Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Rare bougie kleur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 984 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59814 - Rare bougie kleur
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Waballa 5-12-2009 22:54 Print topicpost

Posts: 259
Hallo allemaal,

De boegie van mijn Wallaroo is aan de ene kant donkergrijs/donkerbruin, en aan de andere kant bijna wit (heel licht bruin)
Is dit erg? Zijn mijn zuigerveren mischien versleten aan een kant?
Het lijkt ook wel of ik iets minder had ga, ik kom moeilijker (of niet) op de 70 (top) Maar dit kan ook komen omdat ik een kleiner maatje sproeier heb.
Ik heb 3 maanden geleden mijn kop aflaten draaien, ik heb nu een squish van 0.8mm

Verdere setup: Ori cilinder, gianelli pro 5, polini speedcontrol(6.6 gram), dmp koppeling.
 

Paul de Salmiakbal 5-12-2009 23:01 Print reply

Posts: 5285
Je kunt ook even geduld hebben in het kvt

Maar stottert ie verder niet of geeft hij nog meer rare kuren?
 
Waballa 5-12-2009 23:18 Print reply

Posts: 259
Ik weet het, maar er is de hele zaterdag niet gereageerd, en dit is eigenlijk ook niet een korte vraag. Ik dacht, ik post het ff in het KVT, mischien komt het vaker voor, maar dan zouden er al mensen hebben gereageerd

Ontopic:
Nee, verder geen last van kuren. Wat ik nog niet heb vermeld is dat hij sinds ik de kop heb laten afdraaien soms ineens meer toeren begint te maken iets onder de 65, als hij dat doet dan kom ik tot de 70.
Hij kreeg dus niet altijd die stijging in de toeren rond de 65.
Daarom dacht ik: ik doe er iets lichtere rollen in. Eerst 6.3gram ipv 6.9, de wallaroo draaide echt een stuk meer toeren! hij trok hiermee een stuk harder op en door. maar de top lag iets boven de 60. Hij trilde ook iets te veel naar mijn zin. Dus nu heb ik 6.6gram rolletjes, hij rijd nu 65, soms na een heel lang stuk 70.
Nieuwe rollen betekent natuurlijk opnieuw afstellen, dus ik die bougie eruit, en toen zag ik die rare kleur....
 
Freddy-fish 5-12-2009 23:19 Print reply

Posts: 2129
nieuwe bougietje steken en kijken wat voor kleur hij dan geeft of licht opschuren ofzo.

edit:

bougie is een hulp middel he, je moet je er niet op blind staren.

Dit bericht is gewijzigd door Fedor-tzr op 5-12-2009 om 23:20 uur.
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Waballa 5-12-2009 23:28 Print reply

Posts: 259
Het is een nieuwe boegie, die heb ik gelijk gestoken bij het verwisselen van de rollen.
Ik heb net even gekeken, en op de vorige bougie zit het ook. Wel een stuk minder opvallend, de ene kant is zeer donkerbruin, en de andere kant is bruin.
Het is idd een indicatie ja, mischien licht het wel aan de 'flow' in de kop ofzo, de ene kant van de cilinderkop is minder diep dan de andere (de originele ook) mss ik door het afvlakken dat nog wat versterkt.
Ik vind het wel moeilijk afstellen zo, de ene kant van de boegie is donkerbruin, de andere kant bijna wit
 
Freddy-fish 5-12-2009 23:35 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Waballa
Het is een nieuwe boegie, die heb ik gelijk gestoken bij het verwisselen van de rollen.
Ik heb net even gekeken, en op de vorige bougie zit het ook. Wel een stuk minder opvallend, de ene kant is zeer donkerbruin, en de andere kant is bruin.
Het is idd een indicatie ja, mischien licht het wel aan de 'flow' in de kop ofzo, de ene kant van de cilinderkop is minder diep dan de andere (de originele ook) mss ik door het afvlakken dat nog wat versterkt.
Ik vind het wel moeilijk afstellen zo, de ene kant van de boegie is donkerbruin, de andere kant bijna wit


dat kan idd. ik was ff vergeten dat het een scooter was...

maar moet je serieus bij nieuwe rolle opnieuw afstellen? als ik nieuwe tandwiele leg moet ik tog ook nie opnieuw afstellen?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Waballa 5-12-2009 23:42 Print reply

Posts: 259
Volgensmij wel
Met lichtere rolletjes draai je toch ook meer toeren? Dan moet hij toch ook meer benzine per seconde aanzuigen? (of heb ik het nou totaal fout )
 
sammyboytje1 6-12-2009 9:45 Print reply
Posts: 58
Als je carburateur goed is afgesteld, hoef je na je rollen vervangen niet opnieuw je carburateur af te stellen.

Tenzij je eerst hele lage toeren liep (6000 ofzo) en nu pas echt in de powerband komt met je nieuwe rollen (8000+) en dat ie dan bijvoorbeeld te weinig benzine krijgt.

Maar zo'n groot verschil heb je vast niet tussen je oude rollen en je nieuwe.

Dit bericht is gewijzigd door sammyboytje1 op 6-12-2009 om 9:46 uur.
 
Waballa 6-12-2009 10:30 Print reply

Posts: 259
Nou, hij had dus echt veel meer toeren met die 6.3 gram rollen.
Hij trok ook echt een stuk harder, maar de top was maar 60...
Ik ga direct ff een maatje grotere sproeier doen, kijken hoe hij dan loopt
 
honda wallaroo 6-12-2009 10:51 Print reply

Posts: 973
dat is normaal dat hij meer toeren maakt met lichtere rolletjes,
dan hoefd de vario niet zoveel kracht te zetten op de band om hem uit elkaar te duwen.
 
brommerrijdertje 6-12-2009 11:11 Print reply

Posts: 380
welke hittegraad bougie heb je dan?

 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
Waballa 6-12-2009 12:01 Print reply

Posts: 259
Ik snap dat hij meer toeren maakt met lichtere rolletjes, daarom stop ik ze er ook in
Het was alleen echt een groot verschil. Dus mischien kwam ik met die 6.3grams rollen pas echt in mijn powerband, en dan moet ik wel degelijk de sproeier aanpassen...

Maar daar gaat het niet over, ik vond mijn ''duo penotti boegie'' zo raar....
Ik heb nu BPR8HS, Hittegraad 8 dus.

Edit:
Eerst reed ik altijd met een onaangepaste kop (met een paar afgebroken koelvinnen) en een hittegraad 7 boegie, en dan raakte hij op lange stukken volgas een beetje oververhit. (zakte langzaam in toeren)

Nu heb ik 3 maanden geleden een nieuwe kop gekocht (met alle koelvinnen ) en die heb ik ook af laten draaien....
Dit icm met een hittegraad 8 bougie, en hij raakt nooit meer oververhit

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 6-12-2009 om 12:07 uur.
 
ChielTZR 6-12-2009 12:04 Print reply

Posts: 6016
Kun je er geen foto van maken?


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Waballa 6-12-2009 12:21 Print reply

Posts: 259
Idd maar eens een foto gemaakt:


Het effect is nu al wat minder dan met de 6.3 gram rollen, het was eerst echt Wit VS Zwart, nu is het meer lichtbruin VS zwart...
Hij had met 6.3 gram rollen dus toch wat meer benzine nodig....

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 6-12-2009 om 12:22 uur.
 
Paul de Salmiakbal 6-12-2009 12:22 Print reply

Posts: 5285
Het is altijd zo dat de binnenkant van je bougie wat witter is dan de rand
 
Waballa 6-12-2009 12:23 Print reply

Posts: 259
Binnenkant? welke binnenkant?
Ik heb deze kleuren nooit gehad trouwens, eerst altijd egaal bruin....
Het zal wel door de nieuwe flow in de kop komen door het afdraaien ofniet?

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 6-12-2009 om 12:24 uur.
 

Dit topic is 5041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved