Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - GG4 N of athena 50 mtx-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1034 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59806 - GG4 N of athena 50 mtx-sh
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3256 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DannyMTX 4-12-2009 18:17 Print topicpost
Posts: 198
hoi allemaal,

heeft iemand ervaring met de athena 50 voor de mtx-sh(niet de mt/mb/mtx ot versie) de top met welke twv enzo, trekkracht, hoogtoerig/laagtoerig, kwaliteit?

en heeft iemand iformatie voor mij over de GG4 N(snellere originele cilinder) kwa top met welke twv enzo, trekkracht, powerband?

alvast bedankt!

grtz Danny
 
la men anders ekkes spolle jonge!

kenny77 4-12-2009 18:19 Print reply

Posts: 29286
Water gekoelde versie athena?

En met de GG4 bedoel je daarmee de GT4?, zoja die vind je heeeel moeilijk hier in nederland.
 
mtx_owned 4-12-2009 18:26 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Water gekoelde versie athena?

En met de GG4 bedoel je daarmee de GT4?, zoja die vind je heeeel moeilijk hier in nederland.


oeps luchtgekoeld, ik dacht even dat het watergekoeld was..

Maar wil je perse een 50cc hebben? kwa 70cc'ers heb je toch net een iets mooiere keuze vind ik.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 4-12-2009 om 18:29 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
DannyMTX 4-12-2009 18:27 Print reply
Posts: 198
nee ik bedoel de luchtgekoelde versie van de athena, de originele cilinder van een mtx is een GG4 nu is er ook een iets snellere versie van honda de GG4 N.
 
la men anders ekkes spolle jonge!
kenny77 4-12-2009 18:29 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]
als je er maar geld voor neerlegt heb je hem zo



ja dat wel
Laatst ook een mooie japanse site, bewerkte gt4 's voor maar 580 euro.
 
DannyMTX 4-12-2009 18:30 Print reply
Posts: 198
ja me ouders lopen moeilijk te doen dat ie niet harder dan 70 mag, als ie dan 75-80 met een 50 loopt horen ze dat iig niet. een 70 horen ze meteen.
 
la men anders ekkes spolle jonge!
kenny77 4-12-2009 18:30 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Danny.V
nee ik bedoel de luchtgekoelde versie van de athena, de originele cilinder van een mtx is een GG4 nu is er ook een iets snellere versie van honda de GG4 N.


"Hm 166 50cc AC Gietijzeren cilinder die niet al te snel is. Wel kwaliteits cilinder. Te herkennen aan de tekst GG4 (hm) N die bovenop de linkerkoelrib staat. "

Mhh hier staat wat anders.
http://www.mt5.nl/ho...;start=30&max=10

Heb je een bron waar staat dat het een snelle is?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Danny.V
ja me ouders lopen moeilijk te doen dat ie niet harder dan 70 mag, als ie dan 75-80 met een 50 loopt horen ze dat iig niet. een 70 horen ze meteen.



70cc met een laagtoerige uitlaat en goede demper.
Dat klinkt echt niet hard, ik denk wel stiller als een 50cc die wat sneller loopt.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-12-2009 om 18:32 uur.
 
DannyMTX 4-12-2009 18:33 Print reply
Posts: 198
ja, op een "slome" staat gewoon GG4, bij een "snelle" staat GG4 N op.
 
la men anders ekkes spolle jonge!
kenny77 4-12-2009 18:44 Print reply

Posts: 29286
nee sorry daar heb ik geen ervaring mee of iets over gelezen daarmee kan ik je niet verder helpen.

Wel dit gevonden misschien heb je daar iets aan?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
honda mtx-sh is niet makelijk met kleine aanpasingen op te voeren. Je moet bijna altijd wel andere onderdeelen kopen wil je hem sneller maken, wel kan je als je de orgineele uitlaat nog had deze open slijpen en de pijp die er doorheen loopt er uit beunen, dan weer dichtlassen en je hebt een laagtoerige zeer stille ontgrenste uitlaat, ook kan je je grondplaat wa uitvijlen dat je je ontsteeking verder kan vervroegen, zoals al genoemt kan je de luchtslang aanpassen(ik zou wel die boovenste slang laten zitten alleen dan wel groter veilen).

Ook kan je natuurlijk je cilinder uit gaan veilen, dit schild aanzienlijk in vermogen maar er zit een grens aan omdat je spoelpoorten gruwelijk klein zijn.
Ook kan je er het beste een 16 of 18mm keihin carb op zetten, schilt ook weer wat vermogen.
En wat je ook kan doen is een wat dikkere voetpaking er tussen legen of gewoon 2 of 3 normaale voetpakingen en dan je uitlaat naar beneden veilen, dan moet je wel je cilinder kop ook uitveilen, als je dit doet liggen je spoelpoorten wat hooger en kan je net dat beetje meer uit je cilinder halen.

als voorbeelt effe mijn sh

-50cc orgineel @boring van 41 met pro-x zuiger
Zelf de uitlaat poort berekent en geveild ook de hemd aangepast en een boostpoort bij gemaakt en 3 voetpakkingen er op(kop is "nog" niet afgevlakt,
-Proma uitlaat+demper,
-16mm keihin,
-malossi 4kleps,
-snele luchtslang ed.
-grontplaat vervroegd,
-cdi van mtx-r2(iets pretigere powerband schild niet echt in snelheid),
-5 bak,
-Power filter in orgineele luchtfilter bak.

Daar haal ik met trek vertanding de 80 mee(15/52), ik heb er al wat zwaardere vertanding op gehad(16/52) dan zat ik zo rond de 85, maar dan moest ik geen wind tegen hebben :P

Zo hoop ik ook weer eens een nutige bijdrage te hebben gehad.







Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-12-2009 om 18:45 uur.
 
DannyMTX 4-12-2009 18:49 Print reply
Posts: 198
ja maar ik voel er weinig voor om in mijn cilinder te gaan dremelen, ik kan voor niet al te veel geld een GG4 N overnemen, maar is wel 50km om te gaan kijken. daarom wil ik eigenlijk nog eerst wat meer informatie.
 
la men anders ekkes spolle jonge!
st.nyksterdriver 4-12-2009 19:30 Print reply
Posts: 3376
gewoon de athena nemen minder gedonder
 
mtx_owned 4-12-2009 19:31 Print reply

Posts: 2183
tja in 50cc mtx-sh is weinig keus. Van dat GG4 N weet ik niks, ook nog nooit van gehoord, dus hier kan ik je ook niet veel over vertellen.

Motoimport heeft nu voor sh wel een 50cc ''snel'' cilinder voor 127.50euro, misschien zou je deze kunnen proberen. Heb nog niemand gezien/gehoord die deze cilinder had, dus mocht je ervoor kiezen, zet even je bevindingen hierneer
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
DannyMTX 5-12-2009 18:11 Print reply
Posts: 198
dat is dus gewoon een DMP, en DMP voor mtx-sh is nog slomer als de originele cilinder, dus die word het zowiezo niet:P.
 
la men anders ekkes spolle jonge!
mtx_owned 5-12-2009 19:15 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Danny.V
dat is dus gewoon een DMP, en DMP voor mtx-sh is nog slomer als de originele cilinder, dus die word het zowiezo niet:P.


als het een DMP is is hij op de eerste plaats te duur, daarentegen moet ik zeggen dat DMP wel ownt. Als je je inlaat en uitlaatpoorten wat bewerkt zijn ze flink rap te krijgen. Dat DMP std. langzamer is als origineel geloof ik niet.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
DannyMTX 5-12-2009 22:31 Print reply
Posts: 198
origineel is ook wel snel te krijgen met het nodige reken, hak en vijlwerk. en DMP is ook voor de helft van het geld ong te krijgen (bij ben hak volgens mij).
 
la men anders ekkes spolle jonge!
mb8 6-12-2009 22:03 Print reply
Posts: 90
athena is een goed bewerkbare cilinder, aleen de ruwe versie zoals jij hem dus koopt is slecht afgewerkt, ook moet je meten / goed voelen of de zuiger er makkelijk door heen gaat ( net een 125ac kit gemeten blijkt nikasil wand 0,14 plaatselijk te dik)

het zijn wel de snelste koppel cilinders die je op dit moment kunt krijgen.

maar investeer tijd en aandacht alvorens je deze monteerd, veel gehoorde klachten zijn vastlopers na ettelijke kilometers, dit komt dus door productiefouten ( die op te lossen zijn).

de timingen van een athena liggen erg goed fabrieks standaard,



 

Dit topic is 3256 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved