tsxhunter |
8-2-2010 17:40 |
Posts: 9332 |
weet iemand de maat van het achterwiel lager van een tsx?
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
sathana |
8-2-2010 17:41 |
Posts: 1838 |
toevallig is de uitlaat van mijn auto dicht gemaakt met de electrische...
|
|
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende. |
|
wausi |
8-2-2010 17:43 |
Posts: 53 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sathana
toevallig is de uitlaat van mijn auto dicht gemaakt met de electrische...
ik heb toen bij me eigen uitlaat geprobeerd 3/15 laspen 90 A werd alleen maar erger toen met co2 had hem zo dicht dan licht den kaan mij of aan de uitlaat
|
|
Gang is alles, Remmen is angst! |
|
kenny77 |
8-2-2010 17:45 |
|
ChielTZR |
8-2-2010 17:45 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wausi
[...]
ik heb toen bij me eigen uitlaat geprobeerd 3/15 laspen 90 A werd alleen maar erger toen met co2 had hem zo dicht dan licht den kaan mij of aan de uitlaat
Licht aan jou. Je moet 't steeds laten afkoelen, anders brand je er idd gaten mee.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Derbi-Olaf |
8-2-2010 17:46 |
Posts: 14999 |
uitlaatje lassen met electroden is gewoon kut en krijg je niet goed dicht.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
Licht aan jou. Je moet 't steeds laten afkoelen, anders brand je er idd gaten mee.
ik snap niet waarom je nu MIG/MAG loopt af te bekken terwijl het gewoon een veel betere keuze is?
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-2-2010 om 17:47 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
-simon- |
8-2-2010 17:56 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
uitlaatje lassen met electroden is gewoon kut en krijg je niet goed dicht.
[...]
ik snap niet waarom je nu MIG/MAG loopt af te bekken terwijl het gewoon een veel betere keuze is?
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-2-2010 om 17:47 uur.
met electrode is idd veel moeilijker maar dat gaat opzich ook gewoon goed hoor. maar je moet dan wat beter weten wat je doet. maar mig/mag, tig of autogeen is idd wel een beter keuze.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Pixl |
8-2-2010 18:05 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
uitlaatje lassen met electroden is gewoon kut en krijg je niet goed dicht.
[...]
ik snap niet waarom je nu MIG/MAG loopt af te bekken terwijl het gewoon een veel betere keuze is?
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-2-2010 om 17:47 uur.
wausi zeikt dat je met elektroden geen uitlaten kunt lassen, maar dat kan wel. Ik zie Chiel ook nergens mig/mag afbekken?
|
|
So fuckin' what!? |
|
ChielTZR |
8-2-2010 18:09 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
uitlaatje lassen met electroden is gewoon kut en krijg je niet goed dicht.
[...]
ik snap niet waarom je nu MIG/MAG loopt af te bekken terwijl het gewoon een veel betere keuze is?
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-2-2010 om 17:47 uur.
Ik bek MIG/MAG helemaal niet af, ik zeg alleen dat het met elektroden ook prima kan.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Derbi-Olaf |
8-2-2010 18:16 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
Ik bek MIG/MAG helemaal niet af, ik zeg alleen dat het met elektroden ook prima kan.
je doet anders alsof mig-mag geen optie is.
je geeft zelf aan dat het met electroden veel geduld vraagt, ik durf met mijn ervaring te zeggen dat je een toch wel flink geroeste bochten niet fatsoenlijk met electrodes gelast krijgt, over het algemeen last electrodes als kut wat betreft dunne plaat :P
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Paul de Salmiakbal |
8-2-2010 18:34 |
Posts: 5285 |
Wat is het nut van een powerbox?
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
8-2-2010 18:35 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Wat is het nut van een powerbox?
How hard can it be?
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Derbi-Olaf |
8-2-2010 18:39 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Wat is het nut van een powerbox?
wel, als je motor draait dan zuigt hij lucht aan via je spruitstuk. er ontstaat dus een luchtstroom in je spruitstuk.
Maar op het moment dat je zuiger een arbeidslag maakt, dus van het BDP naar het odp gaat sluit 'ie je inlaat af, ofwel met je zuiger, ofwel dmv. je membraan, ofwel dmv. een roterende schijf.
Op dat moment is er dus geen weg meer vanuit je carb het carter in.
Dat terwijl die luchtstroom toch nog steeds op gang is.
Wat een powerbox doet is: Het mengsel uit die luchtstroom opvangen, en vervolgens als je zuiger van het ODP naar het BDP beweegt (dus bij de compressieslag) weer meegeven aan het mengsel wat er al uit je carb komt.
Resultaat is dus een constantere luchtstroom in je carb, en extra mengsel in je cilinder
Theoretisch altans
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
De Schout |
8-2-2010 18:47 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
weet iemand de maat van het achterwiel lager van een tsx?
in de faq staat
6201zz
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
w0ut3r |
8-2-2010 18:50 |
Posts: 1350 |
Is het normaal dat als je je brommer aanzet dat hij dan ff flink in toeren stijgt en dan langzaam terugloopt?
(vooral bij dit koude weer heeft die daar veel last van).
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|