Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukaslagers mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1054 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59786 - krukaslagers mb
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4469 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jokkervok 2-12-2009 16:44 Print topicpost

Posts: 59
ik voelde laatst aan me krukas en die bewoog op en neer. me lagers zijn dus gaar:P
maar!

wat kunnen nou de gevolgen zijn als ik er mee blijf doorrijden?
want ik moet er elke dag mee naar school. dus vervang ik ze in de kerstvakantie.
mijn setup is niet heel extreem. 50cc athena 16mm standaar snel uitlaatje.

dus wat is nou het ergste wat mijn brommer kan overkome als ik er mee blijf doorijden?!

mzzl
 
Do'h

Fabio 2-12-2009 17:05 Print reply

Posts: 1737
Je krukaskeerring, de linker, zal uitlubberen en daardoor gaan lekken. Met als gevolg valse lucht. Brommer zal op een gegeven moment raar gaan doen doordat de afstelling door de valse lucht flink zal afwijken. Mogelijk een warmloper/vastloper ten gevolge van de arme afstelling. Als je merkt dat de afstelling te ver gaat afwijken niet meer mee doorrijden dus.
 
mbetuwe 2-12-2009 18:19 Print reply

Posts: 100
volgens mij is er ook een verschil in welke richting je speling hebt
van links naar echts tussen de wangen of in het verlengde van je as
 
wij kunnen alles maar niet alles even goed
mtx-motard 2-12-2009 18:44 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbetuwe
volgens mij is er ook een verschil in welke richting je speling hebt
van links naar echts tussen de wangen of in het verlengde van je as

in het verlengde is er serieus iets mis.

gewoon op en neer is niet een heel punt.
meet wel als de motor warm is. dan is alles ''uitgezet''
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Jozeff - Forum en Sales Moderator 2-12-2009 18:53 Print reply

Posts: 10835
hoeveel is de speling, radiaal of axiaal?

hoeveel km rij je elke dag en hoeveel toeren laat je het blokje maken?

Dat zijn ongeveer de criterea waar je de levensduur op in kunt schatten, maar dat is wel moeilijk.

Opzich kun je niet veel meer kapot rijden dan dat er nu al is. Als je linker keerring lek gaat dan begint hij gewoon slechter te lopen, een vastloper omdat er daar lucht naar binnen gaat daar hoef je niet bang voor te zijn denk ik.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
jokkervok 2-12-2009 19:18 Print reply

Posts: 59
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
hoeveel is de speling, radiaal of axiaal?

hoeveel km rij je elke dag en hoeveel toeren laat je het blokje maken?

Dat zijn ongeveer de criterea waar je de levensduur op in kunt schatten, maar dat is wel moeilijk.

Opzich kun je niet veel meer kapot rijden dan dat er nu al is. Als je linker keerring lek gaat dan begint hij gewoon slechter te lopen, een vastloper omdat er daar lucht naar binnen gaat daar hoef je niet bang voor te zijn denk ik.


de speling is radiaal, ik heb het gevoelt toen het blok warm was en je voelde echt een tik.
ik rij ong 5 km naar school en 5 terug.
ik heb geen toerenteller, soms maakte ik wel eens toeren tot dat er geen pit meer in zat.
maar de laatste tijd doe ik wat rustiger aan. want hij begingt beetje te trillen en rare geluiden te maken.
 
Do'h
rik hulkenberg 2-12-2009 19:22 Print reply

Posts: 10029
je kan er best effe mee doorrijden (rij zelf ook honda mb met krukas speling)
maar beste is wel dat dit zo snel mogenlijk word verholpen bijv. kerstvakantie
 
Derbi-Olaf 3-12-2009 20:54 Print reply

Posts: 14999
enige nadeel is dat de kans groot is dat je zo je big-end naar de filistijnen helpt
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mtx-motard 3-12-2009 20:56 Print reply

Posts: 14947
welke honda MT/MB heeft GEEN speling? zeer weinig
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Derbi-Olaf 3-12-2009 20:57 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
welke honda MT/MB heeft GEEN speling? zeer weinig

Die van mij heeft geen voelbare speling
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JB1 3-12-2009 21:29 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
welke honda MT/MB heeft GEEN speling? zeer weinig


Mijne ook niet.
Totaal niet.

En dan rij ik al 7500 km met een polini waar ik niet bang voor ben om toeren mee te maken.

en die 7500 ongereviseerd.

Edit: Vergeten niet erbij te zetten x')

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 11-12-2009 om 22:04 uur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Fabio 3-12-2009 21:39 Print reply

Posts: 1737
JB1, wat bedoel je precies met die 7500km ongereviseerd? Vind je dat knap dat je het blokje al 7500km niet hebt hoeven reviseren? Als je nou zegt ik rijd er al 60.000km mee sinds de laatste revisie en je hebt nog geen speling. Dan zeg, chapeau!!! Maar nu
 
mtx-motard 3-12-2009 21:42 Print reply

Posts: 14947
in IEDER geval heeft 9 vd 10 mt/mb's speling. maar misschien ligt dat ook aan te zacht materiaal in de lagerschaal. en dan ook nog 2 verschillende carterhelften gebruiken (zodat de lagers net niet in lijn staan)
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Saknet 4-12-2009 0:35 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
in IEDER geval heeft 9 vd 10 mt/mb's speling. maar misschien ligt dat ook aan te zacht materiaal in de lagerschaal. en dan ook nog 2 verschillende carterhelften gebruiken (zodat de lagers net niet in lijn staan)

ik denk eerder dat het ligt aan onkundige ongeinteresseerde drugsverslaafde bezitters.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mb8 11-12-2009 21:37 Print reply
Posts: 90
mbtjes zijn oud aan het worden, en ja daarom hebben ze bijna alemaal speling, maar normaal is het niet. gewoon even nieuwe erin,en je kunt weer jaren blazen, je kunt er best wel op doorrijden,
enige nadeel is alles trild dan zo als een gek, ik heb zelf 8 jaar op een gaar blok rondgereden, en eerlijk nothing beats a honda!!b ding bleef gewoon gaaaan. gewoon een spare nieuwstaat gereviseerd blok achter de hand hebbe en die ouwe gewoon afragge, tot de nieuwe erop kan en je de oude kunt reviseren..


let je wel op je balansas als je de lagers gaat vervangen? moet op tijd staan anders ja word dat niet wat met lange levensduur, ( of eruit laten) lekkere felle gasreactie..
 
JB1 11-12-2009 22:03 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
JB1, wat bedoel je precies met die 7500km ongereviseerd? Vind je dat knap dat je het blokje al 7500km niet hebt hoeven reviseren? Als je nou zegt ik rijd er al 60.000km mee sinds de laatste revisie en je hebt nog geen speling. Dan zeg, chapeau!!! Maar nu


7500km ongereviceerd, tenminste waar ik het van weet.

Mijn Polini draait 16.000 toeren =)
Alleen het zuigertje hoeft te worden vervangen, nog steeds geen speling.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 4469 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved