Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb 5bak verhoudingen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1017 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59850 - honda mb 5bak verhoudingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 997 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jokkervok 8-12-2009 21:54 Print topicpost

Posts: 59
ik wil een 5bak gaan nemen en ik had me even verdiept op de verhoudingen en dit had ik gevonden.

4bak 1 2 3 4
primair 12 17 20 23
secundair 37 32 28 26

5bak 1 2 3 4 5
primair 12 17 20 23 25
secundar 37 32 28 26 24

maar ik weet niet of dat wel klopt.
want ik dacht dat de laatste versnelling altijd de zelfde verhouding had.

weet een van jullie hoe t zit??

mzzl

Dit bericht is gewijzigd door jokkervok op 8-12-2009 om 21:56 uur.
 
Do'h

JB1 8-12-2009 23:01 Print reply

Posts: 14881
De 5e versnelling is gewoon extra.
Dat kun je dus ook zien aan de verhoudingen.
Ik heb met de overgang 4 --> 5 bak 1 tandje minder voorop moeten doen én 3 tanden achter meer.

Je kunt ook voor 2 tanden meer doen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
hggf 9-12-2009 13:40 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
De 5e versnelling is gewoon extra.
Dat kun je dus ook zien aan de verhoudingen.
Ik heb met de overgang 4 --> 5 bak 1 tandje minder voorop moeten doen én 3 tanden achter meer.

Je kunt ook voor 2 tanden meer doen.


Wat je daar zegt klopt niet helemaal,

1 tandje minder voor = lichter
3 tandjes meer achter = lichter

en
2 tandjes meer voorop = zwaarder

Denk zeg het even.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
Intenso 10-12-2009 12:34 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hggf
[...]


Wat je daar zegt klopt niet helemaal,

1 tandje minder voor = lichter
3 tandjes meer achter = lichter

en
2 tandjes meer voorop = zwaarder

Denk zeg het even.


zegt hij tocht ook?

hij moest hem lichter vertanden om de 5e versnelling te kunnen trekken.

maar wat hij dan bedoeld met die 2 tanden meer voorop snap ik idd ook niet dat klopt idd niet helemaal
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
hggf 10-12-2009 13:04 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


zegt hij tocht ook?

hij moest hem lichter vertanden om de 5e versnelling te kunnen trekken.

maar wat hij dan bedoeld met die 2 tanden meer voorop snap ik idd ook niet dat klopt idd niet helemaal


Dat bedoel ik te zeggen, hij zegt eerst lichter vertanden en daarna dat hij hem zwaarder moet vertanden.

Edit: misschien heb je hier wat aan?
http://www.brommerforum.nl/showtopic/47034

Dit bericht is gewijzigd door hggf op 10-12-2009 om 13:15 uur.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
jeroentjen13 10-12-2009 13:47 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hggf
[...]


Dat bedoel ik te zeggen, hij zegt eerst lichter vertanden en daarna dat hij hem zwaarder moet vertanden.

Edit: misschien heb je hier wat aan?
http://www.brommerforum.nl/showtopic/47034

Dit bericht is gewijzigd door hggf op 10-12-2009 om 13:15 uur.


hij bedoel dat het met 2 tandjes ipv 3 avhteraan ook zal lukken
 
riccardot 10-12-2009 13:49 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]


hij bedoel dat het met 2 tandjes ipv 3 avhteraan ook zal lukken


Dat klopt ook niet. Dan zul je achter zo'n 6 tanden groter moeten nemen.
 

Dit topic is 997 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved