Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - te weinig trek-kracht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59822 - te weinig trek-kracht
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6603 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 6-12-2009 19:57 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy-mtx-sh
[...]

nee ik wil bij 50cc blijven woon in Zwolle en aardig veel controles vooral in de zomer maar verder geen andere manier voor achterwiel dan alleen 70cc? welke setup kan het wel met 50cc of 50cc snel


70cc en een laagtoerige uitlaat.
Heb je lekker wat trekkracht in de lage toeren.
Maakt ook niet veel toeren dus minder slijtage.
En zal waarschijnlijk ook nog wel stiller zijn als een 50cc waarbij je wel toeren moet maken.
plus dat het veel fijner rijd, hoef je niet voor elke scheet terug te schakelen.
 
roy-mtx-sh 6-12-2009 19:59 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


70cc en een laagtoerige uitlaat.
Heb je lekker wat trekkracht in de lage toeren.
Maakt ook niet veel toeren dus minder slijtage.
En zal waarschijnlijk ook nog wel stiller zijn als een 50cc waarbij je wel toeren moet maken.
plus dat het veel fijner rijd, hoef je niet voor elke scheet terug te schakelen.

het probleem is 70cc mag ik niet op rijden van me ouders moet bij 50cc blijven verder mag ik doen wat ik wil en hij maakt haast geen lawaai je hoort hem nouwelijks

Dit bericht is gewijzigd door roy-mtx-sh op 6-12-2009 om 20:00 uur.
 
kenny77 6-12-2009 20:16 Print reply

Posts: 29286
is dit niet iets?

http://link.marktplaats.nl/295337602

18mm (de echte , aangezien er HM183 opstaat)
en de bijbehorende luchtslang
 
roy-mtx-sh 6-12-2009 20:31 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
is dit niet iets?

http://link.marktplaats.nl/295337602

18mm (de echte , aangezien er HM183 opstaat)
en de bijbehorende luchtslang

ik zal kijken als het wat is je hoort nog wel wat
 
meneerbart 6-12-2009 20:54 Print reply

Posts: 164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
is dit niet iets?

http://link.marktplaats.nl/295337602

18mm (de echte , aangezien er HM183 opstaat)
en de bijbehorende luchtslang



Alleen dan moet je alsnog andere luchtslang kopen, deze is niet passend voor mtx
 
mag k een euro?
kenny77 6-12-2009 21:00 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meneerbart
[...]



Alleen dan moet je alsnog andere luchtslang kopen, deze is niet passend voor mtx


mhh oke dat wist ik niet
 
DannyMTX 6-12-2009 22:31 Print reply
Posts: 198
50snel is er maar 1tje voor de mtx-sh dat is een athena
http://www.scootpart...arts/Products/064200

maar ik heb nog niemand kunnen vinden die er ervaring mee heeft.

ik rijd met mijn mtx origi cil+carb, grote luchtslang, proma twv 14-45 ongeveer 60-65 misschien dat je hier iets aan hebt.

grtz Danny
 
la men anders ekkes spolle jonge!
meneerbart 7-12-2009 14:22 Print reply

Posts: 164
Er zijn wel meer 50cc's die op mtx-sh passen hoor.

Maar dan moet je je blok watergekoeld maken. prima te doen

Deze faq zal je daar een handje bij kunnen helpen.

 
mag k een euro?
sibren mt 7-12-2009 14:37 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meneerbart
Er zijn wel meer 50cc's die op mtx-sh passen hoor.

Maar dan moet je je blok watergekoeld maken. prima te doen

Deze faq zal je daar een handje bij kunnen helpen.




ik heb nog wel zown carterkap met water pomp er op liggen
ik denk dat je beter even een 18mm kunt kopen met luchtslangen
en dan als je nog harder wil watergekoeld maken of een 70cc er op
 
roy-mtx-sh 7-12-2009 14:55 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meneerbart
Er zijn wel meer 50cc's die op mtx-sh passen hoor.

Maar dan moet je je blok watergekoeld maken. prima te doen

Deze faq zal je daar een handje bij kunnen helpen.


wat is het verschil dan tussen watergekoelt en wat ik nu hb dan?
 
sibren mt 7-12-2009 14:56 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy-mtx-sh
[...]

wat is het verschil dan tussen watergekoelt en wat ik nu hb dan?


watergekoeld word de cilinder door water gekoeld
en er zijn meer 50cc cilinders tekrijgen voor water gekoeld
watergekoeld heb je minder kans op warm lopen
 
Royal Club 7-12-2009 14:57 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]


watergekoeld word de cilinder door water gekoeld
en er zijn meer 50cc cilinders tekrijgen voor water gekoeld
watergekoeld heb je minder kans op warm lopen


dat lijkt mij een beetje raar. waarom zou je met AC meer kans hebben op een warmloper, als LC?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
sibren mt 7-12-2009 15:00 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dat lijkt mij een beetje raar. waarom zou je met AC meer kans hebben op een warmloper, als LC?




lucht gekoeld kan je de temparateur bijna niet onder kontrole houden
bij water gekoeld kan je een grotere rad monteren als die altijd te warm is
is die te koud rad gedeeltelijk afplakken

en uit ervaring weet ik dan lucht gekoelde mt/mtx sh
verrekte warm worden altijd ook als je ze goed afsteld

 
roy-mtx-sh 7-12-2009 15:04 Print reply
Posts: 97
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]




lucht gekoeld kan je de temparateur bijna niet onder kontrole houden
bij water gekoeld kan je een grotere rad monteren als die altijd te warm is
is die te koud rad gedeeltelijk afplakken

en uit ervaring weet ik dan lucht gekoelde mt/mtx sh
verrekte warm worden altijd ook als je ze goed afsteld


ik heb de laaste tijd als ik het maximale er uit haal dat ik een brand lucht ruik als ik hem uit zet wat kan dat zijn
 
Royal Club 7-12-2009 15:05 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]




lucht gekoeld kan je de temparateur bijna niet onder kontrole houden
bij water gekoeld kan je een grotere rad monteren als die altijd te warm is
is die te koud rad gedeeltelijk afplakken

en uit ervaring weet ik dan lucht gekoelde mt/mtx sh
verrekte warm worden altijd ook als je ze goed afsteld



het is dan ook volkomen normaal dat een AC cilinder warmer word als een LC cilinder.

wat je zegt met die grotere radiateur en afplakken et cetera heeft toch helemaal niks met warmlopers te maken? warmlopers gebeuren zonder waarschuwing, temperatuuronafhankelijk.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 6603 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved