Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 41

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 970 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59920 - "kleine vragen" topic - deel 41
Pagina 198 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 197, 198, 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 102583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 8-2-2010 18:51 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
Is het normaal dat als je je brommer aanzet dat hij dan ff flink in toeren stijgt en dan langzaam terugloopt?
(vooral bij dit koude weer heeft die daar veel last van).

dr zijn heel wat brommers die dat doen ja, heel gezond is het niet, maar wel normaal
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Freddy-fish 8-2-2010 18:51 Print reply

Posts: 2129
kdenk het wel, die van mij doet dat ook namelijk, als hij warm is heeft hijd aar geen last van
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
w0ut3r 8-2-2010 18:54 Print reply

Posts: 1350
oke, mooi
Ik heb der zelf niet zoveel problemen mee, maar als ik dat beest start bij ons opschool zit iedereen me meteen aan te staren


 
www.TheGreenBoxz.nl
Freddy-fish 8-2-2010 18:55 Print reply

Posts: 2129
ik zeg altijd dat is m'n automatisch geregelde shoke
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Paul de Salmiakbal 8-2-2010 19:01 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf



[...]

wel, als je motor draait dan zuigt hij lucht aan via je spruitstuk. er ontstaat dus een luchtstroom in je spruitstuk.

Maar op het moment dat je zuiger een arbeidslag maakt, dus van het BDP naar het odp gaat sluit 'ie je inlaat af, ofwel met je zuiger, ofwel dmv. je membraan, ofwel dmv. een roterende schijf.


Op dat moment is er dus geen weg meer vanuit je carb het carter in.
Dat terwijl die luchtstroom toch nog steeds op gang is.

Wat een powerbox doet is: Het mengsel uit die luchtstroom opvangen, en vervolgens als je zuiger van het ODP naar het BDP beweegt (dus bij de compressieslag) weer meegeven aan het mengsel wat er al uit je carb komt.

Resultaat is dus een constantere luchtstroom in je carb, en extra mengsel in je cilinder


Theoretisch altans


Maar bij een roterende inlaat heeft dat toch niet zo veel nut? Aangezien de inlaat sluit als de zuiger op het BDP is?
 
offroad 8-2-2010 19:02 Print reply

Posts: 575
hallo
ik wil graag een project beginnen en een derbi een beetje een ktm look te geven en ik was van plan om een ktm voorvork in een derbi te plaatsen alleen welk type voorvork van een ktm kan ik het beste nemen het moet wel een up side down voorvork zijn
 
Derbi-Olaf 8-2-2010 19:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]


Maar bij een roterende inlaat heeft dat toch niet zo veel nut? Aangezien de inlaat sluit als de zuiger op het BDP is?

dat is juist het idee erachter, de inlaat word afgesloten. maar die lucht die door je carburator stroom wil door blijven stromen. Ze stroomt dus in dit geval tegen je schijf aan.

Powerbox vangt die mengselstroom op, en laat ze weel los zodra de inlaat terug opengaat
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
tsxhunter 8-2-2010 19:06 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



in de faq staat

6201zz




oke bedankt had daar alles al na gezocht maar kon niks vinden en wist dat het ergens stond. maja.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
offroad 8-2-2010 19:08 Print reply

Posts: 575
ik zat zelf te denken aan een voorvork van een ktm85
 
Paul de Salmiakbal 8-2-2010 19:08 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dat is juist het idee erachter, de inlaat word afgesloten. maar die lucht die door je carburator stroom wil door blijven stromen. Ze stroomt dus in dit geval tegen je schijf aan.

Powerbox vangt die mengselstroom op, en laat ze weel los zodra de inlaat terug opengaat

Ow zo dus
Maar het is toch ook zo dat als je zuiger weer op weg is naar het ODP, er weer een overdruk ontstaat in het carter, en dan een gedeelte van het brandstofmengsel weer (voordat de spoelers openen) door het spruitstuk weer weg gaat?
En dat dat dan weer word opgevangen door powerbox etc. Dat las ik ten minste in de faq.
 
steef ts70xk 8-2-2010 19:10 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


oke bedankt had daar alles al na gezocht maar kon niks vinden en wist dat het ergens stond. maja.

die lager had ik toen ook voor me tsx en die waas toen fout..
 
tsxhunter 8-2-2010 19:11 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

die lager had ik toen ook voor me tsx en die waas toen fout..


ow oke, dan zal ik wel ff een oude opzoeken en meenemen naar me werk
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
ChielTZR 8-2-2010 19:33 Print reply

Posts: 6016
Hoe onthoudt een TZR teller je km stand?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
.luuk 8-2-2010 19:34 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Hoe onthoudt een TZR teller je km stand?




Er zit een laaf in
 
ChielTZR 8-2-2010 19:35 Print reply

Posts: 6016
en dat is?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 102583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 198 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 197, 198, 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved