Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Uitlaat opening?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59817 - Uitlaat opening?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 966 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bas5 6-12-2009 15:26 Print topicpost
Posts: 115
hallo

ik haal net mijn oude uitlaat van mijn puch om er een bullet uitlaat onder te doen, maar de oude uitlaat heeft een kleinere opening dan de bullet uitlaat. Kan ik de bullet uitlaat er wel onder doen?

Dit bericht is gewijzigd door bas5 op 6-12-2009 om 15:27 uur.
 

thunderbird - Forum en Sales Moderator 6-12-2009 15:31 Print reply

Posts: 7728
ja dat kan. bedenk wel dat je je brommer opnieuw af moet stellen nadat je die uitlaat geplaatst hebt. dus daarmee bedoel ik dat je de carburateur af moet stellen. meestal is dat een grotere sproeier.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
bas5 6-12-2009 15:33 Print reply
Posts: 115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ja dat kan. bedenk wel dat je je brommer opnieuw af moet stellen nadat je die uitlaat geplaatst hebt. dus daarmee bedoel ik dat je de carburateur af moet stellen. meestal is dat een grotere sproeier.



ooh gelukkig, ik dacht even dat hij niet erop kon. Zijn er eigenlijk ook cilinders met een groter opening, want nu verliest de uitlaat toch wat prestatie? En ik ben bewust van het afstellen van de carberateur.
 
Maup 6-12-2009 16:49 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bas5
[...]



ooh gelukkig, ik dacht even dat hij niet erop kon. Zijn er eigenlijk ook cilinders met een groter opening, want nu verliest de uitlaat toch wat prestatie? En ik ben bewust van het afstellen van de carberateur.

Als je het gat in de uitlaat aan de cilinderkant bedoeld: Het kan natuurlijk ook zijn dat de diameter bij je oude originele uitlaat hem juist begrensde.
Dat je met de bullit (grotere diameter) dus meer en sneller je uitlaatgassen kwijt kan. Alleen maar voordelig dus.

 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
bas5 6-12-2009 17:12 Print reply
Posts: 115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maup
[...]

Als je het gat in de uitlaat aan de cilinderkant bedoeld: Het kan natuurlijk ook zijn dat de diameter bij je oude originele uitlaat hem juist begrensde.
Dat je met de bullit (grotere diameter) dus meer en sneller je uitlaatgassen kwijt kan. Alleen maar voordelig dus.



het gat van de cilinder is ook klein.
 
Waballa 6-12-2009 21:06 Print reply

Posts: 259
Wat maup bedoelt is dat het beter is een grotere uitlaat te hebben dan de uitlaatpoort, dan een kleinere uitlaat dan de uitlaatpoort.

En ja, zo kun je mss niet het maximale uit de uitlaat halen, maar als je een grotere uitlaatpoort wil moet je of een snellere cilinder kopen, of je uitlaatpoort wat verbreden (en mss een beetje verhogen)

Edit: Vergeet trouwens niet een grote uitlaatpakking te monteren ipv de originele. De originele is namelijk erg klein en blokkeert uitlaatgassen..

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 6-12-2009 om 21:08 uur.
 

Dit topic is 966 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved