XDr4g0nX |
7-12-2009 19:42 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
echte mannen rijden boven de 15:1
gebeurt het trouwens alleen bij regen? aangezien bij die meeting best regenachtig oogde.
Ik zou niet weten hoe je 15:1 kan behalen, laat staan dat ik weet wat ik nu voor compressie heb
En nu je het zegt, het was idd een beetje regenachtig op de meeting.
Het begon idd een tijdje nadat het aan het regenen was, maar ook later op de middag toen het droog was (alleen nat wegdek) gebeurde het.
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 7-12-2009 om 19:47 uur.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
brommerrijdertje |
7-12-2009 19:50 |
|
XDr4g0nX |
7-12-2009 19:52 |
Posts: 3526 |
Ik rijd op mengsmering
1:50
Tankje en pomp heb ik nog liggen maar zitten er niet meer op.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Royal Club |
7-12-2009 19:53 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerrijdertje
[...]
gat in de olietank maken
olietank?
gaat over compressieverhouding hoor
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
shirioko |
7-12-2009 19:59 |
Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerrijdertje
[...]
gat in de olietank maken
hoe zeg je dat ook alweer?
de klok horen luiden, maar niet weten waar de lepel hangt
ofzo
|
|
|
|
XDr4g0nX |
7-12-2009 20:10 |
Posts: 3526 |
Maar waar zat je net aan te denken dan Keiji voor we het ineens hadden over gaten en olietanken?
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Royal Club |
7-12-2009 20:12 |
Posts: 60390 |
ja, of het misschien met het weer te maken zou hebben. :/
laten we eens beginnen met een grotere sproeier :P
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
shirioko |
7-12-2009 20:13 |
|
XDr4g0nX |
7-12-2009 20:21 |
Posts: 3526 |
Als het idd zo zou zijn dat mijn filter (te) nat word na een tijdje rijden, dan moet ik ff een deksel voor me filterhuis bestellen :P
Hij zit namelijk in mijn originele filterhuis maar met een uitgedremeld gat zodat de powerfilter er goed in past
En een grotere sproeier moet ik zowiezo bestellen, aan welke maten zat jij te denken dan Keiji?
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Royal Club |
7-12-2009 20:32 |
Posts: 60390 |
sjeminee gebruik je eigen hersens eens
112~ 120
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
XDr4g0nX |
7-12-2009 21:00 |
Posts: 3526 |
Hersens??? Wat zijn dat?
Maar dat vroeg ik omdat ze bij Motoimport alleen maar per 5 gaan.
Dus dat zou dan 115 of 120 worden.
Maar de kleur van mijn bougie is koffiebruin, dan is de sproeier toch verder goed, als ik er een grotere in ga doen dan zal hij toch te veel benzine binnen krijgen?
Edit:
Vandaag bij een nieuwe brommerboer ff 2 nieuwe bougies gekocht, een b7es en een b8es om ff uit te proberen wat beter rijdt.
Ze waren beide 3,80 pst ofzo, beide van het merk NGK.
En die zaak is ook de enige hier in de buurt die ronde Keihin sproeiers verkoopt van maat 80 t/m maat 150, dus gelijk ff 115 en 120 gekocht voor 2 euro pst
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 8-12-2009 om 15:56 uur.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
XDr4g0nX |
8-12-2009 17:23 |
Posts: 3526 |
Die eikels hebben me een bougie met een andere aansluiting meegegeven, Morgen dus ff ruilen
Maar wel alvast sproeier 120 er in gedaan, kleur van de bougie is stront-bruin dus dat zit wel goed.
Moet alleen nog ff een lang stuk rijden om te kijken of hij het met deze sproeier wel goed doet, want op een klein recht stuk haal ik de 80 nu weer. Ik kan hem alleen niet lang genoeg open houden omdat er dan weer een verkeerslicht staat
Maar hij heeft nu wel al een betere gasreactie als ik volgas geef
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
JantjeMB5 |
8-12-2009 17:32 |
Posts: 374 |
als je bougie aansluiting te dik is:
van je bougie kun je vanboven nog een dopje afvijzen dat koperkleurig dingetje zit rond een zilverkleurig schroefje op de bougie.
als het niet direct lukt neem een tang ervoor.
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
XDr4g0nX |
8-12-2009 17:45 |
Posts: 3526 |
Heb nu net gewoon ff het draad dat bij de nieuwe bougie te dik was bovenop eruitgedraaid en die van mijn oude bougie er bij de nieuwe in gedaan
Beetje beun maar het werkt
Edit:
@Royal
B8ES vond mijn brommer net iets te koud
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 8-12-2009 om 17:46 uur.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
XDr4g0nX |
9-12-2009 15:55 |
Posts: 3526 |
Gister ff mijn luchtfilter schoongemaakt en helamaal laten drogen.
Vandaag ff naar school gereden met ie nieuwe B7ES bougie en sproeier 120. Het was vanmorgen droog dus aan regen kan het niet liggen.
Verder is er geen verschil, hij trekt nu met sproeier 120 wel iets harder op maar zijn vermogen valt nog steeds weg na een tijdje in z'n 4 rijden. Ook met choke open rijden maakt geen verschil, dan krijgt hij juist net iets te veel benzine met volgas.
Het gekke is dus dat als ik mijn koppeling intrek als dat gebeurd hij wel blijft lopen en ik gewoon gas kan geven tot rond de 10k toeren (circa max toeren), maar zodra ik daarna mijn koppeling weer loslaat zakt hij weer in snelheid, en een slippende koppeling werkt ook niet.
Verder dacht ik ook heel kort even dat mijn waterpomp misschien stuk zou kunnen zijn maar het gekke is dus dat hij na het rijden gewoon warm is en niet kokend heet, dus ik wist dat hij het nog gewoon deed.
Heeft verder iemand nog suggesties of ideeën?
Als je precies weet wat het is mag ook
Ik weet het niet meer, wat kan het zijn?
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|