Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mtx ot wil geen toeren maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 933 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59764 - honda mtx ot wil geen toeren maken
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 4880 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-motard 1-12-2009 18:53 Print reply

Posts: 14947
Oke je brommer deed het van te voren al niet goed.

waarschijnlijk ligt het aan een elektronisch probleem.

zet ontsteking naar rechts, nieuwe bougie, alle contactpunten op je frame schoonvijlen, zodat hij goed massa maakt. nieuwe bougiedop (zit vaak vol met vocht)

als het dan nog blijft (mits hij goed vonkt) dan is het een carburateur probleem.

luchtfilter vernieuwen, sproeier schoonmaken, of vervangen voor een wat grotere. luchtschroef 2 slagen uit.

als het dan niet lukt, heb je te weinig hondatjes onderhanden gehad!


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
dude007 1-12-2009 18:54 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
Oke je brommer deed het van te voren al niet goed.

waarschijnlijk ligt het aan een elektronisch probleem.

zet ontsteking naar rechts, nieuwe bougie, alle contactpunten op je frame schoonvijlen, zodat hij goed massa maakt. nieuwe bougiedop (zit vaak vol met vocht)

als het dan nog blijft (mits hij goed vonkt) dan is het een carburateur probleem.

luchtfilter vernieuwen, sproeier schoonmaken, of vervangen voor een wat grotere. luchtschroef 2 slagen uit.

als het dan niet lukt, heb je te weinig hondatjes onderhanden gehad!




is ollegear ol gebeurt lieve jonge
 
Fabio 1-12-2009 18:54 Print reply

Posts: 1737
Goed, heb je al wat geprobeerd wat we je geadviseerd hebben?

Of je veel of weinig kennis hebt van hondaatjes staat even buiten kijf. We proberen een probleem op te lossen en soms kom je er alleen niet uit.
 
mtx_owned 1-12-2009 18:54 Print reply

Posts: 2183
dan doe je nog een keer, of je probeert gewoon wat er al 100x gezegd is, eigenwijze aap.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
dude007 1-12-2009 18:55 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Goed, heb je al wat geprobeerd wat we je geadviseerd hebben?

Of je veel of weinig kennis hebt van hondaatjes staat even buiten kijf. We proberen een probleem op te lossen en soms kom je er alleen niet uit.


dat klopt helemaal.
 
dude007 1-12-2009 18:55 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
dan doe je nog een keer, of je probeert gewoon wat er al 100x gezegd is, eigenwijze aap.


?
 
Fabio 1-12-2009 18:57 Print reply

Posts: 1737
Er zijn nu drie, mag toch wel zeggen, zeer ervaren personen die je proberen te helpen. Maar we denken allemaal hetzelfde!

Wat heb je nu allemaal geprobeerd en waren er positieve veranderingen waar te nemen?

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 1-12-2009 om 18:58 uur.
 
dude007 1-12-2009 19:00 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
dan doe je nog een keer, of je probeert gewoon wat er al 100x gezegd is, eigenwijze aap.



nog 1 keer voor de duidelijk heid voor de mensen die proberen de rust te verstoren, mijn brommer is compleet gereviseerd, heeft 50km gelopen met nieuwe cilinder, 18 mm carb ori filter, 70cc dmp sproeier 85, heeft 50km goed gelopen, maar eerst door te zware vertanding trok hij de 3de en 4 de niet zo goed, toen gebeurde er ien onverwachts, mijn brommer begon te knallen en te stotteren, en ik dacht van hee mijn electrisch cirquit is niet goed, ik heb de onsteking bougie bobine en cdi kast omgeruild, en heb een simpel cirquit gefixt met het zelfde resultaat? en zo zit het nu heb ik een andere bougie gefixt en nu is het geknal en gestotter verdwenen maar hij wil gewoon niet verder in toeren zonder enig vreemd geluid te maken.

Dit bericht is gewijzigd door dude007 op 1-12-2009 om 19:03 uur.
 
mtx_owned 1-12-2009 19:09 Print reply

Posts: 2183
dingen die je nog kan proberen zijn..

nog een keer (een voor een) je elektro onderdelen voor andere proberen waar je zeker van weet dat ze goed zijn, daarnaast kan je nog een andere gasnaald proberen, dus een andere conisch of lengte(die van mij heeft ook wel eens gestotted en geknald, toen ik een andere gasnaald nam was het over en kon ik hem goed afstellen) Je zou je membraankleppen eens kunnen controleren.

Toch klinkt dit probleem heel bekend en is het gewoon een bobine die niet meer goed functioneerd. Syptoom zou moeten zijn, loopt wel gewoon, laagtoerig ook nog enigszins, als je wat hoger in de toeren komt houd hij in en sputtert en wil niet verder. Vaak ook probleem van immitatie bobine's, die werken 2 dagen en dan zijn ze kapot. Dus neem een andere (ori honda), in het geval van het nieuwe type bobine, diegene waar TEC opstaat, en probeer het dan nog eens.

kan zijn dat ie het nou weer goed doet met een nieuwe bougie, en dat het over een paar dagen weer slecht is, dan is het zeker de bobine.

en hoeveel toeren maakt je dmp tje nu dan? En ook niet onbelangrijk, wat voor uitlaat heb je?

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 1-12-2009 om 19:11 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mtx-motard 1-12-2009 19:10 Print reply

Posts: 14947
is de cilinder en zuiger nog goed dan? klinkt meer als een warmloper?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
dude007 1-12-2009 19:20 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
dingen die je nog kan proberen zijn..

nog een keer (een voor een) je elektro onderdelen voor andere proberen waar je zeker van weet dat ze goed zijn, daarnaast kan je nog een andere gasnaald proberen, dus een andere conisch of lengte(die van mij heeft ook wel eens gestotted en geknald, toen ik een andere gasnaald nam was het over en kon ik hem goed afstellen) Je zou je membraankleppen eens kunnen controleren.

Toch klinkt dit probleem heel bekend en is het gewoon een bobine die niet meer goed functioneerd. Syptoom zou moeten zijn, loopt wel gewoon, laagtoerig ook nog enigszins, als je wat hoger in de toeren komt houd hij in en sputtert en wil niet verder. Vaak ook probleem van immitatie bobine's, die werken 2 dagen en dan zijn ze kapot. Dus neem een andere (ori honda), in het geval van het nieuwe type bobine, diegene waar TEC opstaat, en probeer het dan nog eens.

kan zijn dat ie het nou weer goed doet met een nieuwe bougie, en dat het over een paar dagen weer slecht is, dan is het zeker de bobine.

en hoeveel toeren maakt je dmp tje nu dan? En ook niet onbelangrijk, wat voor uitlaat heb je?

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 1-12-2009 om 19:11 uur.


wat ik je nu al kan vertellen is, er is maar 1 type bobine voor mtx ot, en ik heb 2 ori bobine's, nieuwe bougie is waarschijnlijk nog een optie, en dat ga ik ook doen, mijn membraam kleppen zij nog goed in tact mijn dmptje kapt net voor de powerband, toeren weet in niet want ik heb geen toerenteller op het moment aangesloten, ik heb een luhao uitlaatje.
 
dude007 1-12-2009 19:22 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
is de cilinder en zuiger nog goed dan? klinkt meer als een warmloper?


hij heeft wel genoeg compressie, en toen hij vaag begon te doen is gebeeurt bij het warm rijden maar dat was nog geen 100m ofso
 

Dit topic is 4880 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved