Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #59920 - "kleine vragen" topic - deel 41
|
Pagina 188 van 201
|
Dit topic is 104029 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
De Schout |
6-2-2010 12:40 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
21mm Dellortho carb blijft overstromen, benzine komt bij carburateurverwarming eruit. Vlotter al bijgebogen, carb al een aantal keren schoongemaakt en vlotterpakking vervangen. Vlotterpen zit goed, vlotter is beweegbaar. Als ik blaas in de benzinetoevoer, en druk de vlotter omhoog krijg ik als de vlotter halverwege is geen lucht er meer door. Carburateur hangt horizontaal. Wat kan dit verder zijn?
je hebt de benzine slang aangesloten op de andere aansluiting van de carb verwarming
als de brommer wel loopt is dat het probleem niet en komt de benzine er dus ook niet langs de carb verwarming uit. verder is het verstandig je vlotternaald te vervangen voor je aan de vlotter gaat lopen buiten en zou ik eens controleren of je vlotter nog wel drijft.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
coupequattro |
6-2-2010 12:51 |
Posts: 958 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
je hebt de benzine slang aangesloten op de andere aansluiting van de carb verwarming
als de brommer wel loopt is dat het probleem niet en komt de benzine er dus ook niet langs de carb verwarming uit. verder is het verstandig je vlotternaald te vervangen voor je aan de vlotter gaat lopen buiten en zou ik eens controleren of je vlotter nog wel drijft.
Benzineslang zit op de goede aansluiting. Brommer loopt niet, verzuipt als een malle. Benzine komt er dus wel via carburateurverwarming uit(beide kanten, slangen los). Vlotternaald lijkt mij goed, als ik de vlotter halverwege druk krijg ik geen lucht meer geblazen door de benzineaansluiting. Vlotter drijft, gecontroleerd met schoonmaken, en in de wasbak in water drijft hij ook goed.
|
|
|
|
mark bruins |
6-2-2010 12:53 |
Posts: 501 |
hallo,
ik ben nu bezig met mijn rieju.
hij loopt nu wel. alleen mijn licht werkt niet.
iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
of moet ik alles door gaan meten? en hoe kan ik dit doen?
|
|
|
|
YAMAHA-Power |
6-2-2010 13:18 |
Posts: 818 |
ik ga een honda cr 125 uit 2006 kopen.
maar ik wil wel zeker weten dat hij uit 2006 komt en niet uit 2004 ofzow omdat deze modelen van 2003 tot 2009 "het zelfde er uit zien".
Dus welke frame nummer moet die hebben als het een 2006 is?
Gr, Luuk
|
|
|
|
ChielTZR |
6-2-2010 13:41 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mark bruins
hallo,
ik ben nu bezig met mijn rieju.
hij loopt nu wel. alleen mijn licht werkt niet.
iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
of moet ik alles door gaan meten? en hoe kan ik dit doen?
Werkt alle licht niet of alleen je voorlamp?"
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Rieju_Stefan |
6-2-2010 14:19 |
Posts: 1146 |
Zijn er langere achterveren voor een Rieju RR die bijna direct passen?
|
|
|
|
ChielTZR |
6-2-2010 14:22 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rieju_Stefan
Zijn er langere achterveren voor een Rieju RR die bijna direct passen?
Anders meet je even de lengte van de veer die je nu hebt, zet wel de brom even op een bokje. en maak een foto oid.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Rieju_Stefan |
6-2-2010 14:24 |
Posts: 1146 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
Anders meet je even de lengte van de veer die je nu hebt, zet wel de brom even op een bokje. en maak een foto oid.
misschien dat iemand anders hier wel eens een andere veer onder zijn rieju heeft gemaakt ofzo, daarom vroeg ik het
|
|
|
|
ChielTZR |
6-2-2010 14:30 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rieju_Stefan
[...]
misschien dat iemand anders hier wel eens een andere veer onder zijn rieju heeft gemaakt ofzo, daarom vroeg ik het
Zijn wel verschillende topics over geweest.
Weetje trouwens wel zeker dat dit is wat je wilt? (met dank aan Joel_koningslust).
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
roy110 |
6-2-2010 16:36 |
Posts: 584 |
ik heb een vraag hoe haal ik me standaard van me nsr af omdat ik deze moet lassen. Als ik deze er niet af kan halen hoe moet ik het dan lassen omdat je toch niet je las aperaat - er op kan zetten omdat dan je elektra door brand
|
|
|
|
Tomez |
6-2-2010 16:42 |
Posts: 265 |
Klein vraagje, niet heel belangrijk, maar toch ff jullie meningen...
Heb een toeter binnen voor mijn rd50m (zat er niet op ivm Duitse versie ) alleen zit de stroomvoorziening hiervoor niet aan mijn kabelboom.
Wat is de beste plaats om stroom af te tappen? ik dacht gewoon zo snel mogenlijk na mn contactslot, of krijg ik dan problemen met mn verlichting enzo?
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8 |
|
Maup |
6-2-2010 16:43 |
Posts: 4353 |
Ben het scooterblokje onder m'n arola aant afstellen.
Hij doet het alleen nog niet zo lekker
paar symptomen:
Koppeling grijpt bij ongeveer 5k toeren aan.
Trekt dan als een beest weg tot ongeveer 6k toeren
Bij 40 km/h valt het hele blok terug en uiteindelijk uit en gaat ook niet meer aan als je je gas niet loslaat.
Bij de 3k toeren en 20 km/h pakt hij hem weer op.
Soms trekt hij hem ineens door na de 6k toeren en hakt de powerband er lekker in. Dan bij de 8k-9k toeren weer dezelfde symptomen als bij 6k toeren: vermogen valt weg en blokje valt uit.
Waar ligt dit aan? Te kleine/grote sproeier, verkeerde trekveren, verkeerde koppelingsveren of misschien verkeerde rolletjes??
Zal een filmpje de problemen verduidelijken?? Anders maak ik die even
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
ChielTZR |
6-2-2010 16:50 |
|
Freddy-fish |
6-2-2010 16:51 |
Posts: 2129 |
filmpje altijd goed natuurlijk, ik denk dat het meerdere oorzaken zijn dus de afstelling en ik gok de rollertjes
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
coupequattro |
6-2-2010 16:54 |
Posts: 958 |
Lekkage opgelost door vervangen carburateur.
Nu nog een probleem, ene moment verzuipt de brommer, andere moment loopt hij goed-te schraal. Ligt dit aan de vlotter oid?
|
|
|
|
Dit topic is 104029 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 188 van 201
|
|