Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Begrenzing Honda NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59777 - Begrenzing Honda NSR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RedTigerNSR 1-12-2009 17:07 Print topicpost
Posts: 5
Hee hallo
Ik Ben nieuw hier en vandaag dat ik mij eerst even voorstel.

Mijn naam is Tim 17 jaar en woon in Amsterdam .
Mijn scooter Geschiedenis is niet zo heel denderend ,
Want de NSR is pas mijn 2e Brommer
Hiervoor had ik een Aprilia SR 2004 Piaggio blok
Maar ik wou graag een Schakel brommer en iets wat niet veel voorkomt en die ik erg hard wil laten gaan !

Dus toen kwam de Honda NSR '97 op mijn pad.
Die heb ik Geruild voor mijn SR met bij betaling van de Nsr eigenaar .

( De nsr moest nog RDW Gekeurd worden )
Dus heb ik dat laten doen
Hij is met vlag en wimpel geslaagd !
liep 48km/h op de rollerbank

Toen ik thuis kwam wou ik em gelijk de prop eruithalen en zo even een tijdje rijden
Maar toen ik me uitlaat eraf haalde Zat er helemaal geen prop meer in :S

Hoe kan et dat ik dan nog steeds niet harder dan 48 rijd ?

Is hij electronisch begrensd ofzo ?
CDI/Bobine ?

Hoor graag van je

Mvg

 

ErikVerkade 1-12-2009 17:55 Print reply

Posts: 980
zat die prop er zelf in gedouwt zo ja dan kan het dat hij verder door geschoten is de bocht in
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
dude007 1-12-2009 18:11 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RedTigerNSR
Hee hallo
Ik Ben nieuw hier en vandaag dat ik mij eerst even voorstel.

Mijn naam is Tim 17 jaar en woon in Amsterdam .
Mijn scooter Geschiedenis is niet zo heel denderend ,
Want de NSR is pas mijn 2e Brommer
Hiervoor had ik een Aprilia SR 2004 Piaggio blok
Maar ik wou graag een Schakel brommer en iets wat niet veel voorkomt en die ik erg hard wil laten gaan !

Dus toen kwam de Honda NSR '97 op mijn pad.
Die heb ik Geruild voor mijn SR met bij betaling van de Nsr eigenaar .

( De nsr moest nog RDW Gekeurd worden )
Dus heb ik dat laten doen
Hij is met vlag en wimpel geslaagd !
liep 48km/h op de rollerbank

Toen ik thuis kwam wou ik em gelijk de prop eruithalen en zo even een tijdje rijden
Maar toen ik me uitlaat eraf haalde Zat er helemaal geen prop meer in :S

Hoe kan et dat ik dan nog steeds niet harder dan 48 rijd ?

Is hij electronisch begrensd ofzo ?
CDI/Bobine ?

Hoor graag van je

Mvg



je heb waarschijnlijk de orginele carburateur, cilinder, en uitlaat
 
mtx-motard 1-12-2009 18:14 Print reply

Posts: 14947
je hebt een cilinder waar GJOL op staat. die moet je verwijderen en er een snelle 70cc opzetten. en een carburateur van 21 mm ofzo.

en een snelle uitlaat (homoet, proma)

dan gaat hij wat harder


je kunt ook een compleet origineel 80cc motorblok kopen, die gaan ongeveer 110 km/h en is betrouwbaar en zuinig
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Niek de Wildt 1-12-2009 18:44 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
je hebt een cilinder waar GJOL op staat. die moet je verwijderen en er een snelle 70cc opzetten. en een carburateur van 21 mm ofzo.

en een snelle uitlaat (homoet, proma)

dan gaat hij wat harder


je kunt ook een compleet origineel 80cc motorblok kopen, die gaan ongeveer 110 km/h en is betrouwbaar en zuinig


Doel je op een NS1 blok? want met een std 80 blok haal je netjes 80 - 85 maar zeker geen 110.
 
RedTigerNSR 2-12-2009 18:34 Print reply
Posts: 5
Ik wou eerst een tijde 60~65 rijden
D.m.v me prop eruit te halen

En dan later pas een 80cc blokhalen van een mbx
En daar 110 malossi met een snelel uitlaat en 26 vlakschuif carv
Std ontsteking met snelle grondplaat

maar eerst even sparen !

dan kan ik wel de 125~130 halen dat is mijn bedoeling

mvg .


 
mtx_owned 2-12-2009 18:43 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RedTigerNSR
Ik wou eerst een tijde 60~65 rijden
D.m.v me prop eruit te halen

En dan later pas een 80cc blokhalen van een mbx
En daar 110 malossi met een snelel uitlaat en 26 vlakschuif carv
Std ontsteking met snelle grondplaat

maar eerst even sparen !

dan kan ik wel de 125~130 halen dat is mijn bedoeling

mvg .




in honda's zit geen prop, zijn gewoon de ori degelijke onderdelen waardoor hij niet snel is.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
XDr4g0nX 2-12-2009 19:59 Print reply

Posts: 3526
Standaard zit er een 13mm carburateur op een Honda NSR.
Een grotere carb zou het moeten fixen.
 
Signature: [==||========] 20% complete
mtx_owned 2-12-2009 20:01 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Standaard zit er een 13mm carburateur op een Honda NSR.
Een grotere carb zou het moeten fixen.


ehm, nee.

@JB-1 er zit bij honda geen begrensing, de orinele onderdelen, dat is de begrensing, wil de TS 60 rijden, moet hij even een andere uitlaat dan origineel monteren, met 13mm gaat het prima.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 2-12-2009 om 20:05 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
JB1 2-12-2009 20:02 Print reply

Posts: 14881
Kijk even of er niet ergens nog een begrenzing zit.

Spruitstuk/luchtfilter.

En als het je cilinder is, dan moet je even doorsparen, of een cilinder via een maat krijgen oid.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
XDr4g0nX 2-12-2009 20:07 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


ehm, nee.


Dan zit ik fout

maar ik dacht dus dat hij met een iets grotere zou hij al iets meer toeren kunnen maken,
en als hij dan zijn tandwielen iets aanpast bijvoorbeeld 47 achter.
Zou hij volgens mij al een km of 10 harder moeten kunnen, of zit ik nu helemaal verkeerd
 
Signature: [==||========] 20% complete
De Schout 2-12-2009 20:55 Print reply
Posts: 5327
helemaal origineel heeft een nsr een vernouwde luchtslang (gewoon eruit gooien) een spruitstuk met een doorlaat van maar 9mm (vergroten naar 13mm) ik ik geloof bij de lasnaad middin in de voorbocht van de uitlaat, dat er daar een busje zit.
 
tune tweak fiddle bang bummer
mtx_owned 2-12-2009 21:08 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
helemaal origineel heeft een nsr een vernouwde luchtslang (gewoon eruit gooien) een spruitstuk met een doorlaat van maar 9mm (vergroten naar 13mm) ik ik geloof bij de lasnaad middin in de voorbocht van de uitlaat, dat er daar een busje zit.


hmm nou je het zegt, vernauwde luchtslang ja. Ori uitlaatbegrenser en spruitstuk volgens mij niet hoor.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

Dit topic is 2932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved