ErikVerkade |
21-12-2009 17:22 |
 Posts: 980 |
dan zo ik ik persoonlijk beginnen met een 80cctje ofzo zonder ervaring willen de grotere cc's wel een heel erg overweldigend zijn en gaat het snel heel erg fout en das toch zonde van de lichaam en de mooi neiuwe crossmotor
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
21-12-2009 17:29 |
 Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
dan zo ik ik persoonlijk beginnen met een 80cctje ofzo zonder ervaring willen de grotere cc's wel een heel erg overweldigend zijn en gaat het snel heel erg fout en das toch zonde van de lichaam en de mooi neiuwe crossmotor
ligt eraan hoe oud en groot hij is. een kerel van 1,80 ga je natuurlijk niet meer op een 85cctje zetten.. 1.70 trouwens ook niet, dat ben ik ong. en het gaat prima op een 125
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
ErikVerkade |
21-12-2009 17:32 |
 Posts: 980 |
nou ik ben 198
en ging laatst op de 125 cc van een maat zitten en ik dacht dat ik dood ging
nou was dat wel een hele nieuwe motor en dat zegt ook iets
dus vandaar dat ik het even meld
Dit bericht is gewijzigd door spartamet1992 op 21-12-2009 om 17:32 uur.
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
Intenso |
21-12-2009 17:33 |
 Posts: 2922 |
degene die roepen dat je zonder ervaring op een 80 moet gaan rijden zijn degenen die zelf geen ervaring hebben.
als je lengte het toelaat kun je best op een 125 beginnen.
een 250 of 500 daarentegen is wel andere mik.
maar nog neit onmogelijk maar goed echt leren doe je toch op een 125.
ik zou voor de rm gaan of kx mja is allemaal heel verschillend.
je meot kopen om het merk en kwaliteit want dat is bij crossers allemaal redelijk hetzelfde en loopt allemaal wel eens kapot.
gewoon gaan zitten en kijken wat je het fijnst vind.
net als wat thunderbird zegt dus
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
ErikVerkade |
21-12-2009 17:36 |
 Posts: 980 |
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
sj50 |
21-12-2009 17:41 |
 Posts: 219 |
Ik ben trouwens 17 jaar oud, 1,78 lang en ongeveer 60 kg.
|
|
|
|
Torque |
21-12-2009 17:45 |
 Posts: 736 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sj50
Ik ben trouwens 17 jaar oud, 1,78 lang en ongeveer 60 kg.
dan is een 125 mooi om te beginnen
|
|
gaat ie dat zeggen |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
21-12-2009 17:45 |
 Posts: 7728 |
dan is de 125 dus een goede keus, je hoeft echt geen beer van een vent te zijn om daarmee overweg te kunnen
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
sj50 |
21-12-2009 17:47 |
 Posts: 219 |
rijden er hier ook wel's mensen op rutten of joure want dat zijn de cirquits die het dichst bij mij in de buurt liggen.
Want hoe gaat het in z'n werk als je gewoon op die baan wilt trainen enz. hoe je zeg maar lid word van zo'n baan, of er een limiet aan leden is ofso
|
|
|
|
pieterschalkwijk |
21-12-2009 18:10 |
 Posts: 157 |
suzuki is niet zonder reden goedkoper
ik zou eerder voor een yamaha of kawa gaan die zijn wat degelijker
|
|
|
|
kpotmake |
21-12-2009 18:14 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
nou ik ben 198
en ging laatst op de 125 cc van een maat zitten en ik dacht dat ik dood ging
nou was dat wel een hele nieuwe motor en dat zegt ook iets
dus vandaar dat ik het even meld
Dit bericht is gewijzigd door spartamet1992 op 21-12-2009 om 17:32 uur.
je dacht dat je dood ging?
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
tsxhunter |
21-12-2009 18:19 |
|
sj50 |
21-12-2009 18:22 |
 Posts: 219 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
suzuki is niet zonder reden goedkoper
ik zou eerder voor een yamaha of kawa gaan die zijn wat degelijker
en wat zou die reden zijn
|
|
|
|
-simon- |
21-12-2009 18:36 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
suzuki is niet zonder reden goedkoper
ik zou eerder voor een yamaha of kawa gaan die zijn wat degelijker
kawa, suzuki en yamaha zijn alle 3 dezelfde prijs klassen.
honda is wat duurder en ktm, husky en husaberg zijn nog wat duurder.
bij de 4 takten heeft/had ieder merk wel zijn eigen kwaaltje.
de eerdere/eerste crf's hadden vaker problemen met de kop.
yamaha had wat problemen met het olie gebeuren.
en suzuki had tot vorig of dit jaar de koppeling niet zo goed afgesloten van de versnellingsbak waardoor er stukken koppelingsplaat als die afbraken tussen de tandwielen of vorken konden komen.
TM hoor je eigenlijk maar weinig over. iemand hier ervaring mee? volgens mij zijn die van de laatste paar jaar wel goed maar lieten de eerdere modellen je wel wat vaker in de steek. en zijn zijn std afgemonteerd met wat "luxer" spul. zoals een hgs pijp, marzochi vering en optioneel ohlins.
Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 21-12-2009 om 18:38 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Intenso |
21-12-2009 18:40 |
 Posts: 2922 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sj50
rijden er hier ook wel's mensen op rutten of joure want dat zijn de cirquits die het dichst bij mij in de buurt liggen.
Want hoe gaat het in z'n werk als je gewoon op die baan wilt trainen enz. hoe je zeg maar lid word van zo'n baan, of er een limiet aan leden is ofso
je kan gewoon naar de baan gaan en melden dat je graag wilt gaan rijden.
dan krijg je 2 formulieren.
1 voor een lidmaatschap van de baan.
en 1 voor een knmv verzekering welke verplicht is om op een bij de knmv aangesloten baan te rijden deze kost rond de 40 euro.
en aan lidmaatschap hangt van de baan af.
als je dit hebt mag je onbeperkt rijden.
sypie rijd soms op rutten geloof ik.
hij kan je de kosten vast wel vertellen.
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|