Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5983 - Tuning
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nelly 28-10-02?16:00 Print topicpost
Posts: 597
Ik weet niet of dit verhaal ooit aan de orde is geweest hier, maar hier staan wat handige tips bij:

Een goede manier om een Honda NSR of MB goed aan het lopen te krijgen is een Kitaco zuiger monteren. Deze is ongeveer 2 mm lager dan een origineel model. Als de cilinder dus aan de bovenzijde 2 mm wordt afgedraaid dan heb je meteen een heel behoorlijke poorttiming. Als er echt geraced moet worden dan dienen de poorten nog verder bewerkt te worden. Een prima poorttiming is:
Spoelpoorten 125 / 130 graden geopend
Uitlaatpoort 185 / 190 graden geopend.
Deze timingen zijn alleen voor racegebruik.



De vorm van de verbrandingskamer in de cilinderkop is erg belangrijk. kijk naar het plaatje hiernaast voor een goede basis
De breedte van de squish moet ongeveer 6-7 mm bedragen. De hoek van deze rand moet overeenkomen met die van de zuiger.

Heel belangrijk is de inhoud van de verbrandingskamer in de cilinderkop. De inhoud van de verbrandingskamer kan gemeten worden door de kop te monteren en vol te laten lopen met vloeistof met de zuiger in het bovenste dode punt. De squish kan gemeten worden met een stukje soldeertin. Een goede kopinhoud is 3.5 tot 4.0 cc (gemeten zonder bougiegat) de squish zal ongeveer 0.65 tot 0.85 moeten bedragen.




Wij leveren voor vrijwel alle 50cc motoren een geschikte HPI ontsteking. De ontstekingscurve van deze ontsteking is prima om een 50cc'tje vermogen te laten leveren. Klik op het plaatje hiernaast om deze juist af te stellen

Hiernaast de maten voor een goede mb/nsr uitlaat.

Klik op het plaatje voor een vergroting



Voor de juiste montage van een Honda 6 versnellingsbak klikt u op het plaatje hiernaast

De beste bak voor racegebruik is de z.g. 11:39 bak.



Dit alles komt van de site van: http://www.helden2w.nl/ een site van een raceteam die meedoen bij de sobw....

Je kan er btw ook nog vette onderdelen halen speciaal voor racedoeleinen.
p.s. ik ben niet verantwoordelijk :>



 

-Michiel RS- 28-10-02?21:39 Print reply
Posts: 2803
woow echt mooi allemaal, getunede shit, no shit

die uitlaat lijkt me wel een mooi koopie, en die cilinder lijkt me wel leuk, jammer dat ik me MB te koop heb staan.

Hier is de link om er meteen heen te gaan:

[URL[t]]http://www.fcracing.nl/te%20koop.htm[/t]Klikkkk[/URL]

[This message is edited by -Michiel Rs- on 28-10-02 21:42]
 
Rene 28-10-02?21:54 Print reply
Posts: 2573
whaaah vette shit
en best goedkoop, zou het zo allemaal willen opkopen

iig die tank wil ieke
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
mikey 29-10-02?00:00 Print reply
Posts: 2392
die tank is prut, ik zal em wel ff kope, dan is iedereeen ervan verlost

die uitlaatjes btw, zou dat iets zijn? maby nieuw alternatiefje voor mb uitlaatjes en ze zijn nog niet zo duur ook
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
jhillen 29-10-02?07:46 Print reply
Posts: 622
in dat topic staat telkens: klik op het plaatje hiernaast... waar slaat dat op ?? ik zie helemaal geen plaatjes
 
SM Stunt Bike
mikey 29-10-02?10:02 Print reply
Posts: 2392
die kerel heft dat gewoon gekopieeert van die site dus ga je maar es naar de site zelf, daar vind je al die prut
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Blorn 29-10-02?13:39 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Als de cilinder dus aan de bovenzijde 2 mm wordt afgedraaid dan heb je meteen een heel behoorlijke poorttiming.
euhm.. timing blijf hetzelfde als je de cilinder aan de bovenkant afdraaid hoor
 
Sneks 29-10-02?13:55 Print reply
Posts: 2499
maar niet als je een zuiger monteerd die lager (minder materiaal boven de piston pen heeft) is
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 29-10-02?14:00 Print reply

Posts: 7007
Vette shit die F&C racing daar ga ik misschien wel wat onderdeeltjes halen, als m'n portemonnee vol zit
wel brute spullen hebben ze daar zeg
 
nobody fuck with us!!
Nelly 29-10-02?19:28 Print reply
Posts: 597
Is trouwens ook de site van de coureur die tijdens het nijmeegse sobw kampieoenschap dit jaar is omgekomen in een ongeluk...ik was een vand e getuigen dus was niet echt leuk...

Maar op die site kan je als een van de enigste wedstrijdteams race spullen halen, en ze zijn heel vriendelijk wat uitleg betref over tunen en dergelijke...


 
marcel 29-10-02?19:38 Print reply

Posts: 1533
kijk dat is dus mijn brommerboer ik haal daar altijd mijn onderdelen. de baas daar heet hank van helden en zijn zoontje raced ook mee met een puchje met superbreitwand. ze hebben daar echt vette brommertjes staan ook een zelfbouwproject met een zelfgemaakt frame met een NSR blok eronder. dit alles gebeurt op 6 kilometer van mijn huis dus lekker dichtbij .
is echt een goeie vent als je maar aardig tegen hem blijft maar da's logisch . maar hij is in de eerste plaats fietsenmaker maar het brommergebeuren is er ook echt keigroot :n . als je iets wilt weten over hem moet je het me maar effe vragen ken hem best goed voor de rest
 
NSR JunK 29-10-02?20:15 Print reply

Posts: 2339
tjek die schijf
 
Sneks 29-10-02?20:16 Print reply
Posts: 2499
zo'n soort schijf heb ik net gekocht, voor 100 euro. Ik heb een 320mm zwevende schijf met montagebracket voor nsr velg en met een montage bracket voor de nsr tweezuigerklauw.

[URL[t]]http://pub32.bravenet.com/photocenter/view.php?img=21622&usernum=2747343420[/t]nsr met dezelfde schijf als ik gekocht heb[/URL]

De ori schijf is ongeveer 220mm

Die nsr hierboven heeft trouwens ook een schijfrem achter


[This message is edited by Hans F. on 29-10-02 20:23]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
NSR JunK 29-10-02?20:23 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: Hans F.

zo'n soort schijf heb ik net gekocht, voor 100 euro. Ik heb een 320mm zwevende schijf met montagebracket voor nsr velg en met een montage bracket voor de nsr tweezuigerklauw.

[URL[t]]http://pub32.bravenet.com/photocenter/view.php?img=21622&usernum=2747343420[/t]nsr met dezelfde schijf als ik gekocht heb[/URL]

De ori schijf is ongeveer 220mm

Die nsr hierboven heeft trouwens ook een schijfrem achter


[This message is edited by Hans F. on 29-10-02 20:23]


wow! ben echt benieuwt hoe die NSR van jou eruit gaat zien..volgens mij master denk ook niet dat last zult krijgen van een te lange remweg (btw verkoop je je eigen klauw+schijf?)
 
marcel 29-10-02?20:33 Print reply

Posts: 1533
en de schijf die origineeel op een mbx 125 zit dan? is die niet hetzelfde? is wel zo groot volgends mij
 
SIWWN 29-10-02?21:01 Print reply
Posts: 7079
Wat zou die MB uitlaat (DPR) presteren op een getunde Asso (62cc)????

En past ie makkelijk op een MT? En hoe moek da doen? En zit er geen flens op?

Is niet duur he...




En wat voor cilinder is dit?

http://www.fcracing.nl/Dcp_1184.JPG

Wand etc... getuned?

Alle info welkom
 

Dit topic is 1690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved