Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wel of niet andere sproeier?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59872 - Wel of niet andere sproeier?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1180 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

k--k 10-12-2009 16:49 Print topicpost

Posts: 292
Hallo,

Ik zit nu te twijfelen of ik nu een grotere sproeier moet of niet. Ik heb 1x een warmloper gehad (gisteren). Ik kon daarna gelijk starten en heb er diezelfde dag niks meer van gemerkt met rijden. Ook vandaag rijdt hij gewoon goed.

1 x keer kicken is starten. als ik gas geef in zn vrij loopt hij mooi terug naar stationairstand. Hij trekt in elke versnelling mooi door, de laatste wat minder (duurt namelijk soms best wel lang voordat hij in de 'powerband komt').

ik zal binnenkort ff kijken hoe de bougie eruit ziet maar mischien dat je op grond van deze bovengenoemde gegevens kunnen zeggen of er een grotere sproeier in moet.

Setup;
50cc snel immi net 50 km oud.
rest is gewoon origineel.

Groeten Kees



 

ErikVerkade 10-12-2009 16:50 Print reply

Posts: 980
als je nog moet inrijden dat is nog wel neem ik aan na 50km zou ik toch echt voor een iets te grote sproeier gaan zeker als hij al eens warm gelopen is
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
ChielTZR 10-12-2009 16:51 Print reply

Posts: 6016
Beter ga je je afvragen waarom hij warmgelopen is en rijd je niet verder door. denk dat dus grotere sproeier wel goed is.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
k--k 10-12-2009 16:53 Print reply

Posts: 292
ik zal er wel een grotere sproeier indoen. ff afstellen. ik had sproeier 80 btw al wel een keer gehad maar reed toen beroerd. niet op toeren komen enz.
er zit nu btw sproeier 75 in.
 
ErikVerkade 10-12-2009 17:09 Print reply

Posts: 980
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k--k
ik zal er wel een grotere sproeier indoen. ff afstellen. ik had sproeier 80 btw al wel een keer gehad maar reed toen beroerd. niet op toeren komen enz.
er zit nu btw sproeier 75 in.

je heb ook nog een gasnaald voor dat soort dingen hoor

 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
k--k 10-12-2009 18:42 Print reply

Posts: 292
ja weet ik wel hoor spartametje,

maar als ik nu een te kleine sproeier zal hebben waarom valt hij echt snel terug als ik in zn 4 het gas los laat.
 
k--k 12-12-2009 18:27 Print reply

Posts: 292
ik zal even proberen mijn probleem zo duidelijk mogelijk te beschrijven;

dag 1; sproeier 75, start goed, duurt ff om in de powerband te komen, trekt wel goed door maar valt terug in zn 4, (niet altijd), is ook een keer warm/vastgelopen. kon wel gelijk weer starten.

dag 2; hetzelfde als dag 1 alleen geen warmloper.

dag 3; brommer liep gewoon goed, terugweg toch weer een keer uitgevallen.

algemeen: sproeier 75> bougie zag er goed uit. sproeier is dus denk ik wel goed. luchtstelschroef staat op normale stand (1,5 slag uitgedraaid en stationairschroef staat ook goed). hij viel trouwens steeds uit toen ik hem in zn 4 had en gas los liet en dan viel hij bij ongeveer 4.000 toeren uit. (beide keren), beide keren ook gelijk weer starten en viel beide keren na ongeveer 3 a 4 km te gereden hebben.

vandaag: sproeier 80 geprobeerd, veel roken en stotteren, onmogelijk om mee te rijden. sproeier is het dus denk ik niet. carburateur zag er schoon uit en luchtfilter ook.

nu heb ik weer 75 gemonteerd maar nu loopt hij nog steeds niet goed. het lijkt wel of er iets ratelt/stottert. soms stottert hij niet en trekt hij wel goed door.

ik heb geen zin in gezeik meer met de brommer. ik volg jullie adviezen wel en probeer zo veel mogelijk goed uit te voeren maar het lijkt mij verstandig om er iemand naar te laten kijken wie er meer verstand van heeft of dat mischien jullie alsnog wat kunnen advizeren.



Dit bericht is gewijzigd door k--k op 12-12-2009 om 19:05 uur.
 
k--k 13-12-2009 9:21 Print reply

Posts: 292
Niemand

 
ChielTZR 13-12-2009 10:35 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k--k
Niemand



Mischien een idee om alles een keer open te trekken, om te kijken of het er nog flex uitziet na die warmloper etc?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
k--k 13-12-2009 10:38 Print reply

Posts: 292
ik zal er zo ff naar kijken, hij heeft toch nog genoeg compressie denk ik want ik kan hem niet aanlopen omdat dan het achterwiel blijft slippen


 
Paultje Pils 13-12-2009 12:17 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k--k
ik zal er zo ff naar kijken, hij heeft toch nog genoeg compressie denk ik want ik kan hem niet aanlopen omdat dan het achterwiel blijft slippen




Bobine gaar, cilinder al open gehad?
trouwens, mijn brommer loopt als een malle, gister 101 kanaaldijk

Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 13-12-2009 om 12:18 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
k--k 13-12-2009 12:31 Print reply

Posts: 292
haha chill paul, 101 gps?

ik ga even kijken nu naar de cilinder

 
k--k 19-12-2009 11:47 Print reply

Posts: 292
afstelling is nog steeds niet goed. als ik hem koud start loopt hij stationair eerst heel hoog, daalt wel snel gelijk. als hij dan warm wordt en ik voor een stoplicht moet wachten, valt hij stationair uit. ik heb de stationairschroef dan helemaal ingedraaid. luchtstelschroef op 1,5 slag en nog steeds sproeier 75.
 
Paultje Pils 19-12-2009 17:55 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k--k
afstelling is nog steeds niet goed. als ik hem koud start loopt hij stationair eerst heel hoog, daalt wel snel gelijk. als hij dan warm wordt en ik voor een stoplicht moet wachten, valt hij stationair uit. ik heb de stationairschroef dan helemaal ingedraaid. luchtstelschroef op 1,5 slag en nog steeds sproeier 75.


Trek nou eerst de cilinder eraf, en kijk of je schade hebt. Door rijden na een paar warmlopers is nooit slim.
 
If you can't dodge it, ram it.

Dit topic is 1180 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved