koetjeboe91 |
12-12-2009 20:09 |
Posts: 2096 |
je neemt het draad van de ontstekingspoel en plaats hem hier tussen. dus als je contact maakt gaat er stroom door. en als je hem van contact zet gaat hij uit. weet zo niet of je schakelaar het aankan met de spanning die er op komt te staan.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
leonmt5 |
12-12-2009 20:19 |
Posts: 799 |
zit er geen kabel vanuit je ontsteking die normaal naar je contactslot loopt??
zoek anders ff een schema, kun je gelijk kijken hoe hij origineel aangesloten is.
had je zelf ook kunnen bedenken
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
sathana |
12-12-2009 21:06 |
Posts: 1838 |
je moet het draad hebben dat vanuit je bobine naar je bougie gaat, maar daar is je schakelaartje duidelijk te klein voor
|
|
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende. |
|
Arjan 2-Stroke |
12-12-2009 21:14 |
Posts: 595 |
het kan zo ook wel denk ik, maar meestal zit er een schakelaartje(contactslot of kilswitch) die je ontstekingsspoel kortsluit.
dus de draad van de ontsteking aftappen, daar een schakelaartje aan maken, dan een draadja van je schakelaar naar je frame.
en dat kan prima met zo'n schakelaartje als je op de foto hebt
Dit bericht is gewijzigd door Arjan 2-Stroke op 12-12-2009 om 21:16 uur.
|
|
Trekhaak FM 106.0MHz |
|
tsxhunter |
12-12-2009 23:04 |
Posts: 9332 |
zo had ik het ook gedaan bij mijn tsx, werkte goed. ook zo'n zelfde schakelaartje gebruikt maar dan 2 polig.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
-Bassie- |
12-12-2009 23:09 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjan 2-Stroke
het kan zo ook wel denk ik, maar meestal zit er een schakelaartje(contactslot of kilswitch) die je ontstekingsspoel kortsluit.
dus de draad van de ontsteking aftappen, daar een schakelaartje aan maken, dan een draadja van je schakelaar naar je frame.
en dat kan prima met zo'n schakelaartje als je op de foto hebt
Dit bericht is gewijzigd door Arjan 2-Stroke op 12-12-2009 om 21:16 uur.
inderdaad je moet het zwarte draad hebben dat op je bobine gaat.
die moet je doormiddel van een schakelaartje naar de massa kortsluiten.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
jeroentjen13 |
12-12-2009 23:11 |
Posts: 850 |
denk dat je best kabeltje kortsluit om hem stil te leggen.
dus in plaats van daar een schakelaar, een aftakking naar een schakelaar en dan naar de massa.
als je de schakelaar uit laat staan, kan je hem starten, als je schakelaar aan zet, sluit je het signaal kort en zal hij stilvallen.
zo gebeurt dit ook volgens bedradingsschema.
bassie was me blijkbaar voor
Dit bericht is gewijzigd door jeroentjen13 op 12-12-2009 om 23:12 uur.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
13-12-2009 2:21 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sathana
je moet het draad hebben dat vanuit je bobine naar je bougie gaat, maar daar is je schakelaartje duidelijk te klein voor
|
|
Too cool for school! |
|
shirioko |
13-12-2009 9:36 |
Posts: 2273 |
aaaah wat is nou leuker dan om je ochtend te beginnen met het tekenen van een elektrische schema
volgens het schema in het kb splitst de draad van je ontsteking zich naar je bobine en naar je contact. Zodra je je contact UIT zet maakt de draad kortsluiting met je frame en krijgt je bobine geen stroom meer (weg van de minste weerstand)
die schakelaar die jij in je eerste post laat zien kan je hier we voor gebruiken omdat ie 3-polig is. Ik durf alleen niet te zeggen of ie het lang vol zal houden ivm de spanning die er op komt te staan
hier dan de schema, ik heb gelijk maar de goede kleuren gepakt uit het KB
schema zoals die op de DT origineel werkt (2-polige schakelaar):
en een schema voor een 3-polige schakelaar:
je moet maar kijken wat je het beste en het makkelijkst vindt, en er komen nog vast wel reacties van andere mensen over welke van de 2 beter is
|
|
|
|
zurrik3 |
13-12-2009 10:12 |
Posts: 248 |
oke dus ik moet aan het middelste pinnetje van de schakelaar de draad van de ontsteking, en aan de zijkanten de draad naar het frame en naar de bobine toch?
en iemand nog tips/ideeën waar en hoe ik het schakelaartje kan bevestigen?
|
|
|
|
shirioko |
13-12-2009 10:27 |
Posts: 2273 |
ik zou zelf die originele schakeling nabouwen (2-polig) omdat dat gewoon veel simpeler is en je de schakelaar overal kan monteren waar je maar wilt, wat met de 3-polige schakelaar wat moeilijker wordt. En als je schakelaar kapot gaat kan je met de bovenste schakeling gewoon doorrijden en om hem uit te krijgen gewoon rem inknijpen en koppeling los als de schakelaar in het onderste schema kapot gaat krijg je hem ook met geen mogelijkheid gestart.
En als schakelaar zou ik geen tuimelschakelaar gebruiken (wat jij dus hebt) maar een drukknop. Dan krijg je een soort killswitch die je makkelijk bij je gashendel kan monteren en met je duim kan indrukken om hem uit te zetten. Zelfde principe als bij een tomos
en je kan ook de 2-polige schakeling maken met een 3-polige schakelaar, dan gebruik je gewoon maar 2 van de 3 pinnetjes
Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 13-12-2009 om 10:29 uur.
|
|
|
|
zurrik3 |
13-12-2009 10:31 |
Posts: 248 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
en je kan ook de 2-polige schakeling maken met een 3-polige schakelaar, dan gebruik je gewoon maar 2 van de 3 pinnetjes
Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 13-12-2009 om 10:29 uur.
dus dan zonder aardedraad?
Edit:srry je bedoelt dus die schakeling in je andere post..
Edit2: moet ik dan waar de kabel zich splitst gewoon een kroonsteentje plaatsen?
Dit bericht is gewijzigd door zurrik3 op 13-12-2009 om 10:32 uur.
Dit bericht is gewijzigd door zurrik3 op 13-12-2009 om 10:34 uur.
|
|
|
|
Makrolon |
13-12-2009 10:46 |
Posts: 6733 |
gewoon de draad van de ontstekingsspoel naar de bobine aftakken en die door een schakelaar aan de massa maken. Die schakeling hierboven met een 2 polige schakelaar is compleet nutteloos.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
zurrik3 |
13-12-2009 10:57 |
Posts: 248 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
gewoon de draad van de ontstekingsspoel naar de bobine aftakken en die door een schakelaar aan de massa maken. Die schakeling hierboven met een 2 polige schakelaar is compleet nutteloos.
waarm zou die nutteloos zijn?
|
|
|
|
shirioko |
13-12-2009 11:24 |
Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
gewoon de draad van de ontstekingsspoel naar de bobine aftakken en die door een schakelaar aan de massa maken. Die schakeling hierboven met een 2 polige schakelaar is compleet nutteloos.
dat is nou juist die tekening met die 2-polige schakelaar of kan je geen elektrische schema's lezen? en ze zijn niet nutteloos ze zijn allebei goed mogelijk alleen de een is net iets beter dan de andere
|
|
|
|