Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstellen vespa probleem!!???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1120 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59886 - afstellen vespa probleem!!???
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3793 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drannello 11-12-2009 23:38 Print topicpost

Posts: 244
hallo,
Ik heb ALLE forums al afgezocht.
Maar nergens staat mijn probleem beschreven.
Ik heb nu al 2 brommers gehad met hetzelfde probleem.
Als ik hem start loopt hij niet stationair (of soms).
Als hij wel stationair loopt kan ik met geen mogenlijkheid op snelheid komen???
Ik moet dan een stuk meerennen (tot over een bepaald toerental/snelheid) en dan begint hij te trekken.
De bougikleur is perfect, en ik heb ook geen valse lucht.
Wat is dit probleem, ik ben echt einde raad

Dit bericht is gewijzigd door drannello op 11-12-2009 om 23:38 uur.
 

Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-12-2009 23:45 Print reply

Posts: 10835
ik zou zeggen dat er iets niet goed is met je centrifugaal koppeling.

Start hem eens zonder v-snaar (met een boormachine oid) en kijk of de motor dan goed loopt en goed reageert op het gas.
Je kunt ook hem aan lopen tot hij loopt en dan de achterklok vlug vrij zetten.

Sowieso de koppeling er uit halen en kijken hoe het zit.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
drannello 11-12-2009 23:48 Print reply

Posts: 244
hmm, ik zit niet zo in de vespa(meer in puch)
Is DE centrifugaalkoppeling dat ding achter de linker kap.
Waarvan de buitenkant meeloopt als je zacht rent en het binnenste als je hard rent???
Of zit er nog een andere in die de overbrenging regelt??

Dit bericht is gewijzigd door drannello op 11-12-2009 om 23:48 uur.
 
Freddy-fish 11-12-2009 23:52 Print reply

Posts: 2129
zijn die rolletjes niet te zwaar dan ofzo?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
drannello 11-12-2009 23:54 Print reply

Posts: 244
Ik heb dit probleem nu gehad bij een puch maxi 70cc en bij deze vespa ciao
Deze vespa heeft:
-elektronisch blok
-56 sproeier
-mooie bougi kleur
-dellorto 13/13 carb (zonder een gasnaald aan de gasschuif)
-malossi luchtfilterboxje
Ik ga het morgen proberen te starten met boormachiene, dus zonder v-snaar
En de koppeling ziet er nog goed uit, volgens mij zijn allemaal die segmenten niet erg hard versleten.




Dit bericht is gewijzigd door drannello op 12-12-2009 om 1:04 uur.
 
drannello 12-12-2009 10:17 Print reply

Posts: 244
hmm,
hij loopt nu verder best goed op als hij eenmal op snelheid is.
Ik had op een topic gelezen dat de gasnaald voor de lage toeren is.
Nu heb ik weer net GEEN nasgaald, maar wel een buisje met 2 kleine gaatjes die midden door de carb loopt en die emt de sproeier verbonden is.
Vernevelt deze de benzine????
En zijn die in verschillende maten te verkrijgen??
Lennard

 
gluurder 12-12-2009 14:58 Print reply

Posts: 73
meestal een probleem met de v snaar ( net iets te kort had ik zelf namelijk ook met een oude boxer van vespa ) het blok kun je iets laten zakken (kantelen ) om de snaar strakker of slapper te zetten (wat het rijden betreft) controleer wat het starten betreft eens of de choke wel goed werkt cq je chokeplaatje wel goed sluit het schroefje mischien iets aandraaien )

Dit bericht is gewijzigd door gluurder op 12-12-2009 om 15:26 uur.
 
drannello 13-12-2009 9:43 Print reply

Posts: 244
hallo,
de shoke werkt goed, als ik gas geef spring hij mooi terug.
Maar hij loopt opzich goed alleen hij komt niet op toeren.
Nou zei de bromboer dat het ook aan de compressie kon liggen???
Kan dit of moet ik dat maar vergeten.
( de v-snaar kijk ik ook even naar, maar ik kan gewoon de snaar ong 2cm naar boven en 2cm naar onder bewegen.


 
honda wallaroo 13-12-2009 11:12 Print reply

Posts: 973
ik heb het zelfde gehad met mijn wallaroo, die starte gewoon in 1 keer kicken maar kwam niet in toeren. toen was mijn spie van de onsteking kapot
til je achterwiel eens op als ie start en kijken of ie het dan wel doet,
doet ie dat niet dan is het waarsch.ijnlijk je spie van de ontsteking
 
drannello 13-12-2009 13:07 Print reply

Posts: 244
hmm wel bedankt maar ik heb een elektrische onsteking.
Als ik het achterwiel op til doet hij het wel.
Kan het aan de compressie liggen want dan sloop ik de cillinder eraf??


Dit bericht is gewijzigd door drannello op 13-12-2009 om 13:08 uur.
 
antonhonda 13-12-2009 13:15 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drannello
hmm wel bedankt maar ik heb een elektrische onsteking.
Als ik het achterwiel op til doet hij het wel.
Kan het aan de compressie liggen want dan sloop ik de cillinder eraf??


Dit bericht is gewijzigd door drannello op 13-12-2009 om 13:08 uur.


ik had dat die wel toeren maakte maar niet vooruit ging dat heb jij niet of wel ?
anders is het je v snaar in iedergeval
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
drannello 13-12-2009 13:24 Print reply

Posts: 244
ja hij komt wel op toeren maar gaat niet veruit.
ER zit TOTAAL GEEN power in, helemaal geen kracht.
En dan als hij een beetje op snelheid dan trekt hij opeens hard op(leovinci bocht + demper:P)
Maar hoe strak moet een v-snaar staan dan want hij slipt niet en zit ook niet echt strak


Dit bericht is gewijzigd door drannello op 13-12-2009 om 13:25 uur.
 

Dit topic is 3793 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved