoelig en na 5 jaar oude motor zijn de onder delen al gouw lastiger te vinden.
ik kwam ook iemand tegen die elk jaar een nieuwe huskie gesponserd kreeg,
maar die viel 6 van de 10 wedstrijden uit.
al kreeg die ze gratis hou wou er niet meer op rijden


en hoe zat het met onderhoud dat ze deden?
een ktm sx150 heeft ook zeker iedere 6u een nieuwe zuiger nodig. en die lopen dan ook nog geregeld kapot.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Noordeling 23-12-2009 10:50 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
[...]


ja zeker.
ik heb dit jaar overwogen om een nieuwe een tekopen (overjarig)
maar ik had wat jongens gesproken op de baan die er een rijden.
maar ze zijn erg onderhouds gevoelig en na 5 jaar oude motor zijn de onder delen al gouw lastiger te vinden.
ik kwam ook iemand tegen die elk jaar een nieuwe huskie gesponserd kreeg,
maar die viel 6 van de 10 wedstrijden uit.
al kreeg die ze gratis hou wou er niet meer op rijden


Ja ik ken ook iemand die kreeg ook een husky gesponserd alleen die was lang niet zo snel als eerst(ktm)
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
X-Race 23-12-2009 11:00 Print reply

Posts: 196
Maar hoezo wil je een 125?? daar kun je niks meer mee om te beginnen is het wel leuk, maar als je wedstrijden wil gaan rijden kom je gauw vermogen te kort.
je moet dan in de MX2 klasse. Daar mag je met 2takt tot 144cc en met 4takt tot 250cc dus met een 125 kom je op den duur vermogen te kort.

Ik weet niet wat je kwijt wilt,, maar anders heb ik nog een hele mooie KXF 250 uit 2009 voor je.

(en tussen kawa, suzuki en yamaha zou ik voor een kawa gaan is kwalitatief stukken beter. ik cross al 10 jaar met kawa en ik heb nog nooit echt wat kapot gehad)Maar goed dat is mijn mening.

Dit bericht is gewijzigd door X-Race op 23-12-2009 om 11:02 uur.
 
only for competition use
Ronald125cc 23-12-2009 11:05 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


en hoe zat het met onderhoud dat ze deden?
een ktm sx150 heeft ook zeker iedere 6u een nieuwe zuiger nodig. en die lopen dan ook nog geregeld kapot.


Ze reden nationaal daarmee,
ik weet niet hoe ze de motor onderhielden maar ik weet
wel dat het erg sequre mensen zijn.
Maarja daar praat ik over viertakt,
hier zijn ook nog een paar die een husqvarna hebben
mischien moet je die eens vragen.
Ook zie je ze bijna nooit op de crossbaan,
dat heeft ook zijn reden: ze zijn duurder dan een jappanner
en de qualiteitlaat het soms oo te wensen over.

edit: x-race
dan koop ik geen motors van jou
lees je zovaak nooit probelemen mee gehad
koop je daat ding en je hebt me dan een pak problemen.
je zal vast wel dat je bigend er uit liep ofzo.
ik werk in een cross zaak en dan komen ook allemaal mensen
helemaal trots met hun motor en dan moet je ze even nakkijken,
dan kom je me toch wat tegen
motors zonder luchtfilter, water in de remleidingen,
zuiger met 1 veer terwijl er 2 groeven inzitten
terwijl er 2 groeven voor veren zijn

Dit bericht is gewijzigd door Ronald125cc op 23-12-2009 om 11:12 uur.
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
X-Race 23-12-2009 11:14 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]

TM hoor je eigenlijk maar weinig over. iemand hier ervaring mee? volgens mij zijn die van de laatste paar jaar wel goed maar lieten de eerdere modellen je wel wat vaker in de steek. en zijn zijn std afgemonteerd met wat "luxer" spul. zoals een hgs pijp, marzochi vering en optioneel ohlins.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 21-12-2009 om 18:38 uur.


Tm is nog steets bagger,, Tm hoort op een kartbaan niet op een crossbaan.
 
only for competition use
X-Race 23-12-2009 11:23 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
[...]

edit: x-race
dan koop ik geen motors van jou
lees je zovaak nooit probelemen mee gehad
koop je daat ding en je hebt me dan een pak problemen.
je zal vast wel dat je bigend er uit liep ofzo.
ik werk in een cross zaak en dan komen ook allemaal mensen
helemaal trots met hun motor en dan moet je ze even nakkijken,
dan kom je me toch wat tegen
motors zonder luchtfilter, water in de remleidingen,
zuiger met 1 veer terwijl er 2 groeven inzitten
terwijl er 2 groeven voor veren zijn

Dit bericht is gewijzigd door Ronald125cc op 23-12-2009 om 11:12 uur.


Wat je noemt heet onderhoud, onderhoud noem ik geen problemen. dat koppelingsplaten eruit branden, versnellingbakken aan gort draaien en cilinders vast lopen is gewoon een gebrek aan ervaring en onderhoud. en ik heb 1 keer in die 10 jaar een big en vervangen dat was toen ik met men 2004 kawa 5 seizoenen volop wedstrijden reed. in het 4e jaar heb ik men krukas lagers vervangen, en toen ik het toch los had heb ik het bigeind ook maar mee vervangen.
 
only for competition use
-simon- 23-12-2009 12:55 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: X-Race
Maar hoezo wil je een 125?? daar kun je niks meer mee om te beginnen is het wel leuk, maar als je wedstrijden wil gaan rijden kom je gauw vermogen te kort.
je moet dan in de MX2 klasse. Daar mag je met 2takt tot 144cc en met 4takt tot 250cc dus met een 125 kom je op den duur vermogen te kort.

Ik weet niet wat je kwijt wilt,, maar anders heb ik nog een hele mooie KXF 250 uit 2009 voor je.

(en tussen kawa, suzuki en yamaha zou ik voor een kawa gaan is kwalitatief stukken beter. ik cross al 10 jaar met kawa en ik heb nog nooit echt wat kapot gehad)Maar goed dat is mijn mening.

Dit bericht is gewijzigd door X-Race op 23-12-2009 om 11:02 uur.


maar waarom meteen een 144 of 250 kopen? een 125 is vaak wat goedkoper en de meeste kun je als je het nodig vind ook omlaten bouwen naar een 144.
en kawa beter als yamaha en suzuki? ik denk dat daar niet veel verschil in zal zitten. ik ken er die met suzuki wat probleempjes hadden, met yamaha en met kawa. en die had het toen zo erg met zijn kawa toevallig dan dat die hem weg heeft gedaan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 10403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved