nou heb ik een mb gekocht en ik vroeg me af wat het verschili is aan de buitenkant, dus zonder kop demonteren tussen een hm167 cilinder en een 70cc immitatie, want in beide staat de 167 en de 49cm3
Quote:Oorspronkelijk gepost door: rabarber
nou heb ik een mb gekocht en ik vroeg me af wat het verschili is aan de buitenkant, dus zonder kop demonteren tussen een hm167 cilinder en een 70cc immitatie, want in beide staat de 167 en de 49cm3
is dit niet om gezeik te voorkomen met de politie je ziet wel vaker dat ze op cilinders die 70cc zijn gewoon 50cc zetten voor de politie
tenminste bereken van allebei de inhoud maar is dan zul je het wel zien
en anders kan je het aan de boring ook wel zien
Pixl heeft gelijk. Alleen op de hm167 staat 167 boven de uitlaatpoort. Als een van de twee een te grote diameter heeft voor 50cc dan komt dat doordat deze cilinder hoogstwaarschijnlijk door de jaren heen heel wat keren is gehoond/opgeboord.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Pixl heeft gelijk. Alleen op de hm167 staat 167 boven de uitlaatpoort. Als een van de twee een te grote diameter heeft voor 50cc dan komt dat doordat deze cilinder hoogstwaarschijnlijk door de jaren heen heel wat keren is gehoond/opgeboord.
Maar dan nog krijg je een 50cc denks niet tot een 70cc gehoond. Dan ga je door de hele wand heen.
en zover ik me de immi's van mb/mt kan herrinneren staat er helemaal niks op deze cilinders. en dat een 70cc als 50cc staat aangegeven is volgens mij alleen maar bij zeta.
Je kan deze cilinders vrolijk opboren tot 45mm, misschien zelfs nog wel verder. Ik denk alleen niet dat ze er beter door gaan lopen. De originele hm167 is al een rappe en door de cilinder op te boren ga je ook rommelen met de hoogte van alle poorten. Gewoon op 39mm houden dus en zuinig op zijn.
HM167 is inderdaad aluminium met gietijzeren bus. Op de immitaties staat wel degelijk 49cm3, inderdaad ook op de zeta's. Het lettertype is van een hm167 wel anders dan bij een immitatie.
bedankt voor de info allemaal dan heb ik toch een echte hm167 gelukkig. en die andere is opgeboord tot 46mm maar hier is een stuk cilinderhemd af dus helaas niet meer bruikbaar
Quote:Oorspronkelijk gepost door: rabarber
bedankt voor de info allemaal dan heb ik toch een echte hm167 gelukkig. en die andere is opgeboord tot 46mm maar hier is een stuk cilinderhemd af dus helaas niet meer bruikbaar