Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - dynamo derbi drd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 535 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59910 - dynamo derbi drd
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

burnoutboy 14-12-2009 21:41 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]


nee achter licht ook en vast nog wel wat dingen



achterlicht staat al aan als hij nog niet aangekickd is hoor
dus 8erlicht gaat volgends mij op de accu dan ...
 
ik beun ook maar wat aan xD
ChielTZR 14-12-2009 21:44 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]


nee achter licht ook en vast nog wel wat dingen


Achterlicht zit op ontsteking net zoals je voorlamp.
Dashboardverlichting, remlicht + knippers gaan via de accu.


weet niet of je er mischien wat aan hebt:

Dynamo (spoelen in je ontsteking) van een AM6 geven ongeveer 0,5 Ohm (bij 20°C). Uitgaande van 12 volt krijg je met de volgende formules:

U = IxR
R = U/I
I = U/R

U = Spanning (volt)
I = Stroom (Amperé)
R = Weerstand (Ohm)

U X I = Wattage

dus (invullen maar):

U = 12 volt
R = 0,5 Ohm
I = 12/0,5
I = 24 Amperé

12x24 = 288 Watt

Damn

Welke constante klopt er niet?

Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 14-12-2009 om 21:58 uur.

Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 14-12-2009 om 22:05 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Joost. 14-12-2009 21:50 Print reply

Posts: 339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: burnoutboy
[...]



achterlicht staat al aan als hij nog niet aangekickd is hoor
dus 8erlicht gaat volgends mij op de accu dan ...


das je remlicht die dan brand.
controleer je remlichtschakelaars ff
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
burnoutboy 14-12-2009 21:54 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost.
[...]


das je remlicht die dan brand.
controleer je remlichtschakelaars ff


neejhoor
gwoon normaal licht dat gaat branden als je brommert op contact zet
als je remt .. dan gaat die feller branden
af en toe doet hij het niet helemaal goed, maar dat boeit niet

het gaat om de xenon voorlamp hea
 
ik beun ook maar wat aan xD
.luuk 14-12-2009 22:17 Print reply

Posts: 1483
klopt, bij mij is m'n achterlicht ook op accu(LED)
 
Mathijs MT5 14-12-2009 22:27 Print reply

Posts: 734
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: burnoutboy
[...]



achterlicht staat al aan als hij nog niet aangekickd is hoor
dus 8erlicht gaat volgends mij op de accu dan ...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: burnoutboy
zolang die maar boven de 3.2 Ampere = ongeveer 40 Watt levert

dat heeft me broer nodig, en het voorlicht is tog het enige wat door de dynamo stroom krijgt??


Dit bericht is gewijzigd door burnoutboy op 14-12-2009 om 21:26 uur.

Maar je accu blijf niet oneindig elektriciteit leveren. Die moet ook opgeladen worden Dus achterlicht en alle ander troep krijgt dat ook gewoon indirect van je dynamo.

Dit bericht is gewijzigd door Mathijs MT5 op 14-12-2009 om 22:30 uur.
 
ikkejw 15-12-2009 2:17 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


Achterlicht zit op ontsteking net zoals je voorlamp.
Dashboardverlichting, remlicht + knippers gaan via de accu.


weet niet of je er mischien wat aan hebt:

Dynamo (spoelen in je ontsteking) van een AM6 geven ongeveer 0,5 Ohm (bij 20°C). Uitgaande van 12 volt krijg je met de volgende formules:

U = IxR
R = U/I
I = U/R

U = Spanning (volt)
I = Stroom (Amperé)
R = Weerstand (Ohm)

U X I = Wattage

dus (invullen maar):

U = 12 volt
R = 0,5 Ohm
I = 12/0,5
I = 24 Amperé

12x24 = 288 Watt

Damn

Welke constante klopt er niet?

Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 14-12-2009 om 21:58 uur.

Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 14-12-2009 om 22:05 uur.



je hele berekening klopt niet

je moet een 1 ohms weerstand direct op je lichtspoel aansluiten, meten hoeveel spanning erop staat en hoeveel stroom erdoor loopt, en dan P = U x I doen.

edit: hou de draden wel zo kort mogelijk, of meet ze ook mee, een lange dunne draad heeft al snel 1 ohm weerstand, wat betekent dat er evenveel vermogen in de weerstand wordt verstookt (= warmte, en dus opfikkende draden) als in de draad.

hou er ook rekening mee dat zo'n weerstand wel 100+ W moet zijn, makkelijkste is denk ik om meerdere 25 of 50W weerstanden in parallel te schakelen, maar dan wel zo berekenen dat de totale weerstand 1 ohm is.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 15-12-2009 om 2:23 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
rik hulkenberg 15-12-2009 8:20 Print reply

Posts: 10029
als je toch beter licht wilt maar minder wil uitgeven kan je er ook halogeen verlichting inzitten en eventueel de xenon look versie
 

Dit topic is 5652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved