Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vastloper mtx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 770 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59753 - Vastloper mtx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jort 30-11-2009 0:14 Print topicpost
Posts: 176
Heb de laatste tijd iets raars met mn mtx.

Het begon een tijdje geleden, ik was met de lucht en stationair schroef bezig om hem wat stationair wat minder hoog te laten draaien. Ik had hem net aangezet en hoorde vrij zachtjes tik. Alsof je een zuigerveer breekt. Snel uitgezet en even rustig de kickstart naar beneden gedaan. Op een gegeven moment kwam hij vast te zitten. Hij zat dus nog niet vast op het moment dat ik de brommer uitzette.

Vervolgens opengeschroefd en weer in elkaar gezet en het liep gewoon.

Nu reed ik vandaag weer en onderweg verloor hij een paar keer het hele vermogen. Als ik de koppeling indeed en later weer losliet liep hij gewoon. Dacht eerst dat het aan de benzine lag, maar dat bleek niet zo te zijn.
Uiteindelijk heb ik nu denk ik een vastloper. Heb hem nog niet opengemaakt, maar denk het wel. Heb bijna geen compressie etc. Toen hij vastliep blokkeerde het achterwiel niet, mn brom kapte er allen mee.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Mn setup is

50cc ori honda cilinder
12mm hm166 carb sproeier 75
Eigenlijk alles std op een andere uitlaat na, en een ontgrensde luchtfilter slang.
 
tja

thunderbird - Forum en Sales Moderator 30-11-2009 1:00 Print reply

Posts: 7728
is maar 1 manier om daar achter te komen, en dat is gewoon open schroeven die handel.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
riccardot 30-11-2009 10:17 Print reply

Posts: 1096
Je had hem toch opengeschroeft na die tik? Was er geen schade te zien?
 
jort 30-11-2009 15:35 Print reply
Posts: 176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
is maar 1 manier om daar achter te komen, en dat is gewoon open schroeven die handel.


Met alle respect, maar hier heb ik vrij weinig aan.
Natuurlijk weet ik dat hij vastgelopen is. Het gaat me er alleen om wat het zou kunnen zijn waardoor hij vastloopt. het gekke is, is dat hij pas na 1000 km vastloopt.

Zou te weinig olie in je blok een orzaak kunnen zijn daarvoor?
Ik had een lekker keerring bij mn toerentellen, deze heb ik nooit vervangen. In het begin kwam hier olie uit, later niet meer.
 
tja
thunderbird - Forum en Sales Moderator 30-11-2009 15:41 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jort
[...]


Met alle respect, maar hier heb ik vrij weinig aan.
Natuurlijk weet ik dat hij vastgelopen is. Het gaat me er alleen om wat het zou kunnen zijn waardoor hij vastloopt. het gekke is, is dat hij pas na 1000 km vastloopt.

Zou te weinig olie in je blok een orzaak kunnen zijn daarvoor?
Ik had een lekker keerring bij mn toerentellen, deze heb ik nooit vervangen. In het begin kwam hier olie uit, later niet meer.


die olie in je blok heeft opzich niks met je cilinder te maken. de cilinder en zuiger worden door de 2t benzine gesmeerd, niet door de blokolie..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
jort 30-11-2009 15:44 Print reply
Posts: 176
Oke bedankt. Dit dacht ik ook, maar wilde het even zeker weten.

Zou het dan voor de hand liggen dat die cilinder niet goed ingereden is? Want door dingen als valse lucht e.d loopt ie toch veel eerder al vast?
 
tja
thunderbird - Forum en Sales Moderator 30-11-2009 15:54 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jort
Oke bedankt. Dit dacht ik ook, maar wilde het even zeker weten.

Zou het dan voor de hand liggen dat die cilinder niet goed ingereden is? Want door dingen als valse lucht e.d loopt ie toch veel eerder al vast?

maar is hij nou niet echt vastgeslagen die laatste keren? kan dus een warmloper zijn geweest.
maar dat kan aan zoveel dingen liggen. temperatuur bijv. Aangezien het nu kouder word, word je mengsel eigenlijk ook armer omdat er meer lucht in gaat dan als het warm is. als je dus altijd al aan de arme kant reed, zou dat net de druppel kunnen zijn. in dat geval zou je dus wat rijker moeten gaan rijden.
mja, zijn zoveel redenen te bedenken..

 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
jort 30-11-2009 16:33 Print reply
Posts: 176
vorige keer zat de kickstarter pas vast nadat ik hem uit had gezet en ik daarna heel zacht kickte. Daarna losgehaald en weer in elkaar gezet en liep toen weer.

Gevoelsmatig denk ik ook altijd dat ik aan de arme kant rij.
Sproeier 75 is maar een klein beetje groter dan origineel, en hij is wel ontgrensd. Bougie was als ik hem opentrok wel zwart..

Maar met te arm rijden bedoel je toch te kleine sproeier?
Of bedoel je meer smeren

Dit bericht is gewijzigd door jort op 30-11-2009 om 16:34 uur.
 
tja
alwin mtx 30-11-2009 16:46 Print reply

Posts: 505
het kan inderdaad aan heel veel dingen liggen.

misschien als je een paar foto's post kunne we er meer over vertellen.
 
jort 30-11-2009 16:48 Print reply
Posts: 176
Rond 6 uur ga ik even naar huis toe om mn scooter op te halen en neem ik gelijk ff een doppensetje mee. Dan trek ik hem uit elkaar en post ik foto`s!
 
tja
thunderbird - Forum en Sales Moderator 30-11-2009 16:50 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jort
vorige keer zat de kickstarter pas vast nadat ik hem uit had gezet en ik daarna heel zacht kickte. Daarna losgehaald en weer in elkaar gezet en liep toen weer.

Gevoelsmatig denk ik ook altijd dat ik aan de arme kant rij.
Sproeier 75 is maar een klein beetje groter dan origineel, en hij is wel ontgrensd. Bougie was als ik hem opentrok wel zwart..

Maar met te arm rijden bedoel je toch te kleine sproeier?
Of bedoel je meer smeren

Dit bericht is gewijzigd door jort op 30-11-2009 om 16:34 uur.

ja met te arm rijden bedoel ik te arm mengsel en met te arm mengsel bedoel ik in verhouding te veel lucht/te weinig benzine

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 30-11-2009 om 16:51 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
mr200r 30-11-2009 19:52 Print reply
Posts: 5122
Stuk uit de zuiger? gat ingebrand veren gebroken?
Openschroeven.
,dan zie je het wel.
 
mr200r
jort 1-12-2009 19:06 Print reply
Posts: 176
heb hem net opengemaakt.
Wat blijkt, 1 van de 2 borgclipjes was helemaal verrot. Er zitten nu dus wat krassen in mn cilinder.

Hoe zou zoiets komen? Kan dat door slechte montage komen, of gewoon door gare borgclipjes?

En wat kost gemiddeld om een cilinder te honen
 
tja
Royal Club 1-12-2009 19:08 Print reply

Posts: 60390
monteur die clipjes 2x gebruikt is de oorzaak hier

honen? tussen de 15 en 30euro
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jort 1-12-2009 21:07 Print reply
Posts: 176
Ahh dat kan kloppen ja :P

Ik ga eens even wat rondbellen.

Voor 47 euro heb ik een immi nieuwe cilinder. Honen + zuiger is misschien wel duurder nog. Denk dat ik maar een immi neem anders.
Is toch niet om te racen oid :P
 
tja

Dit topic is 1137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved