Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR rijd niet goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1142 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59827 - NSR rijd niet goed
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 4624 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda fryslan 9-12-2009 15:58 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
echte mannen rijden boven de 15:1


15:1? tank je diesel ofzo?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
gino-92 9-12-2009 16:11 Print reply
Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Gister ff mijn luchtfilter schoongemaakt en helamaal laten drogen.

Vandaag ff naar school gereden met ie nieuwe B7ES bougie en sproeier 120. Het was vanmorgen droog dus aan regen kan het niet liggen.

Verder is er geen verschil, hij trekt nu met sproeier 120 wel iets harder op maar zijn vermogen valt nog steeds weg na een tijdje in z'n 4 rijden. Ook met choke open rijden maakt geen verschil, dan krijgt hij juist net iets te veel benzine met volgas.

Het gekke is dus dat als ik mijn koppeling intrek als dat gebeurd hij wel blijft lopen en ik gewoon gas kan geven tot rond de 10k toeren (circa max toeren), maar zodra ik daarna mijn koppeling weer loslaat zakt hij weer in snelheid, en een slippende koppeling werkt ook niet.

Verder dacht ik ook heel kort even dat mijn waterpomp misschien stuk zou kunnen zijn maar het gekke is dus dat hij na het rijden gewoon warm is en niet kokend heet, dus ik wist dat hij het nog gewoon deed.

Heeft verder iemand nog suggesties of ideeën?
Als je precies weet wat het is mag ook

Ik weet het niet meer, wat kan het zijn?



Aan je waterpomp kan het niet liggen. Het klinkt gewoon alsof je geen benzine toevoer krijgt, of minimaal. Ik heb dit ook een keer gehad en toen was me tank gewoon (te) leeg. Dan loopt je flotter niet constant vol. Maar ik neem aan dat je wel gewoon met volle tank rijdt.

Kijk is of je cilinder nog (voldoende)compressie heeft. Anders paar nieuwe zuigerveren er in. Heb je je gasnaald al geprobeer wat ik op school zei? Leen anders is een carb van iemand. Het kan ook zijn dat die carb een productie foutje bevat...(je kan het zo gek maar niet bedenken). En check even op valse lucht, alhoewel hierdoor wss niet je kracht kan weg vallen, miss wel compressie bij je voet of koppakking.

Als dat het allemaal niet is wordt het een heel moeilijk verhaal... zou het nog iets met je ontsteking kunnen zijn.

Dit bericht is gewijzigd door gino-92 op 9-12-2009 om 16:12 uur.
 
XDr4g0nX 9-12-2009 17:42 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gino-92
Aan je waterpomp kan het niet liggen. Het klinkt gewoon alsof je geen benzine toevoer krijgt, of minimaal. Ik heb dit ook een keer gehad en toen was me tank gewoon (te) leeg. Dan loopt je flotter niet constant vol. Maar ik neem aan dat je wel gewoon met volle tank rijdt.

Benzine is het niet, want op de meeting begon ik met een volle tank van 10L en eindigde ik met nog een halve tank.
Ik heb vandaag pas weer getankt.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gino-92
Kijk is of je cilinder nog (voldoende)compressie heeft. Anders paar nieuwe zuigerveren er in.

Hoe controleer ik dat, ik heb geen idee hoe dat zou moeten
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gino-92
Heb je je gasnaald al geprobeer wat ik op school zei? Leen anders is een carb van iemand. Het kan ook zijn dat die carb een productie foutje bevat...(je kan het zo gek maar niet bedenken).

Gasnaald heb ik al met het clipje bovenop en onderop geprobeerd, werkt allebei niet.
En voorhet lenen van een carb zou ik het niet weten wie er een 16 t/m 20 carb heeft liggen die bij mij er onder past.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gino-92
En check even op valse lucht, alhoewel hierdoor wss niet je kracht kan weg vallen, miss wel compressie bij je voet of koppakking.
Als dat het allemaal niet is wordt het een heel moeilijk verhaal... zou het nog iets met je ontsteking kunnen zijn.

Valse lucht is het niet want met de deo test schiet hij niet in de toeren en overal zit nog netjes een pakking tussen of een rubbertje

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 9-12-2009 om 17:42 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
gino-92 10-12-2009 13:08 Print reply
Posts: 162
Ik weet ook niet precies hoe je compressie meet. Maar je zou is met je brommer in z'n 1 kunnen gaan rennen en kijken of je veel compressie "voelt". Als je hem makkelijk naar voren kan lopen dan heb je dus weinig compressie. Je kan ook voelen of je dan pufjes uit je uitlaat voelt.

Er is misschien wel een betere manier, maar zou niet weten hoe.
 
Wauter 10-12-2009 17:07 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gino-92
Ik weet ook niet precies hoe je compressie meet. Maar je zou is met je brommer in z'n 1 kunnen gaan rennen en kijken of je veel compressie "voelt". Als je hem makkelijk naar voren kan lopen dan heb je dus weinig compressie. Je kan ook voelen of je dan pufjes uit je uitlaat voelt.

Er is misschien wel een betere manier, maar zou niet weten hoe.


compressie meet je niet die reken je uit.

je neemt de inhoud van je cilinder op het ODP en op het BDP (onderste en bovenste stand van de zuiger) en die deel je door elkaar. Dan heb je de verhouding
 
koekie - Administrator 10-12-2009 17:11 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wauter
[...]


compressie meet je niet die reken je uit.

je neemt de inhoud van je cilinder op het ODP en op het BDP (onderste en bovenste stand van de zuiger) en die deel je door elkaar. Dan heb je de verhouding



Daar klopt geen snars van..
Compressie (druk)kun je wel degelijk meten..

De verhouding zelf kun je wel uitrekenen, maar je moet wel rekening houden met je uitlaatpoort etc..

Hier lees je hoe je het exact kunt berekenen

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/74

Dit bericht is gewijzigd door koekie op 10-12-2009 om 17:14 uur.
 
Haaks de hoek om!

Dit topic is 4624 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved