Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch Maxi cilinder en carburateur.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1334 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59776 - Puch Maxi cilinder en carburateur.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 10793 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jellle 1-12-2009 16:51 Print topicpost
Posts: 9
Hallo,

Dit is mijn eerste topic, en ook eerste post omdat ik nog niet echt ervaren ben met brommers heb ik dus nog veel vragen..

Ik heb dus een Puch Maxi, wel mooi ding, alles heb ik nog standaart van de vorige eigenaar, en de meeste onderdelen zijn knetteroud. Hij loopt netjes 45, dus dat mocht van mij ook wel wat harder.

Mijn idee was dus om het blok eens goed te reviseren, en er een nieuwe cilinder en carburateur er op te zetten, omdat deze al héél oud zijn. Ik heb er tevens al wel een nieuwe krukas, bougie, en powerfilter op zitten.

Ik zat dus te kijken op www.puchshop.de. Hoorde dat dat wel een betrouwbare site was, en zat te twijfelen tussen de Athena 50CC, en de a Power One 50CC. Het prijsverschil vond ik wel heel groot. Is dit ook te merken in kwaliteit?

En dan de laatste vraag; of op deze snelle 50CC's een 12 mm bing, of een 15 mm bing op moet.

Najah, ik hoor graag jullie ideeën.

Alvast Bedankt!
 

antonhonda 1-12-2009 17:10 Print reply

Posts: 3616
reviseren is dus niet nodig dus hoezo zou je dat doen ?

en 50cc snel kun je meer uithalen met 15 mm dan met 12mm

en ook een proma gp uitlaat halen

hoe hard wil je ongeveeer gaan eigelijk ?


 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
honda wallaroo 1-12-2009 17:17 Print reply

Posts: 973
athena is veel sneller
ik zou er ook een snelle uitlaat op leggen.
 
jellle 1-12-2009 18:14 Print reply
Posts: 9
Sorry, vergeten te melden. Ik heb een Techno Circuit uitlaad. Maar bedankt voor jullie reacties. Ik wil ongeveer 55/60 gaan. Hard zat lijkt me op zo'n licht brommertje
 
luukcobussen 1-12-2009 18:15 Print reply
Posts: 106
Zeker niet voor die power one gaan is echt een *** cilinder. Ding slijt als een ik weet niet wat. En als je toch een nieuwe carb. gaat halen zou ik wel 15 mm doen het liefst een originele die zijn het beste (een tweedehandse carb. dus).
 
mtx-motard 1-12-2009 18:16 Print reply

Posts: 14947
zet er een homoet 6p uitlaat op, die gaan mooi hard.

en een powerone is een imitatie achtige cilinder. een athena is een goed merk
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-12-2009 18:23 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
reviseren is dus niet nodig dus hoezo zou je dat doen ?

en 50cc snel kun je meer uithalen met 15 mm dan met 12mm

en ook een proma gp uitlaat halen

hoe hard wil je ongeveeer gaan eigelijk ?




reviseren kan altijd. reviseren betekent ook niet alle onderdelen vervangen voor nieuwe, maar kijken óf er wat vervangen moet worden en dat dan doen. Als je gaat 'reviseren' als ie al kapot is ben je imho al te laat.
Vooral als dat ding al oud is zou het best kunnen dat er een aantal dingen versleten zijn die aan vervanging toe zijn zonder dat je wat merkt. Doorrijden betekent vaak schade aan andere onderdelen en dat kost een hoop meer geld.
Ik zou het lekker doen


 
Too cool for school!
jellle 2-12-2009 14:29 Print reply
Posts: 9
Bedankt voor jullie reacties. Heeft iemand nog ervaring met K-star cilinders? En ik twijfel om een Hoge druk cilinderkop erbij te gaan halen. Doet zo'n hoge druk kop veel met de prestaties? Hoeveel ongeveer?

Alvast bedankt
 
Paul de Salmiakbal 2-12-2009 14:38 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jellle
Bedankt voor jullie reacties. Heeft iemand nog ervaring met K-star cilinders? En ik twijfel om een Hoge druk cilinderkop erbij te gaan halen. Doet zo'n hoge druk kop veel met de prestaties? Hoeveel ongeveer?

Alvast bedankt


Met hoge druk kop is je squish (= je afstand van de bovenkant van de zuiger tot de cilinderkop) kleiner:



Dit betekend dat je meer compressie hebt. Dit merk je wel zichtbaar, je krijgt er namelijk meer trekkracht van. Dat in combinatie met je tandwielen zo veranderen dat je hebt een hogere top en je gaat harder

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 2-12-2009 om 14:41 uur.
 
leon8450 2-12-2009 15:37 Print reply
Posts: 145
Hey jelle,
ik ben zelf ook nog 'n noob in brommers,
Maar ik heb laatst een setje gekocht bij jarnos puch shop,
70cc K-star dmp.
Dat was 70cc hogedrukkop, cilinder van DMP, powerfilter, en 15mm bing imitatie spruitstuk en pakking setje
voor in totaal 90 euro.

en ik moet zeggen ik heb er nog niet echt op gereden maar al wel een klein beetje, en hij doet 't echt goed, hij trekt echt 3x zo hard als de orginele puch xD

Als je vragen hebt kom maar, vind leuk om andere "noobjes" te helpen xD
 
Royal Club nitirkha bobdt50sm J.wally mtx freak. De grootste mongols van 't forum Leen half mongol
thedanny4 2-12-2009 22:24 Print reply
Posts: 3
waarom allemaal die grote snelle cilinders erop
dat is geen opvoeren meer
opvoeren is een vijltje door de in en uitlaat poort halen
stukje aan de onderkant van de zuiger af en dan loopt zon dingetje als de brandweer als je het goed hebt gedaan loopt zon dingetje zo
80km/h
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-12-2009 23:05 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thedanny4
waarom allemaal die grote snelle cilinders erop
dat is geen opvoeren meer
opvoeren is een vijltje door de in en uitlaat poort halen
stukje aan de onderkant van de zuiger af en dan loopt zon dingetje als de brandweer als je het goed hebt gedaan loopt zon dingetje zo
80km/h


dat is wel de ideale manier om te leren hoe een verbrandingsmotor op dieper niveau werkt (zoals gasstroming etc).
Kost je wel een paar cilinders waarop je het verneukt, en enorm veel tijd om verschillen te testen, maar wat je er voor terugkrijgt is het wel waard.

maargoed... is ook niet voor iedereen weggelegd.

 
Too cool for school!
Micha.L 3-12-2009 7:55 Print reply

Posts: 535
Dat werkt niet bij een puch Hooguit 10km/h verschil en dan moet je ook al echt goed bezig zijn.

Mijn tip: kies de athena (50 of 70, moet je zelf weten, maar als je de 70 pakt met GROOT membraan blaas je weg) zoek op marktplaats o.i.d. naar een ORI 15mm bing voor je 50 of ietsje groter voor je 70
(15mm gaat ook wel op een 70, maar je mist wel power etc.).
De uitlaat die je nu hebt is niet perse langzaam te noemen, zeker niet in vergelijking met Proma GP pijpen (want die zijn echt heel sloom), maar als je toch bezig bent zou ik even kijken voor een Homoet 4p, die loopt geweldig op 50cc (of 6p, dat doet het ook goed op 50 en dan ben je voorbereid op latere eventuele 70cc).
Andere mooie uitlaatjes zijn Simonini (maar die lopen niet zo lekker op 50) en de dmp reverse (scootersjonnie look).

Hopelijk heb je er wat aan
 
jellle 5-12-2009 13:38 Print reply
Posts: 9
Bedankt voor de info jongens!

Ik heb vanmorgen m'n puch even uit elkaar gehaalt cilinder eraf gehaalt, en wat me opviel was dag de zuiger en cilinder wel bijna een milimeter speling tussen zat. Dus een nieuwe Cilinder ga ik zeker halen. Waarschijnlijk een K-star 50CC, met hoge druk kop.

Ik heb ook gelijk de koppeling even los gehad om te bekijken. En wat me opviel was dat het een 3 segmenten koppeling was. Deze is toch voor 70CC??

M'n pa zei dat de veertjes te stug zijn voor 50CC, en dat hij mede daardoor niet goed op toeren zou komen.
Dus ik een beetje klooien met die koppeling, viel me op dat je ze ook minder stug in kunt stellen, met die schroeven aan de buitenkant van de koppeling. Is dit slim???


Alvast bedankt!
 
gravedigger666 6-12-2009 17:47 Print reply
Posts: 73
een drieklauws koppeling is niet alleen voor 70cc maar kan ook best goed werken op een 50cc.

Als je de veertjes uit draait dan grijpt de koppeling op een lager toerental aan. Als je ze in draait grijpt ie op een hoger toerental aan.

Het niet goed op toeren komen ligt niet aan de afstelling van de veertjes maar kan wel liggen aan de slijtage van de schoentjes of de 't koppelingshuis.

Wat ik zou doen is de veertjes helemaal indraaien en dan 2 hele slagen uit. Dan trekt een standaard puch het lekkerst op.

Nogmaals het niet goed op toeren komen komt niet door de koppeling, maar door slijtage, of door een onjuiste afstelling van de carburateur of ontsteking.

 

Dit topic is 10793 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved