Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - bougie draad tappen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 608 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59836 - bougie draad tappen
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 7792 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kroonenburg 7-12-2009 21:32 Print topicpost

Posts: 259
0

Dit bericht is gewijzigd door kroonenburg op 6-8-2018 om 23:45 uur.
 

De Schout 7-12-2009 21:35 Print reply
Posts: 5327
m14x1.25 zo ff van buiten?

maar ff wat anders, vond bougie @ melkbus niet echt een succes, gasbrander is een stuk bedrijfszekerder
 
tune tweak fiddle bang bummer
Derbi-Olaf 7-12-2009 21:35 Print reply

Posts: 14999
M14* 1.5


zo even uit mijn hoofd.


verbeter maar als ik het fout heb


1.25 kan ook hmzzz

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 7-12-2009 om 21:35 uur.
is 1.25

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 7-12-2009 om 21:39 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 7-12-2009 21:36 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
m14x1.25 zo ff van buiten?

maar ff wat anders, vond bougie @ melkbus niet echt een succes, gasbrander is een stuk bedrijfszekerder


juust... schieten met een gasbrander is zekerder en daarbij spannender en leuker
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ChielTZR 7-12-2009 21:51 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


juust... schieten met een gasbrander is zekerder en daarbij spannender en leuker


Aansteker gaat ook prima,
en bougie moet je gewoon vastlassen, heb ik ook gedaan, even wat bougietjes bij de garage halen en dan even controleren op werking en dan gewoon vastlassen. schrikdraad erop en knallen met die ballen.

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
st.nyksterdriver 7-12-2009 21:53 Print reply
Posts: 3376
die bougie overleeft misschien net 1 knal
 
JantjeMB5 7-12-2009 21:54 Print reply

Posts: 374
Het is M14x1,25 heb zelf eens bougiedraad gedraaid om men kop te bewerken.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
ChielTZR 7-12-2009 22:01 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
die bougie overleeft misschien net 1 knal


Lul niet, ervaring ?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
-simon- 7-12-2009 22:04 Print reply

Posts: 8211
voor carbid schieten gebuiken ze ook wellis de gloeiplug/bougi die wellis in de inlaat van oude trekkers en mischien auto's ook wel zit. die nevelt diesel over een gloeispiraal waardoor die ontbrand.

weet alleen niet of ik dat ding zo goed genoemt heb.
weet iig wel dat ze bij wat oudere fordtjes vaker gemonteerd zijn.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kroonenburg 7-12-2009 22:06 Print reply

Posts: 259
het werkt zegmaar allemaal al,

nu is het nog een kwestie van goed afwerken enz
 
erwinko 7-12-2009 22:11 Print reply

Posts: 1012
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
voor carbid schieten gebuiken ze ook wellis de gloeiplug/bougi die wellis in de inlaat van oude trekkers en mischien auto's ook wel zit. die nevelt diesel over een gloeispiraal waardoor die ontbrand.

weet alleen niet of ik dat ding zo goed genoemt heb.
weet iig wel dat ze bij wat oudere fordtjes vaker gemonteerd zijn.


heel toevallig net op school gehad.

vlamstarter. onder andere in oudere fiat ducato.
maar dan moet je wel weer zorgen voor brandstof druk die verneveld kan worden
 
Noordeling 7-12-2009 22:11 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kroonenburg
het werkt zegmaar allemaal al,

nu is het nog een kwestie van goed afwerken enz


mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? lijkt mij ook wel handig
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
b0nes 7-12-2009 22:12 Print reply

Posts: 2058
jottem. wij gaan gewoon achterstevoren op die melkbus zitten.

gaatje van 5mm erin en je vinger erop. en met aansteker aansteken.

dreunt best.

leuk dat het werkt zou je het misschien kunnen filmen ?
 
-simon- 7-12-2009 22:41 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
[...]


heel toevallig net op school gehad.

vlamstarter. onder andere in oudere fiat ducato.
maar dan moet je wel weer zorgen voor brandstof druk die verneveld kan worden


klopt ja dat was de naam.
en druk heb je dan wel nodig ja. maar mischien zal het met een beetje benzine ofzo wel beter gaan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-12-2009 22:42 Print reply

Posts: 9841
ik ben mss ouderwets... maar als je gewoon even naar de site van ngk was gegaan had je meer geweten dan je had willen weten

bij een fatsoenlijk garagebedrijf hebben ze die tappen wel, anders bij een revisiebedrijf... zou er geen tap voor gaan kopen. kost veel geld voor die ene keer dat je em gebruikt.


 
Too cool for school!
tsxhunter 7-12-2009 22:42 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


klopt ja dat was de naam.
en druk heb je dan wel nodig ja. maar mischien zal het met een beetje benzine ofzo wel beter gaan.


dat gas van carbid is ook zeer licht ontvlambaar hea
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.

Dit topic is 7792 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved