Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #59913 - Zuigerveren kapot 1 km na revisie
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 4236 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
antonhonda |
15-12-2009 16:59 |
Posts: 3616 |
ik heb ook van die pitte in mn kop en zuiger
wat is daar de oorzaak van ?
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
tsxhunter |
15-12-2009 17:01 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
ik heb ook van die pitte in mn kop en zuiger
wat is daar de oorzaak van ?
ook een tik in je blokje ofzo?
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
brommerrijdertje |
15-12-2009 17:19 |
Posts: 380 |
heb je de zuiger wel goed erin gedaan? dat de zuigerveren niet in de poorten zijn gekomen
|
|
zo'n grote vuurbal jonge, BAM |
|
mb8 |
16-12-2009 22:18 |
Posts: 90 |
kapot naaldlager, rommel in je cilinder vergeten weg te halen alvorens montage van kop ( aangezogen gasnaald borgclip )
detonatie door foutief afgestelde squish/ onsteking ( zie je meteen aan je zuiger heeft deze niet gehad)
dit is puur een schade opgelopen door rommel door kapot geslagen veren of iets wat er in heeft gelegen.
je hebt verschillende types zuigerveren , nikasil chroom en gietijzer cilinders vragen allemaal om andere types, de zuigerveer moet zachter zijn dan de cilinder wand dus bv, een chroomveer kan niet in een gietijzer cilinder, mischien zit daar de fout?
als ze alebei even hard zijn dus cilinderwand en veer krijg je hard op hard en is er weinig ruimte voor inslijten met als gevolg dus vreters warmlopers etc.
|
|
|
|
De Schout |
16-12-2009 22:23 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb8
kapot naaldlager, rommel in je cilinder vergeten weg te halen alvorens montage van kop ( aangezogen gasnaald borgclip )
detonatie door foutief afgestelde squish/ onsteking ( zie je meteen aan je zuiger heeft deze niet gehad)
dit is puur een schade opgelopen door rommel door kapot geslagen veren of iets wat er in heeft gelegen.
je hebt verschillende types zuigerveren , nikasil chroom en gietijzer cilinders vragen allemaal om andere types, de zuigerveer moet zachter zijn dan de cilinder wand dus bv, een chroomveer kan niet in een gietijzer cilinder, mischien zit daar de fout?
als ze alebei even hard zijn dus cilinderwand en veer krijg je hard op hard en is er weinig ruimte voor inslijten met als gevolg dus vreters warmlopers etc.
schade @ foto moet idd wel veroorzaakt zijn door voorwerpen die daar niet hoorden. maar ts, zet eens een foto neer van de zuiger die je er nu uit gehaald hebt, en niet een zuiger die er ooit in heeft gezeten..
en btw, chrome veer kan prima op een gietijzer wand.. rijd toch wel zo'n 80% van de hedendaagse auto's mee rond
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
mb8 |
16-12-2009 22:31 |
Posts: 90 |
goede reden, maar 2 takt krijgt veel meer op zijn donder dan een auto. en mijn kits hadden nooit een glimmende veer die erin ging pas na veel kilometers komen ze er glimmend uit, in ieder geval wel wat onderzoek waard.
|
|
|
|
De Schout |
16-12-2009 22:39 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb8
goede reden, maar 2 takt krijgt veel meer op zijn donder dan een auto. en mijn kits hadden nooit een glimmende veer die erin ging pas na veel kilometers komen ze er glimmend uit, in ieder geval wel wat onderzoek waard.
alle prox, wiseco, vertex en ori honda zuigers die ik al in gietijzeren honda cilinder gezet heb, hadden verchroomde stalen veren. ze glimmen idd niet in het begin, maar zijn wel verchroomd. is vrij simpel te testen door ze te breken (beetje zonde mja ) stalen buigt en springen stukjes chroom af, gietijzeren buigt haast niet en breekt dan ineens, of door ze van kleine afstand op de grond te laten vallen, gietijzer veer klinkt heel anders.
word bij snellere tweetaktjes veel gedaan omdat een verchroomde stalen veer er beter tegen kan om over een brede uitlaatpoort te lopen dan een brosse gietijzer veer.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
TECstar |
16-12-2009 23:54 |
Posts: 4664 |
Quote: Hij gaf mij een nieuwe originele zuiger
volgens mij heeftie gewoon een verkeerde zuiger gegeven, kijkend naar de zwarte vegen aan de zijkant van je zuiger (te klein dus)
en de verdere beschadiging lijkt me rommel in je cil die er niet hoorde
Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 16-12-2009 om 23:54 uur.
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
17-12-2009 1:17 |
Posts: 9841 |
die zwarte vegen zijn gewoon van hete verbrande olie. dus lekkende zuigerveren.
zuigerveren kunnen idd naar de klote gaan op een verkeerde wand, maar itt wat mb8 zegt is het niet zo dat ze zachter moeten zijn, één van de twee materialen moet gewoon hard zijn, de andere zacht.
Gietijzer is zacht vergeleken met chroom. Dus je moet geen chromen veren op een chromen wand doen en geen gietijzeren veren (bij wijze van spreken) in een gietijzeren wand.
putten op je zuigerbodem komen door detonatie of materiaal wat er niet hoort.
toen mijn chroomwand kapot liep met verkeerde veren kon je de chroomwand btw ook wel weggooien dus waren het niet alleen de zuigerveren.
|
|
Too cool for school! |
|
mb8 |
17-12-2009 18:59 |
Posts: 90 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
alle prox, wiseco, vertex en ori honda zuigers die ik al in gietijzeren honda cilinder gezet heb, hadden verchroomde stalen veren. ze glimmen idd niet in het begin, maar zijn wel verchroomd. is vrij simpel te testen door ze te breken (beetje zonde mja ) stalen buigt en springen stukjes chroom af, gietijzeren buigt haast niet en breekt dan ineens, of door ze van kleine afstand op de grond te laten vallen, gietijzer veer klinkt heel anders.
word bij snellere tweetaktjes veel gedaan omdat een verchroomde stalen veer er beter tegen kan om over een brede uitlaatpoort te lopen dan een brosse gietijzer veer.
bedankt man! kijk daar kan ik wat mee.
|
|
|
|
Dit topic is 4236 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|