Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - wie kan me helpen?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 892 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #598 - wie kan me helpen?!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 803 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BIGwillie 3-6-2001?09:52 Print topicpost
Posts: 553
Toen ik een paar dagen geleden een keer met mn tweede brommer (SOES TSX) naar school wilde kreeg ik onderweg een probleem:

De eerste 4 kilometer ging alles vlekkeloos, maar in eens stopte hij ermee en viel uit (net alsof ik het benzinekraantje dicht had laten staan), toen ik hem effe bekeken had en niks kon vinden heb ik hem weer proberen te starten en dat ging goed dus ik ging weer verder, maar na 2 kilometer had ik weer hetzelfde probleem hij stopte er weer mee!!! toen heb ik het rustiger aan gedaan en kwam erachter dat wanneer ik met 6000 toeren en 55 kilometer per uur blijf rijden, de cilinder wel genoeg brandstof krijgt. (55km voor een 70, beetje zielig )

Ik zou niet weten waar het aan ligt!
De carb en luchtfilter heb ik er al afgehaald en schoongemaakt maar die waren niet echt vuil.

Ik heb het al aan verschillende mensen gevraagd en ze zeggen allemaal wat anders, hier ff wa van die antwoorden:

-Als je lang in hoge toeren rijd word de temperatuur hoger en daardoor zet de sproeier uit waardoor er niet genoeg benzine door kan. Dus een grotere sproeier erin zetten. Er zit nu een 110 in.

-Misschien toch vuil.

-iets mis met het benzinekraantje, deze werkt trouwens ook niet helemaal goed want ik zag toen ik de carb eraf had, dat hij blijft lekken als ik het kraantje dicht draai, hij stopt op geen enkele manier helemaal! lang leven de tyrips dus.

-een of andere gasbubbel in je carb.

-verotte bougie die niet genoeg vonken kan maken bij hoge toeren.
(dit lijkt me niet omdat hij de eerste 2 km wel met 9500 toeren blijft lopen)

Kan iemand me helpen met het vinden van de oplossing???????
alvast bedankt,
BIGwillie


 
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img]

Pseicho 3-6-2001?10:13 Print reply
Posts: 90
-Als je lang in hoge toeren rijd word de temperatuur hoger en daardoor zet de sproeier uit waardoor er niet genoeg benzine door kan. Dus een grotere sproeier erin zetten. Er zit nu een 110 in.

Hier dacht ik ook aan...

Ietsje grotere sproeier...of gewoon luchtschroef klein beetje dicht doen...

 
70malossi 3-6-2001?10:11 Print reply
Posts: 4176
misschienje benzinekraan,
waarschijnlijk dat je overloop slangetjes/nippels verstopt zitten,en dat de vlotter blijft hangen,og je benzine filter of slang zit verstopt.
ik zou alles tussen tank(incl fitler in tank voor de zekerheid) en mambraam schoonmaken en eventueel vervangen.
massaah
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
HJ 3-6-2001?10:24 Print reply
Posts: 281
heheh, als je langer rijd word je sproeier warmer en zet ie uit, hahahah, wat een onzin!!! je carburateur word slechts een paar graden warmer.....tenzy je er niet zon dikke zwarte ring tussen hebt zitten....
 
4stroke rules
SPARKLE 3-6-2001?10:23 Print reply
Posts: 1332
Ik had ook eerst dat mijn MT in 1 keer stilviel, maar toen kreeg ik hem niet meer gestart, maar dat was, omdat mijn membraamkleppie was afgebroken, waardoor alle benzine terugstroomde in de carb (wel lekker zuinig )

en gelukkig was het kleppie niet in de cilinder gekomen....Die lag gewoon nog op het membraam
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
jopie 3-6-2001?10:53 Print reply
Posts: 241
ik heb een mt5 en die heeft een cdi-unit, kweenie of een soes tsx ook een cdi-dinges heeft, maar als die stuk is wordt de ontsteking niet helemaal meer goed geregeld bij hoge toeren
 
Ali 3-6-2001?10:53 Print reply
Posts: 667
Je carb wordt echt niet warm hoor > dus wat HJ zegt klopt... Ik verwacht dat je het in het bezinekraantje moet zoeken. Het kan zo zijn dat je carb niet snel genoeg vol met bezine stroomt en dus na een tijdje te weinig bezine krijgt. Dit heb ik een keertje gehad dat kwam omdat het vlotterpennetje verkeerd om zat :(:p Ja dom ik weet het maar zoals frikandelemans verteld lijkt het op het zelfde probleem dus dat de carb niet snel genoeg vol met bezine stroomt en als je dan ff wacht en gaat rijden rijdt ie weer perfect en na een paar km niet meer. Ik had PRECIES hetzelfde hoeft niet te zijn dat jij ook je vlotterpennetje verkeerd om had zitten maar bv dat ie niet goed is ofzo.... of die bezinekraan niet genoeg bezine doorlaat, iets in die geest verwacht ik dat je moet zoeken. Offffffff wat ook nog zou kunnen is een warmere bougie nemen... want na een tijdje volgas rijden (wat sowieso slecht is met 10000000 toeren )wordt de bougie loeiertje heet(mischien wel TE heet). Af en toe een keer de koppeling in knijpen en de motor vrij laten draaien is heeeeel goed. Zorgt voor een stuk minder slijtage aan de lagers en zuigerveren naar mijn mening.
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
tsx-crosser 3-6-2001?11:19 Print reply
Posts: 67
is i kapot?
vaag.
misschien is de bougie wel gaar
 
-Michiel RS- 3-6-2001?14:33 Print reply
Posts: 2803
dat de sproeier uitzet is gelul !!! (wordt toch benzine gekoeld ? )
Enne dat als je sproeier uitzet dat hij dan kleiner wordt valt ook wel mee !! misschien wordt hij juist wel groter

Ik denk dat het probleem zit in dat pinnetje van je vlotter ja.




 
Sneks 3-6-2001?15:29 Print reply
Posts: 2499
Ik heb ook een keer zoiets gehad, en toen zat er een knik in de benzineslang
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
BIGwillie 3-6-2001?17:55 Print reply
Posts: 553
ik hoop dat het dat is!!
 
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img]

Dit topic is 803 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved