Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verschil hm167 en 70cc immi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 815 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59835 - verschil hm167 en 70cc immi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1537 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rabarber 7-12-2009 20:52 Print topicpost

Posts: 169
nou heb ik een mb gekocht en ik vroeg me af wat het verschili is aan de buitenkant, dus zonder kop demonteren tussen een hm167 cilinder en een 70cc immitatie, want in beide staat de 167 en de 49cm3

mvg
rabarber
 

Pixl 7-12-2009 20:55 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rabarber
nou heb ik een mb gekocht en ik vroeg me af wat het verschili is aan de buitenkant, dus zonder kop demonteren tussen een hm167 cilinder en een 70cc immitatie, want in beide staat de 167 en de 49cm3

mvg
rabarber


Dan denk ik dat je 2x een HM167 50cc hebt.
 
So fuckin' what!?
jaspergk 7-12-2009 21:11 Print reply
Posts: 133
is dit niet om gezeik te voorkomen met de politie je ziet wel vaker dat ze op cilinders die 70cc zijn gewoon 50cc zetten voor de politie
tenminste bereken van allebei de inhoud maar is dan zul je het wel zien
en anders kan je het aan de boring ook wel zien
 
Fabio 7-12-2009 21:19 Print reply

Posts: 1737
Pixl heeft gelijk. Alleen op de hm167 staat 167 boven de uitlaatpoort. Als een van de twee een te grote diameter heeft voor 50cc dan komt dat doordat deze cilinder hoogstwaarschijnlijk door de jaren heen heel wat keren is gehoond/opgeboord.
 
Pixl 7-12-2009 21:38 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Pixl heeft gelijk. Alleen op de hm167 staat 167 boven de uitlaatpoort. Als een van de twee een te grote diameter heeft voor 50cc dan komt dat doordat deze cilinder hoogstwaarschijnlijk door de jaren heen heel wat keren is gehoond/opgeboord.


Maar dan nog krijg je een 50cc denks niet tot een 70cc gehoond. Dan ga je door de hele wand heen.
 
So fuckin' what!?
Derbi-Olaf 7-12-2009 21:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Maar dan nog krijg je een 50cc denks niet tot een 70cc gehoond. Dan ga je door de hele wand heen.

toch wel vreemd als je dat kan doen terwijl de hele cilinder van gietijzer is
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
De Schout 7-12-2009 21:42 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

toch wel vreemd als je dat kan doen terwijl de hele cilinder van gietijzer is


een 167 is alu miet gietijzeren bus zo ver ik weet?
en, zelfs met een volledig gietijzer cilinder lukt mij zoiets wel hoor
 
tune tweak fiddle bang bummer
mtx_owned 7-12-2009 21:43 Print reply

Posts: 2183
van 50 naar 70 boren gaat zomaar.

en zover ik me de immi's van mb/mt kan herrinneren staat er helemaal niks op deze cilinders. en dat een 70cc als 50cc staat aangegeven is volgens mij alleen maar bij zeta.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Fabio 7-12-2009 21:44 Print reply

Posts: 1737
Dat is idd vreemd

Je kan deze cilinders vrolijk opboren tot 45mm, misschien zelfs nog wel verder. Ik denk alleen niet dat ze er beter door gaan lopen. De originele hm167 is al een rappe en door de cilinder op te boren ga je ook rommelen met de hoogte van alle poorten. Gewoon op 39mm houden dus en zuinig op zijn.
 
Derbi-Olaf 7-12-2009 21:45 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


een 167 is alu miet gietijzeren bus zo ver ik weet?
en, zelfs met een volledig gietijzer cilinder lukt mij zoiets wel hoor

nja ook goed, dat wist ik niet, dacht dat ze ook gewoon volledig gietijzer waren net als de 166'ers.

Maar naar 70cc "boren" Gaat iig wel gewoon bij die dingen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Fabio 7-12-2009 21:52 Print reply

Posts: 1737
HM167 is inderdaad aluminium met gietijzeren bus. Op de immitaties staat wel degelijk 49cm3, inderdaad ook op de zeta's. Het lettertype is van een hm167 wel anders dan bij een immitatie.
 
rabarber 7-12-2009 22:22 Print reply

Posts: 169
bedankt voor de info allemaal dan heb ik toch een echte hm167 gelukkig. en die andere is opgeboord tot 46mm maar hier is een stuk cilinderhemd af dus helaas niet meer bruikbaar

 
Niek de Wildt 7-12-2009 22:58 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rabarber
bedankt voor de info allemaal dan heb ik toch een echte hm167 gelukkig. en die andere is opgeboord tot 46mm maar hier is een stuk cilinderhemd af dus helaas niet meer bruikbaar



foto
 
rabarber 9-12-2009 18:38 Print reply

Posts: 169
dat is niet nodig denk ik:P het hele stuk wat in je blok valt zegmaar is weg tenminste het bovenste deel ervan dus draait bij de start al vast denk ik
 
mtx-motard 9-12-2009 19:55 Print reply

Posts: 14947
ja dat krijg je als je het opboord naar 46 mm. dan word het hemd veel te dun.

bij een imitatie cilinder 50cc en 70cc staat 49 cm³ heel vaag geschreven. bij een 167 staat het heel scherp/duidelijk.

op een 100cc imitatie staat 99cm³ ook wat vager geschreven
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1537 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved