Royal Club |
29-11-2009 18:29 |
Posts: 60390 |
zoveel mogelijk met ene productie uitlaat?
beter ga je eerst ff uitmeten wat je ori cilinder nu uberhaupt inhoud, en dat zo bewerken dat het hard gaat, ori cilinders worden heeeel ruim gemaakt zodat ze zo lang mogelijk meegaan he!
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 29-11-2009 om 18:29 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
TimoFuria |
29-11-2009 18:36 |
Posts: 183 |
zul je met jou setup denk ik niet merken.
het enigste wat je msh merkt is een iets snellere gasreactie.
|
|
|
|
Garciyano |
29-11-2009 18:38 |
Posts: 616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
zoveel mogelijk met ene productie uitlaat?
beter ga je eerst ff uitmeten wat je ori cilinder nu uberhaupt inhoud, en dat zo bewerken dat het hard gaat, ori cilinders worden heeeel ruim gemaakt zodat ze zo lang mogelijk meegaan he!
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 29-11-2009 om 18:29 uur.
hmmm.., oke,
maar nu wil ik zeg maar zo veel mogelijk er uit halen zonder me cilinder te hoeven bewerken. gewoon dmv. snelle membraam ofzo of andere tips of trucs
zowiezo ga ik een keer me carburateur schoonmaken dan stroomt dat ook weer soepeltjes door
ow gelijk daar nog een vraag over. ik heb nog gewoon een meng pomp en heb ik dus een slangetje olie aan me carb. zitten als ik die er zo aftrek komt er toch lucht in de leiding, moet ik dan heel me oliepomp gaan ontluchten als ik 'm straks weer er op zet?
of stroomt dat straks gewoon weer rustig en goed door als ik hem na het reinigen er weer op zet? zonder enig moment dat me blok ff zonder olie draaid doordat ie er af is geweest?
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
Royal Club |
29-11-2009 18:40 |
Posts: 60390 |
komt geen lucht in de leiding als je de olieslang van je carb aftrekt. mocht je daar bang voor zijn kan je op je oliepompje in het midden een kruiskop schroefje eruit draaien en wachten tot daar olie uit komt zetten, dan is het goed
wat betreft je setup, je cilinder is juist waar je een boel vermogen op kan winnen. en zoals ik al zei is de uitlaat ook niet je van het voor je 'ik wil zoveelmogelijk uit mn ori cilinder halen' avontuur
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Garciyano |
29-11-2009 18:53 |
Posts: 616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
komt geen lucht in de leiding als je de olieslang van je carb aftrekt. mocht je daar bang voor zijn kan je op je oliepompje in het midden een kruiskop schroefje eruit draaien en wachten tot daar olie uit komt zetten, dan is het goed
wat betreft je setup, je cilinder is juist waar je een boel vermogen op kan winnen. en zoals ik al zei is de uitlaat ook niet je van het voor je 'ik wil zoveelmogelijk uit mn ori cilinder halen' avontuur
oke, bedankt voor de tip
en me uitlaat niet? oke :P
dan toch maar is kijken voor wat beters,
maar royal raad jij het aan een vl6 membraan te halen? of zal dat geld verspilling zijn?
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
Royal Club |
29-11-2009 18:54 |
Posts: 60390 |
ik zou eerst eens beginnen met ori membraan + carbon kleppen, en die aanpassen zodat ie mooi doorstroomt.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Garciyano |
29-11-2009 18:56 |
Posts: 616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik zou eerst eens beginnen met ori membraan + carbon kleppen, en die aanpassen zodat ie mooi doorstroomt.
oke, is hier ergens een topic te vinden waar ik kan zien hoe ik kleppen kan aanpassen? met afmetingen ofzo?
want heb geen idee hoe ik dat dan moet doen?
Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 29-11-2009 om 18:59 uur.
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
Royal Club |
29-11-2009 18:59 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
[...]
oke, is hier ergens een topic te vinden waar ik kan zien hoe ik kleppen kan aanpassen? met afmetingen ofzo?
want heb geen idee hoe ik dat dan moet doen?
wow ik zit ff te kijken hoeveel ik betaal voor zo'n velletje carbon, maar dan kan ik bijna net zo goed een vl6 membraan hallen..
Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 29-11-2009 om 18:58 uur.
sorry, ik zeg het verkeerd
carbon kleppen monteren en het kanaal wat van je spruitstuk naar je membraan overloopt mooi strak maken (geen randen etc.)
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Garciyano |
29-11-2009 19:11 |
Posts: 616 |
Oke dus zodat ie mooi vlak is en geen hindernissen heeft zeg maar, goede tip bedankt
dan k daar zowiezo al mee aan de gang als ik tijd heb, kan wel gewoon dmv. een dremeltje toch?
en dan ook maar carbon klepjes bestellen
kun je voor mij opzoeken welke er op een org. derbi membraan passen?
ik heb het nieuwe blok van derbi.
ik heb zelf al een poging gewaagd maar werd er niet veel wijzer op
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
Royal Club |
29-11-2009 19:13 |
Posts: 60390 |
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Garciyano |
29-11-2009 19:31 |
Posts: 616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
dremel kan, zelf zou ik eerst even kijken wat je met een klein vijltje of schuurpapiertje mooi kan krijgen
wat betreft die platen heb je me inderdaad even tuk, ik zou als ik jou was even josdijkman mailen met de vraag of die leverbaar zijn, aangezien die altijd wel up tot date zijn met hun productenaanbod voor schakelbrommers
ow ik heb ze al gevonden bij bromfietsshop.nl
als je derbi aanklikt staan ze gewoon onder membraan&spruitstukken en dan membraanplaten
moek deze dan hebben? deze zijn van carbon.
http://bromfietsshop...p;artikelNr=BO829601
maar hij is niet de duurste is die andere dan misschien beter die van doppler :P
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
Royal Club |
29-11-2009 19:34 |
Posts: 60390 |
mail ze even voor de zekerheid of ze voor het nieuwste blok zijn
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
DerbiLimited08 |
29-11-2009 19:37 |
Posts: 492 |
Dacht dat membraan voor derbi precies zelfde was. Heb hebo membraan past in oude en nieuwe.
De vorige eigenaar die had hem tenminste in een oud type blok en ik heb hem in een nieuwe
past allebei
maar dan kan er nog wel verschil zitten met de plaatjes natuurlijk
Dit bericht is gewijzigd door David Honda op 29-11-2009 om 19:37 uur.
|
|
|
|
Garciyano |
29-11-2009 19:39 |
Posts: 616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
mail ze even voor de zekerheid of ze voor het nieuwste blok zijn
Oke zal ik doen,
nog even buiten dit om ik las een how-to op een derbi-forum over carburateur schoonmaken.
daar maakte ze hun carburateur schoon met benzine, kan ik daarvoor ook gewoon wasbenzine gebruiken? en heb ik dan het zelfde resultaat? maakt dat ook mooi schoon? of kan ik dan straks me carb. in de container gooien?
want dat heb ik toevallig nog 2 bussen van staan. en om ff naar benzine tankt te gaan om 1 liter te halen en vervolgens weg te gooien vink eigelijk zonde
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
sibren mt |
29-11-2009 19:44 |
Posts: 585 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
[...]
Oke zal ik doen,
nog even buiten dit om ik las een how-to op een derbi-forum over carburateur schoonmaken.
daar maakte ze hun carburateur schoon met benzine, kan ik daarvoor ook gewoon wasbenzine gebruiken? en heb ik dan het zelfde resultaat? maakt dat ook mooi schoon? of kan ik dan straks me carb. in de container gooien?
want dat heb ik toevallig nog 2 bussen van staan. en om ff naar benzine tankt te gaan om 1 liter te halen en vervolgens weg te gooien vink eigelijk zonde
was benzine kan wel
met compressor werkt beter
|
|
|
|