Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - schakelpookje Vast Honda MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1142 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59898 - schakelpookje Vast Honda MB
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hggf 13-12-2009 0:41 Print topicpost

Posts: 1404
Hallo,

net mijn blok weer open gehad en weer onder mijn brommer gehangen
(was 2 ringetjes in de versnellingsbak vergeten)

Hij zit nu weer in elkaar en hangt onder mijn brommer,
alleen kan ik dus niet schakelen, het versnellingspookje zit helemaal vast.

De versnellingsbak zelf draait wel,
ik kan met en zonder koppeling in gewoon met mijn brommer aan de hand lopen.

Het blok heeft nog niet gelopen nadat hij open is geweest, ga hem morgen weer proberen te starten. Maar ik weet niet of dit te maken heeft met het feit dat ik niet kan schakelen .

Heeft iemand dit ook een keer gehad, of weet je wat er aan de hand is (of denk je) laat het dan alsjeblief weten.

Gr. Kasper

Edit:

Bovenstaand probleem van dat mijn schakelpookje vast zat is opgelost.

Maar ik heb nog steeds het probleem dat hij ratelt.
Een vriend van me zij dat het misschien mijn big end of small end is? Ik weet niet wat voor een geluid dat maakt?

Het is dus een ratel,
Je hoort het niet als je gas geeft is zijn vrij of met de koppeling in.
Je hoort het dus alleen aan het begin van de powerband en er in.
En als je het gas los laat is gelijk het geluid weg.

Hoop dat iemand wat weet.


Dit bericht is gewijzigd door hggf op 15-12-2009 om 17:22 uur.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...

kenny77 13-12-2009 0:44 Print reply

Posts: 29286
de ring wat onder de kickstarter niet goed terug gezet?
Had ik ook ,de ring zat half in het schakelmechanisme wat de schakelwals in beweging zet.
Toen schakelde hij erg slecht.

ik zou eerst de koppelingskap er even af halen en alles nakijken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 13-12-2009 om 0:45 uur.
 
hggf 13-12-2009 10:07 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
de ring wat onder de kickstarter niet goed terug gezet?
Had ik ook ,de ring zat half in het schakelmechanisme wat de schakelwals in beweging zet.
Toen schakelde hij erg slecht.

ik zou eerst de koppelingskap er even af halen en alles nakijken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 13-12-2009 om 0:45 uur.


Okee bedankt,
daar zal ik zo even naar kijken.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
Floris-tsx 13-12-2009 10:09 Print reply

Posts: 3225
in principe zou je wel gewoon je blokje kunnen starten ,zolang je koppeling werkt.
 
Iedereen kan professioneel worden
hggf 13-12-2009 10:11 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
in principe zou je wel gewoon je blokje kunnen starten ,zolang je koppeling werkt.


Dat weet ik, maar het probleem is dat ik niet kan schakelen.
En ik dacht dat als ik hem start dat dan de tanden beter uitkomen ofzo en dat ik dan wel kan schakelen.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
Floris-tsx 13-12-2009 10:26 Print reply

Posts: 3225
ah zo. heeft dat van Kenny77 gewerkt?

 
Iedereen kan professioneel worden
hggf 13-12-2009 10:46 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
ah zo. heeft dat van Kenny77 gewerkt?



Geen idee, lig nog in bed.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
hggf 13-12-2009 12:48 Print reply

Posts: 1404
Zonet mijn brommer gestart, ging prima.
Alleen kon ik nog steeds niet schakelen, met een lopende motor dus.

En ik heb nog steeds dat als ik bijna in mijn powerband kom, hij ontzettend begint te ratelen.
Net als dat ik de eerst keer hem in elkaar had gezet.

De eerste keer kon ik wel schakelen maar ging hij alleen niet in z'n 2e versnelling en ratelde hij ontzettend, ik dacht dat ik wat ringetjes vergeten was.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn hiervoor?

Heeft iemand trouwens een foto van een 5 bak compleet in onderdelen, en met daarbij wat precies waar moet? Want van de expoded views word in niet veel wijzer.

Edit: Kenny's idee nog niet naar gekeken, moet eerst mijn huiswerk afmaken

Dit bericht is gewijzigd door hggf op 13-12-2009 om 12:54 uur.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
hggf 14-12-2009 14:06 Print reply

Posts: 1404
Okee, Gister avond mijn blok weer uit elkaar gehaald en weer terug in elkaar gezet. (3 keer )

Nu schakelt hij weer goed, door alle 5 de versnellingen.

Maar Nu ratelt hij nog steeds.
Als ik in zijn vrij gas geef, of in de versnelling met koppeling in, dan hoor je niks.
Maar als ik dus rij hoor je ook niks, maar als je in de powerband kom begint hij te ratelen.

Ik heb al aan mijn vliegwiel gevoeld en daar zit geen speling op, dus ik denk niet dat het mijn krukas lagers zijn.

Een vriend van me zij dat het misschien mijn koppeling was, dat de bouten niet goed vast zaten, maar de bouten zitten gewoon goed vast.

Hebben jullie misschien een idee?? Wordt er een beetje gek van.

Whoops, tripple post

Dit bericht is gewijzigd door hggf op 14-12-2009 om 14:07 uur.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
k--k 14-12-2009 14:39 Print reply

Posts: 292
-nutteloze bijdrage-

Dit bericht is gewijzigd door k--k op 14-12-2009 om 16:27 uur.
 
leonmt5 14-12-2009 16:57 Print reply

Posts: 799
op een exploded vieuw staat alles op.
als je daar niet veel wijzer uit kan worden zou ik overwegen het blokje te LATEN reviseren, miss door een bekende, vriend, buurman etc. want als ik dit zo hoor heb je er de ballen verstand van om het even grof te zeggen.
haal hem gewoon uit elkaar print alle exploded vieuws uit en ga stuk voor stuk elk onderdeel controleren. dan moet het gewoon goed wezen.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Derbi-Olaf 14-12-2009 16:59 Print reply

Posts: 14999
lagers van de versnellingsbak nog goed? doet hij het in élke versnelling?




edit: Ketting mooi gespannen? tandwielen niet versleten ?:P

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-12-2009 om 17:00 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
hggf 14-12-2009 17:20 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
op een exploded vieuw staat alles op.
als je daar niet veel wijzer uit kan worden zou ik overwegen het blokje te LATEN reviseren, miss door een bekende, vriend, buurman etc. want als ik dit zo hoor heb je er de ballen verstand van om het even grof te zeggen.
haal hem gewoon uit elkaar print alle exploded vieuws uit en ga stuk voor stuk elk onderdeel controleren. dan moet het gewoon goed wezen.


Ik bedoel meer hoe dik de ringetje allemaal zijn. En het plaatje bij de exploded views is niet erg scherp.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
lagers van de versnellingsbak nog goed? doet hij het in élke versnelling?




edit: Ketting mooi gespannen? tandwielen niet versleten ?:P

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-12-2009 om 17:00 uur.


Geen idee of de lagers in de versnellingsbak nog goed zijn. En ja de ketting is mooi gespannen, en de tandwielen en ketting ook nog goed, die zijn redelijk nieuw.

En ja hij doet het in elke versnelling, als ik het gas los laat stopt hij met herrie maken.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
hggf 15-12-2009 17:26 Print reply

Posts: 1404
Kickje!!!

Zie startpost.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
hggf 6-2-2010 0:21 Print reply

Posts: 1404
Okee, gaan we weer verder.

Ik heb mijn blok dus compleet laten reviseren.
En ik heb mijn cilinder laten opboren en honen.

Maar nu ratelt hij nog steeds. Maar als ik zijn vrij wat gas geef hoor je niks ratelen, en ook niet met de koppeling in in de versnelling. Dus alleen als je rijd.

Nu heb ik zelf ook al wat lopen zoeken, en wat ik tegenkom is dat het misschien een versleten/kapot smallend lager is. Dat is bij mij ook het enige lager dat niet vervangen is.

En kan iemand mij misschien vertellen hoe een versleten smallend lager klinkt, of eventueel een video met geluid (kon zelf niks vinden op Youtube).


 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
De Schout 6-2-2010 11:49 Print reply
Posts: 5327
doe anders eens een video van hoe jouw brommer klinkt? geluid omschrijven is zo lastig.

btw, geen nieuw smal-end lager als je blok compleet gereviseerd is?

ik zou bijna gaan denken aan detonatie trouwens hoewel dat ook wel heel sterk zou zijn..
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 3703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved