Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - welke crossmotor is het beste?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
MF: Yamaha DT 50 mx ...
BeF: Motorhispania r...
BeF: zoektocht naar ...
BeF: Honda nsr afste...
BeF: AM6 Geen massa ...
BeF: aprili sr50 dit...
MF: Vakantie uitrust...
Project: MTX80s moto...
BeF: Verlichting van...
TF: watergekoelde ci...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
User: wilfredJ
Bromfiets: Skyteam D...
User: jd boer
Motor: KTM EXC
Bromfiets: Puch Maxi
User: Nick
User: thom7647
Auto: Overig Onbeken...
Auto: Overig Onbeken...
User: gerwin88
   Online Users
   Er zijn 660 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59946 - welke crossmotor is het beste?
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10471 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ErikVerkade 21-12-2009 17:22 Print reply

Posts: 980
dan zo ik ik persoonlijk beginnen met een 80cctje ofzo zonder ervaring willen de grotere cc's wel een heel erg overweldigend zijn en gaat het snel heel erg fout en das toch zonde van de lichaam en de mooi neiuwe crossmotor
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
thunderbird - Forum en Sales Moderator 21-12-2009 17:29 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
dan zo ik ik persoonlijk beginnen met een 80cctje ofzo zonder ervaring willen de grotere cc's wel een heel erg overweldigend zijn en gaat het snel heel erg fout en das toch zonde van de lichaam en de mooi neiuwe crossmotor

ligt eraan hoe oud en groot hij is. een kerel van 1,80 ga je natuurlijk niet meer op een 85cctje zetten.. 1.70 trouwens ook niet, dat ben ik ong. en het gaat prima op een 125

 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
ErikVerkade 21-12-2009 17:32 Print reply

Posts: 980
nou ik ben 198
en ging laatst op de 125 cc van een maat zitten en ik dacht dat ik dood ging
nou was dat wel een hele nieuwe motor en dat zegt ook iets
dus vandaar dat ik het even meld


Dit bericht is gewijzigd door spartamet1992 op 21-12-2009 om 17:32 uur.
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Intenso 21-12-2009 17:33 Print reply

Posts: 2922
degene die roepen dat je zonder ervaring op een 80 moet gaan rijden zijn degenen die zelf geen ervaring hebben.

als je lengte het toelaat kun je best op een 125 beginnen.
een 250 of 500 daarentegen is wel andere mik.
maar nog neit onmogelijk maar goed echt leren doe je toch op een 125.

ik zou voor de rm gaan of kx mja is allemaal heel verschillend.
je meot kopen om het merk en kwaliteit want dat is bij crossers allemaal redelijk hetzelfde en loopt allemaal wel eens kapot.

gewoon gaan zitten en kijken wat je het fijnst vind.
net als wat thunderbird zegt dus
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
ErikVerkade 21-12-2009 17:36 Print reply

Posts: 980
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
degene die roepen dat je zonder ervaring op een 80 moet gaan rijden zijn degenen die zelf geen ervaring hebben.

als je lengte het toelaat kun je best op een 125 beginnen.
een 250 of 500 daarentegen is wel andere mik.
maar nog neit onmogelijk maar goed echt leren doe je toch op een 125.

ik zou voor de rm gaan of kx mja is allemaal heel verschillend.
je meot kopen om het merk en kwaliteit want dat is bij crossers allemaal redelijk hetzelfde en loopt allemaal wel eens kapot.

gewoon gaan zitten en kijken wat je het fijnst vind.
net als wat thunderbird zegt dus

ik raad het alleen maar aan
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
sj50 21-12-2009 17:41 Print reply

Posts: 219
Ik ben trouwens 17 jaar oud, 1,78 lang en ongeveer 60 kg.
 
Torque 21-12-2009 17:45 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sj50
Ik ben trouwens 17 jaar oud, 1,78 lang en ongeveer 60 kg.


dan is een 125 mooi om te beginnen
 
gaat ie dat zeggen
thunderbird - Forum en Sales Moderator 21-12-2009 17:45 Print reply

Posts: 7728
dan is de 125 dus een goede keus, je hoeft echt geen beer van een vent te zijn om daarmee overweg te kunnen
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
sj50 21-12-2009 17:47 Print reply

Posts: 219
rijden er hier ook wel's mensen op rutten of joure want dat zijn de cirquits die het dichst bij mij in de buurt liggen.

Want hoe gaat het in z'n werk als je gewoon op die baan wilt trainen enz. hoe je zeg maar lid word van zo'n baan, of er een limiet aan leden is ofso
 
pieterschalkwijk 21-12-2009 18:10 Print reply

Posts: 157
suzuki is niet zonder reden goedkoper
ik zou eerder voor een yamaha of kawa gaan die zijn wat degelijker
 
kpotmake 21-12-2009 18:14 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
nou ik ben 198
en ging laatst op de 125 cc van een maat zitten en ik dacht dat ik dood ging
nou was dat wel een hele nieuwe motor en dat zegt ook iets
dus vandaar dat ik het even meld


Dit bericht is gewijzigd door spartamet1992 op 21-12-2009 om 17:32 uur.

je dacht dat je dood ging?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
tsxhunter 21-12-2009 18:19 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

je dacht dat je dood ging?


ja, hij is immers een sparta met gewend
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
sj50 21-12-2009 18:22 Print reply

Posts: 219
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
suzuki is niet zonder reden goedkoper
ik zou eerder voor een yamaha of kawa gaan die zijn wat degelijker


en wat zou die reden zijn
 
-simon- 21-12-2009 18:36 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
suzuki is niet zonder reden goedkoper
ik zou eerder voor een yamaha of kawa gaan die zijn wat degelijker


kawa, suzuki en yamaha zijn alle 3 dezelfde prijs klassen.
honda is wat duurder en ktm, husky en husaberg zijn nog wat duurder.

bij de 4 takten heeft/had ieder merk wel zijn eigen kwaaltje.
de eerdere/eerste crf's hadden vaker problemen met de kop.
yamaha had wat problemen met het olie gebeuren.
en suzuki had tot vorig of dit jaar de koppeling niet zo goed afgesloten van de versnellingsbak waardoor er stukken koppelingsplaat als die afbraken tussen de tandwielen of vorken konden komen.

TM hoor je eigenlijk maar weinig over. iemand hier ervaring mee? volgens mij zijn die van de laatste paar jaar wel goed maar lieten de eerdere modellen je wel wat vaker in de steek. en zijn zijn std afgemonteerd met wat "luxer" spul. zoals een hgs pijp, marzochi vering en optioneel ohlins.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 21-12-2009 om 18:38 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Intenso 21-12-2009 18:40 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sj50
rijden er hier ook wel's mensen op rutten of joure want dat zijn de cirquits die het dichst bij mij in de buurt liggen.

Want hoe gaat het in z'n werk als je gewoon op die baan wilt trainen enz. hoe je zeg maar lid word van zo'n baan, of er een limiet aan leden is ofso



je kan gewoon naar de baan gaan en melden dat je graag wilt gaan rijden.
dan krijg je 2 formulieren.
1 voor een lidmaatschap van de baan.
en 1 voor een knmv verzekering welke verplicht is om op een bij de knmv aangesloten baan te rijden deze kost rond de 40 euro.
en aan lidmaatschap hangt van de baan af.
als je dit hebt mag je onbeperkt rijden.

sypie rijd soms op rutten geloof ik.
hij kan je de kosten vast wel vertellen.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---

Dit topic is 10471 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved