Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat is hier aan de hand (foto's)?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59824 - wat is hier aan de hand (foto's)?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RBN 6-12-2009 20:47 Print topicpost

Posts: 858
Omdat me brommer weer is slecht reed even de cilinder gedemonteerd, had al het idee dat er iets met de compressie was.

voordat ik de cilinder demonteerde reed hij nog wel, maar slecht.

- er is een zuigerveer verdwenen (weet zeker dat hij er eerst op zat, zeer vreemd gewoon helemaal verdwenen.
- de cilinder is onbekrast (vreemd -> zuigerveer kapot/weg)
- de kop v d zuiger is aan de zijkanten afgebrokkeld en ziet er slecht uit van boven
- zijkant van zuiger redelijke staat
- onderste zuigerveer goede staat
- bougie mooie kleur
- op de cilinderkop zit aan de rand een soort 'soldeer' achtig spul. korrelig en onregelmatig alleen aan de rand.
- aan de bovenkant van de cilinder lijkt een soort rand te zitten, deze kan je echter niet voelen.

- de zuiger is nog bestwel nieuw evenals de zuigerveren.

het is een minarelli p4 blok, 1974, brevetto cilinder, 19mm dellorto, standaard uitlaat.

hier foto's:

http://www.imagebam.com/image/8ce21558881742
http://www.imagebam.com/image/83557b58881745
http://www.imagebam.com/image/b29a6258881747
http://www.imagebam.com/image/483f9b58881748
http://www.imagebam.com/image/5301a258881750
http://www.imagebam.com/image/60bac458881751
http://www.imagebam.com/image/1b63a958881753
http://www.imagebam.com/image/5e88ea58881755
http://www.imagebam.com/image/cf8ec958881758


Dit bericht is gewijzigd door RBN op 6-12-2009 om 21:36 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 6-12-2009 om 21:54 uur.
 

tsxhunter 6-12-2009 20:47 Print reply

Posts: 9332
foto's dood??
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
RBN 6-12-2009 20:48 Print reply

Posts: 858
hoezo werken ze niet?

http://img163.images...l.php?g=1000765x.jpg

daar staan ze in iedergeval

heb alle linkjes netjes [img][/img] gedaan..
 
tsxhunter 6-12-2009 20:50 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
hoezo werken ze niet?

http://img163.images...l.php?g=1000765x.jpg

daar staan ze in iedergeval

heb alle linkjes netjes [url=]afbeelding[/url] gedaan..


wel de direct link? want staan allemaal kruisjes

edit: die rand in de cilinder hoort zo

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 6-12-2009 om 20:51 uur.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Niek de Wildt 6-12-2009 20:52 Print reply
Posts: 7168
Typisch geval van detonatie
 
Royal Club 6-12-2009 20:54 Print reply

Posts: 60390
met niek eens.
ontsteking verkeerd/ verkeerde hittegraad bougie.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 6-12-2009 20:57 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
met niek eens.
ontsteking verkeerd/ verkeerde hittegraad bougie.


Of te hoge compressieverhouding icm te weinig klopvaste peut.

Maar idd meest logisch wat jij zegt.
 
Royal Club 6-12-2009 20:59 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Of te hoge compressieverhouding icm te weinig klopvaste peut.

Maar idd meest logisch wat jij zegt.


dat detoneren op klopvastheid van brandstof lijkt me niet heel erg plausibel bij gemiddelde brommers die hier voorbij komen?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 6-12-2009 21:07 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dat detoneren op klopvastheid van brandstof lijkt me niet heel erg plausibel bij gemiddelde brommers die hier voorbij komen?


Idd, maar als hij een kopvorm heeft die totaal niet past, bijv dat de squishband vlakker is dan de zuiger en dus het mengsel naar de rand van de cilinder toe perst ipv het midden, dan heb je ook detonatie.
Of bij een onjuiste zuiger-kop speling kan ook een hogere klopvastheid nodig zijn.

Het ontstaat dus niet alleen bij extreme setups, maar ook bij extreme beunheid (waarop ik doelde in dit geval dan)

Maar zoals ik al zei, is het meest voor de hand liggende de ontsteking in dit geval.


Dus bij deze de vragen die de TS zichzelf moet stellen:
-hoeveel was de zuiger-kop speling?
-hoe loopt de vorm van de squish (squishband tov zuiger)
dit bekijk je dmv hetzelfde stukje tin wat je door het bougiegat steekt om de zuiger-kop speling te meten
-hoe stond de ontsteking (vooronsteking en contactpunten-afstand) enmet welke bougie?
-wat voor peut heb ik gebruikt?


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-12-2009 om 21:11 uur.
 
Royal Club 6-12-2009 21:09 Print reply

Posts: 60390
duidelijk, bedankt
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
RBN 6-12-2009 21:27 Print reply

Posts: 858
kunnen jullie de foto's zien?

de ontsteking staat goed afgesteld, op het vliegwiel staat aangegeven wanneer de contactpunten moeten opennen (voorontsteking)

ik heb eerst met b7 gereden, laatste tijd met b8.

over de squish en de zuiger-kop speling weet ik niks.

cilinder + kop zijn standaard

wat is peut? [kerosine/terpentine?]

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 6-12-2009 om 21:32 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 6-12-2009 om 21:34 uur.
 
Royal Club 6-12-2009 21:29 Print reply

Posts: 60390
ja.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
RBN 6-12-2009 21:33 Print reply

Posts: 858
nu jullie de foto's hebben gezien, nog toevoegingen of wijzigingen van eerder uitspraken?
 
Royal Club 6-12-2009 21:34 Print reply

Posts: 60390
nee. want we konden ze net ook al zien.

peut = benzine.

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tim-gpr99 6-12-2009 21:34 Print reply

Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
kunnen jullie de foto's zien?

de ontsteking staat goed afgesteld, op het vliegwiel staat aangegeven wanneer de contactpunten moeten opennen (voorontsteking)

ik heb eerst met b7 gereden, laatste tijd met b8.

over de squish en de zuiger-kop speling weet ik niks.

cilinder + kop zijn standaard

wat is peut? [kerosine/terpentine?]

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 6-12-2009 om 21:32 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 6-12-2009 om 21:34 uur.


weet je heel toevallig of de vorm (bovenkant bedoel ik) van je zuiger verschilt met de zuiger die je er eerst in hebt gehad? (voor het honen) en peut=benzine (PEUTroleum)
 
GPR50 '99 streetfightert
RBN 6-12-2009 21:36 Print reply

Posts: 858
euro 95

nee daar heb ik geen idee van, ik heb gewoon zuiger van leertouwer gekregen na honen.

maar dat detonatie blijft voor mij een vreemd verhaal, ik heb het hele artikel gelezen. maar wat moet ik nou doen om dit probleem op te lossen?

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 6-12-2009 om 21:37 uur.
 

Dit topic is 4223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved