Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - welke crossmotor is het beste?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59946 - welke crossmotor is het beste?
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 21-12-2009 18:40 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]



je kan gewoon naar de baan gaan en melden dat je graag wilt gaan rijden.
dan krijg je 2 formulieren.
1 voor een lidmaatschap van de baan.
en 1 voor een knmv verzekering welke verplicht is om op een bij de knmv aangesloten baan te rijden deze kost rond de 40 euro.
en aan lidmaatschap hangt van de baan af.
als je dit hebt mag je onbeperkt rijden.

sypie rijd soms op rutten geloof ik.
hij kan je de kosten vast wel vertellen.


kun je met een knmv trainingsbewijs ook op een mon baan rijden en andersom?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
ErikVerkade 21-12-2009 18:47 Print reply

Posts: 980
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

je dacht dat je dood ging?

ja me leven flitste aan me voorbij

 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
ErikVerkade 21-12-2009 18:47 Print reply

Posts: 980
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


ja, hij is immers een sparta met gewend

spartamet 4 life
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
thunderbird - Forum en Sales Moderator 21-12-2009 19:04 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
suzuki is niet zonder reden goedkoper
ik zou eerder voor een yamaha of kawa gaan die zijn wat degelijker

daar wil ik indd de achterliggende gedachten ook wel even van weten ervaring met alle 3 omdat je zulke uitspraken doet? giswerk hebben we niks aan.
@bovenstaande grappenmaker; zou je niet ontopic blijven en op dubbelposts letten?

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 21-12-2009 om 19:05 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Sypie_Honda 21-12-2009 19:40 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sj50
rijden er hier ook wel's mensen op rutten of joure want dat zijn de cirquits die het dichst bij mij in de buurt liggen.

Want hoe gaat het in z'n werk als je gewoon op die baan wilt trainen enz. hoe je zeg maar lid word van zo'n baan, of er een limiet aan leden is ofso


yeah ikke 2 tot 3x in de week als het mee zit.

super mooi dat crossen. gewoon ff een motortje kopen van 1000 om mee te beginnen en als je het echt leuk vind koop je wat nieuwers.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
sj50 21-12-2009 19:48 Print reply

Posts: 219
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


yeah ikke 2 tot 3x in de week als het mee zit.

super mooi dat crossen. gewoon ff een motortje kopen van 1000 om mee te beginnen en als je het echt leuk vind koop je wat nieuwers.

ja, mischien is het toch verstandiger om toch eerst wat goedkopers te kopen en later wat nieuwers.

maar meestal zit er wel veel onderhoud aan zo'n oud ding, en als je dan allemaal onderdelen moet kopen ben je uiteindelijk even duur uit dan een nieuw ding.

of valt dat in de regel mee
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 21-12-2009 19:51 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sj50
[...]

ja, mischien is het toch verstandiger om toch eerst wat goedkopers te kopen en later wat nieuwers.

maar meestal zit er wel veel onderhoud aan zo'n oud ding, en als je dan allemaal onderdelen moet kopen ben je uiteindelijk even duur uit dan een nieuw ding.

of valt dat in de regel mee

je moet er gewoon geluk mee hebben onderhoud is duur, maakt niks uit voor een nieuwe of een oude motor. maar als je telkens pech hebt kost het wel veel geld ja.. jammergenoeg kan ik hierover meepraten je hebt natuurlijk wel meer kans op stukken bij een motor van 20 jaar oud dan bij een motor van 2 jaar oud..

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 21-12-2009 om 19:53 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
sj50 21-12-2009 19:53 Print reply

Posts: 219
dus het lijkt me toch verstandiger om een licht gebruikte te kopen
 
Sypie_Honda 21-12-2009 19:54 Print reply

Posts: 13830
valt reuze mee, ik ben ook met een 90'er begonnen, ding heeft net zoveel onderhoud nodig als een van 2007 ofzo.

omdat het mij zo goed beviel en ik wel redelijk mee kan komen ga ik dit jaar voor wat nieuwers kijken.

maar ik had gewoon die ouwe gekocht om eerst ff te kijken of ik eigenlijk wel wat mee komen kon enzo. maar haalde genoeg nieuw spul in op deze ouwe honda dus dat hoeft geen probleem te zijn

ff lid worden op rutten kost 125 euro, dan nog 40 euro voor een knmv licentie en dan kun je 3x in de week te crossen. en dan duurt het niet lang meer en ga je er ook echt 3x in de week heen haha

kijk anders ff op www.mcnop.nl en www.flyingboetoe.nl
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mtx_owned 21-12-2009 20:01 Print reply

Posts: 2183
denk er wel aan dat de onderdelen van een oudere motor wat duurder zijn als een nieuwere motor, maar aangezien je net wilt beginnen sluit ik me aan bij de goedkopere wat oudere motor.

Als je net begint ga je toch nog niet hard en slijt alles ook niet zo hard, dus als je de motor koopt, meteen helemaal goed in orde maakt, kun je hier best wel een tijdje mee vooruit.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
sj50 21-12-2009 20:06 Print reply

Posts: 219
Ik kan zelf ook niet heel goed sleutelen, dus zou een oudere dan nog steeds verstandig zijn.
 
mtx_owned 21-12-2009 20:09 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sj50
Ik kan zelf ook niet heel goed sleutelen, dus zou een oudere dan nog steeds verstandig zijn.


aan een nieuwe motor sleutel je net zoveel als aan een oude. Koop er een mooi werkplaatshandboek bij, en dan leer je het vanzelf. Als je wilt crossen zul je toch moeten sleutelen
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
thunderbird - Forum en Sales Moderator 21-12-2009 20:19 Print reply

Posts: 7728
indd crossen=sleutelen
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Ronald125cc 21-12-2009 20:21 Print reply

Posts: 1259
als je helemaal niet kan sleutelen word het al gouw lastig.
je blijfteiglijk altijd bezig met sleutelen qua onderhoud e.d
waar kom je vandaan? ik rij op joure altijd,
anders als je in langweer kunt komen mag je mijn
rm 125 uit 2006 bekijken hoe dat is qua hoogte houding e.d
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
Sypie_Honda 21-12-2009 20:21 Print reply

Posts: 13830
motorsport staat nou eenmaal gelijk aan sleutelen. of je het nou zelf doet of laat doen. laten doen is erggg duur!! zelf doen is daarom aan te raden en niet alleen voor je portemonnee maar je technische kennis word er ook nog eens 100x beter van.

en sleutelen kun je ook gewoon leren, vooral aan crossmotoren die zitten zo logies en duidelijk in elkaar, kan bijna niet misgaan.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 10413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved