Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stotteren met wheelie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1003 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59808 - Stotteren met wheelie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3245 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ds-sm-apple 5-12-2009 12:07 Print topicpost
Posts: 602
Zodra ik mijn scooter een beetje omhoog trek om op 1 wiel te rijden, hij hij ineens in en begint hij met stotteren. Dan zakt mijn voorwiel weer en als ik weer gewoon met 2 wielen rijd hersteld hij zich eigenlijk gelijk. Ik merk dat hij dit ook een beetje doet als ik iets te hard over een drempel ga. Waar kan dit aan liggen. De scooter is goed afgesteld.

Bedankt alvast voor de reacties
 

JantjeMB5 5-12-2009 12:11 Print reply

Posts: 374
carbu gaat scheef, niveau wijzigt en cilinder loopt vol ofzo...
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
Uijldert 5-12-2009 12:12 Print reply

Posts: 294
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
Zodra ik mijn scooter een beetje omhoog trek om op 1 wiel te rijden, hij hij ineens in en begint hij met stotteren. Dan zakt mijn voorwiel weer en als ik weer gewoon met 2 wielen rijd hersteld hij zich eigenlijk gelijk. Ik merk dat hij dit ook een beetje doet als ik iets te hard over een drempel ga. Waar kan dit aan liggen. De scooter is goed afgesteld.

Bedankt alvast voor de reacties

Misschien krijgt hij dan even geen benzine meer of te weinig, als je dan weer op twee wielen rijdt verplaatst de bernzine in de tank zich weer naar de originee positie.

 
jeroentjen13 5-12-2009 12:13 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
carbu gaat scheef, niveau wijzigt en cilinder loopt vol ofzo...


zal wrs niet de cilinder zijn die vol loop, maar de luchtfilter..
want hij kan alleen vol lopen als je bv stoppie doet he?!
 
ds-sm-apple 5-12-2009 12:18 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]


zal wrs niet de cilinder zijn die vol loop, maar de luchtfilter..
want hij kan alleen vol lopen als je bv stoppie doet he?!


klopt cilinder kan het niet zijn. Maar hoezo doet hij dat niet als ik met dezelfde carburateur icm een 70cc rijd? Ik heb het gevoel dat er iets fout zit in de carburateur maar wat kan dit zijn. Want het moet geen probleem zijn voor de scooter om te blijven lopen terwijl hij onder een hoek staat toch?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-12-2009 12:28 Print reply

Posts: 9841
door de hoek die je frame maakt ten opzichte van de aarde wordt je ontstekingstijdstip verlaat waardoor ie gaat stotteren.

 
Too cool for school!
JantjeMB5 5-12-2009 12:32 Print reply

Posts: 374
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]


zal wrs niet de cilinder zijn die vol loop, maar de luchtfilter..
want hij kan alleen vol lopen als je bv stoppie doet he?!

niveau stijgt dus die kan meer aanzuigen zo bedoel ik het, of niveau daalt en trekt moeilijk nog naft meer uit carb misschien. ja en als het er echt zou uitlopen zou het inderdaad de luchtbox inlopen maar dan moet je al bijna verticaal gaan. ik heb er geen ervaring mee mijn camino wheelt lekker dus
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
ChielTZR 5-12-2009 12:47 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
door de hoek die je frame maakt ten opzichte van de aarde wordt je ontstekingstijdstip verlaat waardoor ie gaat stotteren.



ontstekingtijdstip wordt toch bepaald met aantal graden ten opzichte van het blok?

als alles dus meebeweegt is er niks aan het handje?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Makrolon 5-12-2009 13:19 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


ontstekingtijdstip wordt toch bepaald met aantal graden ten opzichte van het blok?

als alles dus meebeweegt is er niks aan het handje?

Interne weerstanden van het cdi enzo worden berekend als hij recht ten opzichte van de aarde staat, als hij gekantelt word worden de magnetische velden vanuit de aarde anders... Wat je veel ziet is dat stunters het cdi in een soort huisje hangen die kan draaien, door middel van een gewicht aan de onderkant blijft het cdi altijd recht.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Harold 5-12-2009 13:40 Print reply

Posts: 1052
Heb je al eens de vlotter stand veranderd?
 
ds-sm-apple 5-12-2009 15:13 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Heb je al eens de vlotter stand veranderd?


Ik wist niet dat dat kon? (Althans niet dat het bij mijn 17.5 DO carburateur kon?) Ik denk dat ik het probleem heb gevonden, er zit een ruime speling op de krukas, en waarschijnlijk zit hierdoor ook ergens een keerring niet goed op zijn plek.
 
JantjeMB5 5-12-2009 15:20 Print reply

Posts: 374
vlottertje kun je plooien truukjes om te foefelen soms.
of als hij gewoon fout is gemonteerd maar dat lijkt me raar.
jah als je keringen eraan zijn eerst vervangen, anders horen we nog wel van je
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
jeroentjen13 5-12-2009 17:56 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Interne weerstanden van het cdi enzo worden berekend als hij recht ten opzichte van de aarde staat, als hij gekantelt word worden de magnetische velden vanuit de aarde anders... Wat je veel ziet is dat stunters het cdi in een soort huisje hangen die kan draaien, door middel van een gewicht aan de onderkant blijft het cdi altijd recht.


ik heb mijn dci van mn dt anders gezet en hij blijft goed lopen hoor
en het maakt normaal niet uit hoe je weerstanden plaats hoor
 
ChielTZR 5-12-2009 18:00 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Interne weerstanden van het cdi enzo worden berekend als hij recht ten opzichte van de aarde staat, als hij gekantelt word worden de magnetische velden vanuit de aarde anders... Wat je veel ziet is dat stunters het cdi in een soort huisje hangen die kan draaien, door middel van een gewicht aan de onderkant blijft het cdi altijd recht.


Aah kijk, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 3245 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved