2SLOW4ME |
15-12-2009 13:35 |
Posts: 1944 |
ik kan nou niet zeggen dat dit er erg professioneel uit ziet, dat er met die dremel in de zuiger is gehakt..
en misschien dat de zuiger die je hebt gekregen een overmaat oid was, die er eigelijk helemaal niet in had hoeven zitten.
Waardoor tijdens het uitzetten je zuiger in de cilinder vastliep.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Paultje Pils |
15-12-2009 13:35 |
Posts: 2110 |
Niet alleen je zuigerveren zijn naar de klote shenkie. Wat dacht je van die putten op je zuiger? Naaldlager naar de klote?
En heb je nou zelf een boostgat gebeund in je zuiger? Inderdaad, net als hieronder vermeld is, had je er eerst gewoon mee moeten rijden zonder aanpassingen.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 15-12-2009 om 13:39 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 15-12-2009 om 13:40 uur.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
jeroentjen13 |
15-12-2009 13:36 |
Posts: 850 |
en jij zegt dat dit een nieuwe zuiger was? hmm
je had mss eerst eens kunnen rijden zonder je zuiger te verbeunen, mss had je bromboer toevallig glijk en zou hij goed lope
je heb nu je zuiger verneukt en wrs is je cilinder ook ni zo erg goed aan de zuiger te zien
Dit bericht is gewijzigd door jeroentjen13 op 15-12-2009 om 13:38 uur.
|
|
|
|
derbidriver5 |
15-12-2009 13:42 |
Posts: 476 |
misschien was deze zuiger iets langer waardoor je squih kleiner is gewoorden en dat je detonatie heb gekregen
|
|
|
|
derbidriver5 |
15-12-2009 13:44 |
Posts: 476 |
of wat anders leuks
|
|
|
|
tsxhunter |
15-12-2009 14:31 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Niet alleen je zuigerveren zijn naar de klote shenkie. Wat dacht je van die putten op je zuiger? Naaldlager naar de klote?
En heb je nou zelf een boostgat gebeund in je zuiger? Inderdaad, net als hieronder vermeld is, had je er eerst gewoon mee moeten rijden zonder aanpassingen.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 15-12-2009 om 13:39 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 15-12-2009 om 13:40 uur.
die putjes komen denk ik van de stukjes zuiger veer. heb ik ook al 2 keer gehad bij mij kwam het door te veel toeren.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Fabio |
15-12-2009 14:45 |
Posts: 1737 |
Wat ik niet helemaal begrijp, de zuiger op de foto is dat de zuiger die je van de bromboer hebt gekregen of de zuiger die er voor revisie in zat? Want ik begrijp uit je verhaal dat de originele zuiger geen extra poorten heeft, of heb jij die gemaakt in je nieuwe zuiger?
De zuiger op de afbeelding lijkt ook nog gewoon zijn zuigerveren te hebben.
|
|
|
|
ds-sm-apple |
15-12-2009 15:15 |
Posts: 602 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Wat ik niet helemaal begrijp, de zuiger op de foto is dat de zuiger die je van de bromboer hebt gekregen of de zuiger die er voor revisie in zat? Want ik begrijp uit je verhaal dat de originele zuiger geen extra poorten heeft, of heb jij die gemaakt in je nieuwe zuiger?
De zuiger op de afbeelding lijkt ook nog gewoon zijn zuigerveren te hebben.
Excuses, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Dit is inderdaad de zuiger vóór de revisie. Heb er niet mee gereden en toen ik hem kocht direct uit elkaar gehaald, heb m van een Marrokaan gekocht en dit is wat ze met scooters doen, hij deed er wheelies mee en perongelijk olie in de koelvloeistof ipv de olietank. Maar dat terzijde de vraag is nu dus of de bromboer er goed aan deed mij een zuiger mee te geven waar geen spoelpoorten in zitten...
|
|
|
|
senda80cc |
15-12-2009 15:23 |
Posts: 3434 |
in denk dat als je orginele malossi 50cc cilinder hebt je er ok gewoon een orginele zuiger bij moet zoeken dus met de spoeler in je zuiger, waarschijnlijk is deze spoeler namelijk meegenomen in de poorting van de cilinder
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
Intenso |
15-12-2009 15:23 |
Posts: 2922 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
[...]
Excuses, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Dit is inderdaad de zuiger vóór de revisie. Heb er niet mee gereden en toen ik hem kocht direct uit elkaar gehaald, heb m van een Marrokaan gekocht en dit is wat ze met scooters doen, hij deed er wheelies mee en perongelijk olie in de koelvloeistof ipv de olietank. Maar dat terzijde de vraag is nu dus of de bromboer er goed aan deed mij een zuiger mee te geven waar geen spoelpoorten in zitten...
perongeluk olie in kvs?
wat een mongool xD
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
Fabio |
15-12-2009 15:26 |
Posts: 1737 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
[...]
Excuses, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Dit is inderdaad de zuiger vóór de revisie. Heb er niet mee gereden en toen ik hem kocht direct uit elkaar gehaald, heb m van een Marrokaan gekocht en dit is wat ze met scooters doen, hij deed er wheelies mee en perongelijk olie in de koelvloeistof ipv de olietank. Maar dat terzijde de vraag is nu dus of de bromboer er goed aan deed mij een zuiger mee te geven waar geen spoelpoorten in zitten...
Goed dat we dat nu even duidelijk hebben. De vorige posts lijken allemaal gebaseerd te zijn op het feit dat de afgebeelde zuiger de zuiger is van de bromboer
De afgebeelde zuiger is idd heel beun bewerkt. Nooit meer monteren dat ding. Dat het überhaupt goed is gegaan vind ik al een wonder. De nieuwe zuiger kan je gerust monteren. Het gat dient om het naaldlager extra te smeren en koelen. Zorg er wel voor dat de zuiger verder de juiste vorm heeft. Dus de juiste bolling boven en de juiste afmetingen. Dan bedoel ik niet alleen de diameter.
|
|
|
|
ds-sm-apple |
15-12-2009 16:12 |
Posts: 602 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
[...]
Goed dat we dat nu even duidelijk hebben. De vorige posts lijken allemaal gebaseerd te zijn op het feit dat de afgebeelde zuiger de zuiger is van de bromboer
De afgebeelde zuiger is idd heel beun bewerkt. Nooit meer monteren dat ding. Dat het überhaupt goed is gegaan vind ik al een wonder. De nieuwe zuiger kan je gerust monteren. Het gat dient om het naaldlager extra te smeren en koelen. Zorg er wel voor dat de zuiger verder de juiste vorm heeft. Dus de juiste bolling boven en de juiste afmetingen. Dan bedoel ik niet alleen de diameter.
Ja klopt, en bedankt voor je informatie. Maar wat er dan mis is gegaan vraag ik me echt af. Na de revisie zijn zo weer de zuigerveren kapot gegaan en hoe kan dat dan? Dat ligt dus zeker niet aan het feit alleen dat ik er een zuiger in heb gezet zonder die spoelpoorten? Want ik ga straks even naar de brommerzaak een nieuw setje zuigerveren halen maar als hij me iets verkeerds aangeraden heeft kan ik de kosten voor de nieuwe zuigerveren en eventuele nieuwe zuiger op hem verhalen, maar dat ga ik niet doen als ik niet zeker weet dat hij me iets verkeerds aangesmeerd heeft.
|
|
|
|
Fabio |
15-12-2009 16:29 |
Posts: 1737 |
Ik kan je vanaf hier niet zeggen dat de zuiger in de cilinder past. Ik heb de zuiger niet gezien en ik ken de cilinder niet. Het breken van de veren kunnen meerdere oorzaken hebben. De opening in de zuiger heeft daar niet direct mee te maken. Foutieve montage lijkt me niet zeer aannemelijk maar het blijven steken op de poorten zou een oorzaak kunnen zijn. Je ziet geen schade in de cilinder op de randen van de poorten?
Het beste lijkt me de cilinder mee te nemen naar de brommer zaak en daar te vragen of deze zuiger geschikt is voor deze cilinder. Dit kan je uiteraard ook zelf achterhalen door je zuiger te vergelijken met de zuiger die er in hoort. Het verhalen van de schade gaat je niet lukken. Ze zullen simpelweg nee zeggen en voor hun is daar de kous mee af.
|
|
|
|
PRO TUNING |
15-12-2009 16:35 |
Posts: 4000 |
Zuigerveer kapot op stootrand ?
|
|
|
|
Fabio |
15-12-2009 16:54 |
Posts: 1737 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Zuigerveer kapot op stootrand ?
Zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn. Wel geeft hij aan dat de cilinder gepoetst is maar of daarmee ook een eventuele stootrand mee weggehaald wordt is maar de vraag.Zou door een stootrand ook de tweede veer gesneuveld kunnen zijn?
|
|
|
|