Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uit het niets stotteren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 594 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59880 - Uit het niets stotteren.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2718 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 11-12-2009 16:47 Print topicpost

Posts: 5285
Erg vaag.

Hij deed het prima, startte prima en stotterde niet. Niks aan de hand dus. Opeens tijdens het rijden (hij was nog redelijk koud) hoor ik een harde plof, dus ik kijk oppervlakkig of er wat aan de hand was maar kon niks vinden. Ik reed door en sinds die harde plof stottert hij erg als hij hoger in de toeren komt. Dan trekt hij nauwelijks door en komt hij pas na een tijdje op topsnelheid. Als hij op topsnelheid is trekt ie soms een paar seconden gewoon(alsof er niks aan de hand is) en soms weer een paar seconden niet(dan blijft hij moeilijk op topsnelheid). Dit wisselt af.
Hij knalt ook wel eens als je rijd.

Stationair blijft hij ook moeilijk draaien en valt vaak uit. Starten is makkelijk als ie koud is maar als ie eenmaal is uitgevallen krijg je hem heel erg moeilijk weer gestart.

Bougie kleur -> Perfect
Ontsteking -> Staat juist (nooit iets aan verandert en deed het prima)
Carburateur -> Onlangs schoon gemaakt

Betreft Puch Maxi

Setup: Alles origineel behalve Biturbo uitlaatje, sproeier 54.

Iemand een idee?
 

st.nyksterdriver 11-12-2009 16:51 Print reply
Posts: 3376
luchtfilter ook schoon gemaakt ?

 
Paul de Salmiakbal 11-12-2009 16:52 Print reply

Posts: 5285
Nee, maar als ik er doorheen blaas gaat dat zonder moeite.
Ik zal wel even schoonmaken.
Verder nog andere mogelijkheden?

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 11-12-2009 om 16:52 uur.
 
Spuit11 11-12-2009 17:20 Print reply
Posts: 30
Ik heb zelf ook een puch
en ik heb dat probleem ook gehad

Kijk naar de :

Onsteking ( het kan wezen dat de puntjes op zijn )
Naar je uitlaat kijken ( Doorbranden als het kan )

Maar het kan ook wezen
dat hij een hap water binnen heeft gekregen
of dat er benzine in de uitlaat kwam en dat
dus knalde. en dat er iets lek is
en als hij altijd goed heeft gelopen op
die sproeier hoeft het daar niet aan te liggen

Mvg
 
Paul de Salmiakbal 11-12-2009 18:30 Print reply

Posts: 5285
Contactpuntjes had ik al naar gekeken en die zijn nog van mooi blank metaal, dus die zijn denk ik in orde. Ik heb ook nog voor valse lucht gekeken d.m.v. deo rond de carb/cilinder te spuiten maar hij steeg niet in toeren.
Ik ga binnenkort toch het blok reviseren en dan komt er ook een nieuwe cilinder op met alle nieuwe pakkingen. Ik zal dan eens kijken of hij nog steeds raar doet.
 
meneerbart 11-12-2009 18:38 Print reply

Posts: 164
Maakt hij een beetje een blaas geluidje? Heb dit ook met een puch gehad. trok ineens veel slechter etc. koppakking was kapot gegaan.
 
mag k een euro?
Paul de Salmiakbal 11-12-2009 18:43 Print reply

Posts: 5285
Nee hij blaast/fluit niet. Is wel een goede mogelijkheid dat de koppakking lek is ja, verklaart wel dat hij soms knalt (denk ik?)
Ik zal dat eens onderzoeken.
 
gluurder 11-12-2009 19:22 Print reply

Posts: 73
bougie afstellen of nieuw e proberen ( mischien pareltjes tussen de electr. van de bougie even afstand groter maken of kleiner en kijken wat hij doet )

 
TECstar 11-12-2009 19:28 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Contactpuntjes had ik al naar gekeken en die zijn nog van mooi blank metaal, dus die zijn denk ik in orde. Ik heb ook nog voor valse lucht gekeken d.m.v. deo rond de carb/cilinder te spuiten maar hij steeg niet in toeren.
Ik ga binnenkort toch het blok reviseren en dan komt er ook een nieuwe cilinder op met alle nieuwe pakkingen. Ik zal dan eens kijken of hij nog steeds raar doet.


kleur van contactpuntjes zegt niet altijd alles, zijn de oppervlaktes nog recht/sluiten ze goed op elkaar aan?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Paul de Salmiakbal 11-12-2009 19:31 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


kleur van contactpuntjes zegt niet altijd alles, zijn de oppervlaktes nog recht/sluiten ze goed op elkaar aan?


Jazeker, zien eruit als nieuw en sluiten ook goed ja
 
Downside 11-12-2009 19:32 Print reply

Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gluurder
bougie afstellen of nieuw e proberen ( mischien pareltjes tussen de electr. van de bougie even afstand groter maken of kleiner en kijken wat hij doet )




bougie afstellen kan niet ik had hetzelfde probleem was verholepen met een nieuwe bougie idd
 
Ride It Like Ya Stole It
Paul de Salmiakbal 11-12-2009 19:35 Print reply

Posts: 5285
Bougie is nog maar 20 km oud ofzo, dus dat lijkt me sterk
 
nitirkha 11-12-2009 19:41 Print reply

Posts: 437
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsx-Neerkant
[...]



bougie afstellen kan niet ik had hetzelfde probleem was verholepen met een nieuwe bougie idd


Bougie afstellen kan zeker wel, dus je bralt uit je nek
 
rik hulkenberg 11-12-2009 20:17 Print reply

Posts: 10029
lijkt me een kop of voet pakking of een keerring die eruit/kapot is gesprongen
 
Spuit11 12-12-2009 0:12 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Bougie is nog maar 20 km oud ofzo, dus dat lijkt me sterk


dat maakt niet uit
als je een bougie hebt die van warm naar koud gaat
kan er van binnen iets knappen
het maakt niet uit hoelang je er mee doet
want vorige week heb ik dat gehad met mijn puch
en nu heb ik er een auto bougie in met 4 puntjes
ipv 1 met een korte schagt en dat werkt prima
 
gravedigger666 12-12-2009 2:53 Print reply
Posts: 73
welke kleur is je bougie eigenlijk?
Ik reeed met een soort gelijke setup altijd met een sproeier richting de 60-62
 

Dit topic is 2718 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved